یک عادت جدید ایجاد کنید

تحقیقات نشان می دهد که ایجاد یک عادت 21 روز طول می کشد. یعنی 21 روز هر روز باشگاه رفتن یا هر روز به نوعی ورزش کردن، 21 روز تا مدیتیشن، 21 روز برای تغذیه سالم، 21 روز انجام دادن، 21 روز هر کاری. وقتی می خواهید عادتی را شروع کنید، به خودتان نگویید که این کار را برای تمام عمر انجام می دهید، به خود (مغز خودآگاهتان) بگویید که قرار است آن را برای 21 روز امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید عادت مراقبه را شروع کنید، به خود آگاه خود بگویید که 21 روز آن را امتحان می کنید. اکنون، وقتی این کار را برای 21 روز کامل کردید، ذهن آگاه شما این انتخاب را دارد که آن را متوقف کند یا ادامه دهد، یا اینطور فکر می کند. مسیرهای عصبی شما قبلاً شکل گرفته است و به احتمال زیاد به عادت جدید خود ادامه خواهید داد، در طول مسیری که ناخودآگاه شما مفید بوده است، مزایای آن را خواهید دید.

این می تواند در هنگام تلاش برای ترک یک عادت نیز موثر باشد، با این حال تحقیقات نشان داده است که مسیرهای عصبی هر عادتی می تواند مادام العمر باشد و یک نشانه یا یک محرک می تواند باعث شود ما یک عادت قدیمی مانند سیگار کشیدن را دوباره شروع کنیم.

این چیز بدی نیست؛ وقتی عادتی مانند سیگار کشیدن را ترک می کنیم، فقط باید از افکار خود آگاه باشیم.

هنگام شروع یا ترک هر عادتی، تمایل داریم به ذهن آگاه خود بگوییم که تغییر خواهیم کرد و این برای زندگی است. ذهن خودآگاه شما فقط می گوید درست است؟ من مسئول اینجا هستم، من تصمیم خواهم گرفت. بنابراین نبردی بین دو طرف ذهن خودآگاه شما رخ خواهد داد.

اگر به ذهن خود بگویید که می خواهید چیزی را برای 21 روز امتحان کنید، چندان تمایلی به همکاری نخواهد داشت. این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد وقتی می گویم با خودآگاه خود صحبت می کنید، زیرا این صحبت آگاهانه شما با خودآگاه است. همه ما می دانیم که با خودمان صحبت می کنیم، آیا باید به میخانه بروم، آیا نباید به باشگاه بروم. هر روز صدها گفتگو با خودمان داریم.

وقتی می‌خواهیم کاری را شروع کنیم یا چیزی را ترک کنیم، مثلاً سیگار کشیدن، معمولاً ممکن است به خود بگویید درست است که من برای همیشه آن را ترک می‌کنم. بلافاصله مغز شما شروع به کار می کند و می گوید تا آخر عمر سیگار نکشید، و سپس شروع به فکر کردن به تمام موقعیت هایی می کند که دوست دارد یک سیگار خوب در آنها داشته باشد. اول صبح با یک فنجان قهوه، بیرون رفتن برای نوشیدنی در شب، در محل کار زمانی که کمی استرس دارید، درست بعد از رابطه جنسی و غیره. واقعاً نمی‌تواند به وضوح درباره فواید آن فکر کند، زیرا هنوز مزایای ترک سیگار را نداشته است، اما از لذت‌های فرضی سیگار می‌داند.

بنابراین چه عادت هایی را می توانیم برای 21 روز شروع کنیم؟

من یک لیست برای خودم تهیه کرده ام که در حال انجام آن هستم.

  • 21 روز شیرینی را کنار بگذارید
  • به مدت 21 روز مدیتیشن کنید
  • به مدت 21 روز هر روز در وبلاگ بنویسید
  • هر روز قبل از ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید (در واقع اکنون این را به یک عادت تبدیل کرده ام)
  • به مدت 21 روز یک آب سبزیجات بنوشید

این فقط یک لیست کوچک از کارهایی است که من انجام می دهم. با خیال راحت عادات جدید 21 روزه را با شما به اشتراک بگذارید.