10 مانترا رژیمی

در دنیای امروزی یوگا و گوروهای خودیاری، “مانترا” به یک عبارت جذاب تبدیل شده است. حتی راه خود را به اتاق های هیئت مدیره و سمینارهای شرکتی نیز پیدا کرده است. تعریف مریام وبستر آنلاین از مانترا «فرمول عرفانی فراخوانی یا افسون است». به عبارت دیگر کلمه یا عبارتی است که برای ایجاد یک عمل دلخواه در هنگام تکرار طراحی شده است. بنابراین، چرا رژیم گیرندگان نمی توانند از مانتراها برای فراخوانی اراده و تمرکز بر رژیم غذایی خود استفاده کنند؟

فهرست زیر بر اساس علم امواج صوتی یا ارتعاشات یا فلسفه های عرفانی خاور دور نیست، بلکه فهرستی از عباراتی است که می توان در وهله اول دلایل رژیم گرفتن را یادآوری و تقویت کرد. با وجود اینکه هیچ علم یا عرفانی در فرمول کلمات وجود ندارد، آنها ممکن است فقط در صورت نیاز به آن اراده همیشه مهم کمک کنند.

مانترا شماره 1- چربی خنده دار نیست. وقتی به آن تکه نان اضافی یا «فقط دو» شیرینی دست می‌زنید، به خود یادآوری کنید که در اضافه وزن هیچ شوخی نمی‌بینید.

مانترا شماره 2- غذا دوست من است، چربی نیست. مانند هر دوست دیگری، غذا می تواند استقبال خود را از بین ببرد. در مقادیر اندازه گیری شده لذت بخش است، اما در آن زیاده روی کنید و آزار دهنده می شود.

مانترا شماره 3- اگر شیرین است، شکر است. برای یافتن قند موجود در بسیاری از تنقلات، لازم نیست برچسب ها را بخوانید. به خود یادآوری کنید که اگر دلیل دوست داشتن آن شیرین بودن آن است، احتمالاً جایی در آن شکر وجود دارد.

مانترا شماره 4- خانواده من، دوستان من، غذای من. این به شما یادآوری می شود که از غذا نباید به عنوان یک آرامش استفاده کنید. خانواده و دوستان همیشه باید در اولویت باشند و غذا صرفاً یک حواس پرتی ضروری است.

مانترا شماره 5- زندگی کنید، عشق بورزید، وزن کم کنید. درست مانند شماره 4، این یکی یک یادآوری است. در حالی که کاهش وزن مهم است، زندگی را فراموش نکنید و زمان خود را با کسانی که دوستشان دارید بگذرانید.

مانترا شماره 6- من یک بازنده هستم. با این یکی منفی را به مثبت تبدیل کنید. در بیشتر موارد، بازنده نامیدن بد است، اما هنگام رژیم گرفتن همه ما می خواهیم بازنده باشیم.

مانترا شماره 7- فکر می‌کنم می‌توانم، فکر می‌کنم می‌توانم… برای موتور کوچک کار کرد و برای شما هم کار خواهد کرد. فقط به خود یادآوری کنید که می توان آن را انجام داد و به همراهی خود ادامه دهید.

مانترا شماره 8- هر بار یک پوند. اهرام بزرگ هر بار یک بلوک ساخته شده اند، یک سفر طولانی یک مرحله در یک زمان انجام می شود و کاهش وزن شما هر بار یک پوند اتفاق می افتد. موفقیت کل در پایان سنجیده خواهد شد.

مانترا شماره 9- غذا من را کنترل نمی کند. وقتی این هوس ها به شما حمله می کند به خود یادآوری کنید که غذا یک جسم بی جان است که شما را کنترل نمی کند. شما کنترل می کنید که چه زمانی و چگونه غذا را وارد بدن خود کنید.

مانترا شماره 10- من می توانم این کار را انجام دهم! در اعماق وجود شما می دانید که می توانید. مبارزه با میل به تسلیم شدن یا لغزش از مسیر بسیار مهم است. هنگامی که این میل به مغز شما نفوذ کرد، فقط آن را با صدایی صمیمانه فریاد بزنید “من می توانم این کار را انجام دهم!”

این‌ها را می‌توان در اطراف خانه، روی یخچال، روی آینه‌ها یا هر جای دیگری که ممکن است نیاز به تقویت داشته باشید، نصب کنید. صبح وقت بگذارید و قبل از شروع روز چند بار مورد علاقه خود را تکرار کنید. قبل از اینکه بخوابید، یک یا دو بار این کار را تکرار کنید.