10 بهترین غذا برای پیشگیری از سرطان

حدود 35 درصد سرطان ها به عوامل تغذیه ای مربوط می شوند. برای پیشگیری از سرطان، غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف کنید

برای کمک به محافظت از سلول های بدن شما در برابر آسیب هایی مانند اینها.

گریپ فروت

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند گریپ فروت، پرتقال، فلفل دلمه ای و بروکلی یافت می شود. ویتامین C به جلوگیری از تشکیل ترکیبات نیتروژن که باعث سرطان می شود کمک می کند. ارتباطی با کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده، روده بزرگ، مری، مثانه، سینه و دهانه رحم برای افرادی که رژیم غذایی آنها غنی از ویتامین C است، وجود دارد. کمتر قابل اعتماد بودن بنابراین، مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C مصرف کنید، آنها از بسیاری جهات برای بدن شما عالی هستند.

بادام زمینی و کره بادام زمینی

برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از ویتامین E می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، روده بزرگ، ریه، کبد و سایر سرطان ها کمک کند. همانند سایر آنتی اکسیدان ها، مکمل های ویتامین E به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند. توصیه می کنم غذاهای غنی از ویتامین E مانند بادام زمینی، کره بادام زمینی، بادام، کره بادام و تخمه آفتابگردان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها به قوی نگه داشتن سلول های شما کمک می کنند. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا کره بادام را روی یک تکه نان تست غلات کامل بمالید تا یک میان وعده پر از ویتامین E ضد سرطان داشته باشید.

توت ها

توت ها جزو غذاهایی هستند که به احتمال زیاد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. با گذشت سالها، ما بیشتر و بیشتر در مورد فواید این میوه های نیروگاهی می آموزیم. به طور خاص، زغال اخته، زغال اخته، و تمشک نشان داده شده است که پتانسیل کمک به پیشگیری از سرطان را دارند. آنتی اکسیدان هایی که به طور طبیعی در زغال اخته یافت می شوند، خواص ضد سرطانی دارند. کرن بری همچنین مملو از مواد شیمیایی طبیعی برای مبارزه با سرطان است. حیوانات آزمایشگاهی که با تمشک سیاه تغذیه می شدند، 60 درصد کاهش در تومورهای مری و 80 درصد کاهش در تومورهای روده بزرگ داشتند. دفعه بعد که یک خوراکی شیرین می خواهید، از شیرینی ها صرف نظر کنید و از انواع توت های آبدار و خوشمزه استفاده کنید که می تواند سلامت شما را تقویت کند. به دریافت یک خوراکی شیرین فکر می کنید؟ آن دسته از انواع توت های آبدار و خوشمزه را انتخاب کنید که می توانند سلامت شما را تقویت کنند و لذت ببرید.

سیب زمینی های شیرین

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که رژیم غذایی‌شان سرشار از بتاکاروتن است که عمدتاً سبزی‌های نارنجی و برگ سبز یافت می‌شود، خطر ابتلا به سرطان، به‌ویژه ریه، روده بزرگ و معده را کاهش می‌دهند. یک مطالعه همچنین نشان داد که برای زنان قبل از یائسگی، خوردن مقدار زیادی سبزیجات حاوی بتاکاروتن، فولات، ویتامین C و فیبر، مانند سیب زمینی شیرین، خطر ابتلا به سرطان سینه را تا حدود نیمی کاهش می دهد.

سالمون وحشی

سطح پایین ویتامین D با سرطان های متعددی از جمله سینه و روده بزرگ مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که ویتامین D می تواند به جلوگیری از رشد رگ های خونی که تومورهای در حال رشد را تغذیه می کنند، کمک کند و به توقف تکثیر سلول های سرطانی و پیش سرطانی کمک کند. توصیه می کنم مقدار زیادی از غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی آزاد وحشی بخورید و محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D مانند شیر و ماست را انتخاب کنید. از آنجایی که فقط تعداد کمی از غذاها ویتامین D را تامین می کنند، باید روزانه یک مولتی ویتامین یا مکمل جداگانه مصرف کنید که حداقل 1000 واحد بین المللی ویتامین D3 را فراهم می کند.

دانه کتان آسیاب شده

اسیدهای چرب امگا 3 می توانند با جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی و اختلال در مراحلی که برای رشد تومور حیاتی هستند، به پیشگیری از سرطان کمک کنند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین به کاهش التهاب کمک می کند، به این معنی که از نظر تئوری می تواند احتمال جهش های سلولی را کاهش دهد. با این وجود، حتی اگر امگا 3 به طور مستقیم خطر ابتلا به سرطان را کاهش ندهد، قطعا به قوی و سالم نگه داشتن بدن ما کمک می کند. به همه این دلایل، من به شدت توصیه می کنم غذاهای غنی از امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری دانه کتان آسیاب شده را با ماست و اسموتی های خود مخلوط کنید که راهی عالی برای دریافت امگا 3 بیشتر در رژیم غذایی شما است.

زردچوبه

زردچوبه ادویه زرد رنگی است که در پودر کاری یافت می شود. یک ماده فعال موجود در زردچوبه کورکومین است. این ماده هم به عنوان یک ضد التهاب و هم آنتی اکسیدان عمل می کند و ممکن است با تداخل در جنبه های پیام رسانی سلولی به پیشگیری از سرطان کمک کند. در آزمایشی که روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد، نشان داده شده است که کورکومین به پیشگیری از سرطان سینه، روده بزرگ، معده، کبد و ریه کمک می کند. استفاده از پودر کاری برای طعم دادن به غذاهای مرغ و تخم مرغ راهی آسان برای افزودن آن به رژیم غذایی شما است و به عنوان یک امتیاز اضافی از آن به غذاهای شما طعم می بخشد.

چای

چای حاوی ترکیباتی به نام کاتچین است. ترکیبی که دانشمندان معتقدند ممکن است به توقف رشد سلول های سرطانی و جلوگیری از جهش های سلولی که به توسعه سرطان کمک می کنند کمک کند. در ژاپن، جایی که چای یک نوشیدنی ترجیحی است، مصرف چای سبز با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده در میان زنان مرتبط است. در چین، مصرف کنندگان چای سبز در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رکتوم و پانکراس هستند. همچنین نشان داده شده است که کسانی که به طور منظم چای می نوشند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سینه، تخمدان، پروستات و ریه را کاهش می دهند. به نظر می رسد که همه انواع چای سبز، سیاه، سفید، اولانگ دارای عوامل پیشگیری کننده از سرطان هستند. بنابراین، برای به دست آوردن تمام فواید، باید به طور منظم چای را با طعم های مختلف بنوشید و از آن لذت ببرید.

سبزیجات چلیپایی

تمام غذاهای گیاهی مانند غلات، میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر کمی از فیتونوترینت ها هستند. فیتونوترینت ها ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که به اندازه ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی مهم هستند. هزاران ماده مغذی گیاهی شناخته شده وجود دارد که بسیاری از آنها امکان محافظت از ما در برابر سرطان را تایید کرده اند. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که می توانند از متابولیسم برخی مواد سرطان زا جلوگیری کرده و تولید آنزیم های سم زدایی را در بدن افزایش دهند.

انار

بر اساس مطالعات انجام شده در حیوانات آزمایشگاهی، انار می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و ترکیبات سرطان زا را غیرفعال کند. از این رو، دانه های انار را در اسموتی ها بگنجانید یا از آن ها به عنوان رویه ماست یا غلات خود استفاده کنید و از مزایای سلامتی آن لذت ببرید. سایر میوه هایی که حاوی مقادیر بالایی از اسید الاژیک هستند عبارتند از شاه توت، زغال اخته، گردو، انار، تمشک، توت فرنگی، گردو و انگور.