3 خوراکی که به شما در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک می کند

اگر می‌خواهید تناسب اندام، تناسب اندام و کاهش وزن نیز داشته باشید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، خوردن غذاهایی است که به کاهش وزن شما کمک می‌کنند. غذاها و نوشیدنی‌های مختلف نیز به شما کمک می‌کنند کالری بیشتری بسوزانید، احساس سیری بیشتری کنید و در واقع کمتر غذا بخورید. این غذاها نه تنها به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کنند، بلکه در خلاص شدن از شر چربی های سرسخت شکمی که ممکن است داشته باشید نیز موثر هستند.

1. لوبیا

لوبیا چیزی شبیه به یک غذای معجزه آسا است زیرا فواید متعددی دارد. اول اینکه آنها دارای فیبر بالایی هستند. فیبر برای دستگاه گوارش شما مفید است. مهمتر از آن، از آنجایی که بدن شما نمی تواند فیبر را هضم کند، کالری بیشتری نسبت به دریافتی می سوزانید زیرا این فیبر غیر قابل هضم است.

حتی اگر گیاهخوار نیستید، لوبیاها منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند. باز هم، از آنجایی که آنها کالری کمتری دارند، به شما این امکان را می دهند که غذای بیشتری بخورید و همچنان نیازهای غذایی خود را برآورده کنید.

یکی از نکات کلیدی برای درست کردن حبوبات این است که قبل از پختن آنها را خیس کنید و سپس آب آن را تخلیه کنید. برای پختن حبوبات خود از آب تازه استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا از شر گازی که به طور معمول تولید می کنند خلاص شوید. هنگام خوردن لوبیا به آرامی شروع کنید و به اضافه کردن آنها ادامه دهید زیرا بدن شما با هضم آنها راحت می شود.

توصیه می کنم روزانه حدود یک فنجان لوبیا پخته شده بخورید. استفاده از آنها را در سوپ ها، سالادها و حتی به عنوان کنار غذای خود در نظر بگیرید.

2. شیر کم چرب

شیر یکی از آن خوراکی هایی است که گاهی اوقات به دلیل چربی موجود در آن، رپ بدی می گیرد. فواید نوشیدن شیر بسیار بیشتر از مشکلات مربوط به آن است و اگر به لاکتوز حساسیت ندارید، ارزش آن را دارد که برای کمک به چربی بدن به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

یکی از اجزای شیر CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) است. این ماده معدنی است که به سوزاندن چربی شکم کمک می کند. اگر حدود سه لیوان شیر در روز بنوشید، این مقدار حدود 500 میلی گرم CLA را فراهم می کند و برای کمک به چربی سوزی بدون تغییر رژیم غذایی کافی است. این بدان معنا نیست که شما می توانید هر چه می خواهید بخورید. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن سه لیوان شیر 8 اونس در روز برای کمک به کاهش چربی بدن به خصوص چربی شکم کافی است.

3. شکلات تلخ

اگرچه چای سبز و شراب قرمز برای کمک به چربی سوزی بسیار عالی هستند زیرا حاوی کاتچین هستند، شکلات تلخ بهترین گزینه برای چربی سوزی است. اگر شکلات تلخی با کیفیت بالا انتخاب کنید که حداقل 70 تا 85 درصد کاکائو تیره داشته باشد، متوجه خواهید شد که حاوی آنتی اکسیدان بالایی است و حدود 11 گرم فیبر دارد. همچنین حاوی مواد معدنی زیر است که برای سلامتی مفید هستند: آهن، منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر و سلنیوم.

همچنین ثابت شده است که شکلات تلخ به جلوگیری از اکسیداسیون LDL (کلسترول بد) و افزایش HDL (کلسترول خوب) کمک می کند. اگر فشار خون بالا دارید، ممکن است ضمن افزایش جریان خون و کاهش بیماری های قلبی عروقی، آن را نیز کاهش دهد. تنها احتیاط در اینجا این است که مراقب مقداری که می خورید باشید یا ممکن است فواید خوردن آن را برای کاهش وزن رد کنید.

غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید بخورید که به کاهش چربی کمک می کند بدون اینکه مجبور باشید خود را از غذاهایی که دوست دارید محروم کنید. غذاهای مناسب همچنین به شما این امکان را می‌دهند که بیشتر بخورید و به شما کمک می‌کند رژیم غذایی ایجاد کنید که به یک سبک زندگی تبدیل شده و شما را لاغر نگه می‌دارد.