10 باور غلط در مورد کاهش وزن

افسانه 1: کاهش لکه کار می کند

باور عمومی بر این است که اگر تمرینات و تمرینات قدرتی خود را بر روی نواحی خاصی از بدن خود متمرکز کنید، می توانید میزان چربی آن ناحیه یا ناحیه خاص را کاهش دهید. در واقع هیچ کاهش امتیازی وجود ندارد و در عوض، با شروع ورزش و ورزش، شروع به کاهش وزن به طور مساوی در کل بدن خود خواهید کرد. با این حال، یکی دیگر از افسانه های رایج این است که تکرارهای زیاد چربی بیشتری می سوزانند، اگرچه تکرارهای کمتر با وزنه سنگین تر در واقع منجر به سوزاندن چربی بیشتر در زمان کمتر از تکرارهای بیشتر با وزنه سبک تر می شود.

افسانه 2: نوشیدن نوشیدنی های سرد باعث کاهش چربی می شود

این یک افسانه بسیار رایج است که با توجه به دلایل پشت آن واقعاً قابل باور است. این افسانه ادامه می دهد که چون بدن شما نیاز به گرم کردن آب دارد، وقتی آب سرد می نوشید به طور خودکار کالری می سوزاند. این جنون کالری سوزی تا زمانی ادامه می یابد که بدن شما دمای آب را با گرمای طبیعی بدن تنظیم کند. در حالی که نوشیدن آب (در هر دمایی) بخش مهمی از هر سیستم کاهش وزن است، برای کاهش وزن تنها با نوشیدن به آن اعتماد نکنید. آب به شستشوی سیستم شما کمک می کند تا سالم و عاری از سموم بمانید، اما نمی توانید با نوشیدن آن بدون رژیم غذایی سالم کالری بسوزانید.

افسانه 3: حذف گروه های غذایی منجر به از دست دادن چربی می شود

این افسانه کمی گیج کننده است، بنابراین بیایید همه چیز را درست کنیم. حذف (یا حداقل به حداقل رساندن) برخی غذاها، مانند ب. غذاهای سرشار از قند باید بخشی از انتقال شما به یک رژیم غذایی سالم باشد. شما همیشه می خواهید تا حد امکان تعداد غذاهای پرچرب (کم انرژی) را به حداقل برسانید. با این حال، حذف کل گروه های غذایی از منوی خود و تمرکز بر خوردن تنها یک نوع از گروه های غذایی، نه تنها بسیار دشوار است.

باور غلط 4: رژیم های کم کالری تنها راه کاهش وزن هستند

تقریباً همه رژیم‌های غذایی موجود بر روی کاهش کالری دریافتی و افزایش سطح فعالیت کلی شما تمرکز می‌کنند و به درستی هم همینطور است. مشکل زمانی به وجود می آید که رژیم گیرندگان بر این باورند که با کاهش شدید کالری دریافتی، وزن خود را کاهش داده و حفظ می کنند. مهم است که کالری دریافتی خود را به تدریج کاهش دهید تا سیستم طبیعی بدن شما به حالت “گرسنگی” نرود، که باعث شده سیستم شما این باور را داشته باشد که باید غذا را برای یک دوره احتمالی گرسنگی ذخیره کنید (این بخشی از سیستم ما بوده است. .) از آغاز انسان). شما همچنین باید مراقب هرگونه اختلال در متابولیسم طبیعی بدن خود باشید، زیرا کاهش شدید کالری می تواند سرعت آن را کاهش دهد و کاهش آن پوند را سخت تر کند.

افسانه 5: شما باید در زمان های خاص ورزش کنید

من این افسانه را بارها در جوامع کاهش وزن در طول سال‌ها دیده‌ام، و در حالی که به نظر می‌رسد «بهترین زمان روز» تغییر می‌کند، ایده اصلی ثابت می‌ماند: برای حداکثر نتیجه باید در زمان‌های خاصی ورزش کنید. در واقع، تا زمانی که واقعاً ورزش می‌کنید، لازم نیست صبح زود، اواخر شب یا هر چیز دیگری ورزش کنید. بیشتر بر روی حفظ یک برنامه ثابت از فعالیت ها تمرکز کنید و کمتر روی زمانی که واقعاً آن را انجام می دهید، تمرکز کنید. برای مادران پرمشغله و صاحبان مشاغل همیشه آسان نیست که برنامه مشخصی داشته باشند. بنابراین، این خبر خوب است که مهم نیست که چه زمانی واقعاً ورزش می کنید، بدن بدون توجه به زمان روز، همان مقدار کالری را برای همان ورزش می سوزاند.

افسانه 6: شما باید 20 دقیقه قبل از شروع کار ورزش کنید

من خودم این افسانه را باور می کردم. ایده پشت این موضوع این است که بدن شما قبل از رفتن به حالت چربی سوزی برای مدتی باید “گرم شود” و هر چیزی قبل از xx دقیقه حساب نمی شود. این کاملا مزخرف است! در حالی که همیشه باید هدف خود را بگنجانید که یک گرم کردن (و همچنین روند کاهش سرعت) را در تمرین خود بگنجانید، در واقع از همان ابتدا شروع به سوزاندن چربی کرده اید!

افسانه 7: برای کاهش وزن غذاهایی بخورید که چربی می سوزانند

اگر واقعاً یک گروه غذایی یا موردی پیدا کردید که منجر به کاهش وزن فوری شود، لطفاً به من اطلاع دهید! در واقع، هیچ غذایی وجود ندارد که فوراً چربی بسوزاند، اما انواعی از غذاها وجود دارند که می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند (که به کاهش وزن بعد از آن کمک می کند).

افسانه 8: رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم بهترین هستند

پیروی از این رژیم‌ها معمولاً دشوار است، زیرا در مورد آنچه می‌توانید بخورید بسیار محدود هستند. علاوه بر این، واقعیت این است که در حالی که در ابتدا می توانید وزن خود را به سرعت کاهش دهید، بدن شما صاف می شود و غلبه بر “قوز” برای شما دشوار است. درعوض، روی پیروی از یک برنامه غذایی سالم که شامل غذاهایی از چهار گروه غذایی است، تمرکز کنید و مطمئن شوید که نه تنها در گزینه‌های وعده‌های غذایی انعطاف‌پذیری بیشتری دارید، بلکه مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را نیز دریافت می‌کنید.

افسانه 9: کمتر بخورید، بیشتر بسوزانید

آیا می دانستید چیزی به نام “رژیم سومو” وجود دارد؟ اعتقاد بر این است که کشتی گیران سومو در نزدیکی دوران بازنشستگی غذا می خورند و به ندرت در طول روز غذا می خورند تا وزن کم کنند. دلیل این امر این نیست که غذا خوردن بعد از ساعت 7 بعد از ظهر واقعا باعث افزایش وزن می شود (تعداد کالری که در پایان روز ذخیره می کنید بدون توجه به زمانی که غذا می خورید همچنان به چربی تبدیل می شود)، بلکه این کار را به این دلیل انجام می دهد که وقتی کمتر بخورید، بدن شما چربی بیشتری ذخیره می کند در حالی که میزان متابولیسم شما را کاهش می دهد. مهم است که در طول روز به طور منظم غذا بخورید، ترجیحاً 6-8 بار (سه وعده غذایی و میان وعده های سالم هر دو ساعت یک بار شما را راضی نگه می دارد و بدن شما را در حالت چربی سوزی ثابت نگه می دارد).

افسانه 10: تمام چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید

نه تنها این افسانه بسیار دشوار است، بلکه حتی می تواند به سیستم شما آسیب برساند. همه ما برای زنده ماندن و تغذیه عضلات و تقویت رشد به چربی در رژیم غذایی خود نیاز داریم.

در حالی که کاهش مصرف چربی به کاهش وزن شما کمک می کند، کاهش آن به طور کامل اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است.

رژیم لاغری سریع