یک تغذیه کربوهیدرات – نعمت یا ضرر برای کاهش وزن؟

هر ناظر وزن، بیش از آنکه نگران جنبه های دیگر کاهش وزن باشد، آشکارا نگران میزان و نوع کربوهیدرات هایی است که باید برای کاهش وزن اضافی مصرف شود. در اینترنت جستجو کنید، توصیه ها و نکات بی شماری در مورد اینکه چگونه رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به کاهش وزن معجزه آسا شود، پیدا خواهید کرد. اما اگر می خواهید وزن کم کنید و در پایان آن سالم بمانید، باید قبل از اینکه به رژیم غذایی کم یا پر کربوهیدرات روی بیاورید، در مورد جنبه های تغذیه ای کربوهیدرات ها بیشتر آگاه باشید.

اول از همه کربوهیدرات های خوب و بد وجود دارد. وقتی رژیمی با کربوهیدرات خوب داشته باشید، نه تنها وزن کم می‌کنید، بلکه سالم می‌مانید. اما مصرف کم کربوهیدرات ها جایگزین سالمی نیست. مصرف غذاهای فرآوری شده که همواره دارای کربوهیدرات کم هستند نیز همینطور است. تلاش های شما برای کاهش وزن بیهوده خواهد بود، اگر از کربوهیدرات کم برخوردار باشید – با خوردن بیش از حد پاستا، کراکر، غلات یا محصولات غلات. در واقع، چنین غذاهایی باعث نوسانات در سطح گلوکز و انسولین خون می شود و در نتیجه مقدار بیشتری چربی ذخیره می شود.

تمایل شما به کاهش وزن ممکن است به دلایل مختلفی از جمله لوازم آرایشی باشد. اما اگر برای پیشگیری یا درمان انواع خاصی از اختلالات مرتبط با وزن مانند فشار خون بالا، دیابت یا آپنه خواب سعی در کاهش وزن دارید، باید مراقب باشید زیرا کاهش تغذیه کربوهیدرات ممکن است سالم نباشد. شما باید بیشتر روی کربوهیدرات های خوب تمرکز کنید، که می تواند مشکل وزن شما را برطرف کند و در عین حال مشکلات سلامت فعلی شما را بدتر نکند. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • به جای برنج، ماکارونی و غلات، گزینه بهتر این است که به گوشت و تخم مرغ ارگانیک بروید. سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا نوع تغذیه مناسبی از کربوهیدرات داشته باشید.
  • توت ها، سیب زمینی شیرین و میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند و برای گنجاندن در رژیم کاهش وزن شما مفید هستند.
  • گزینه های خوب دیگر سبوس جو دوسر هستند و نه جو دوسر. سبوس برنج یا جوانه گندم را در سالاد خود اضافه کنید. این کار از نوع مناسب کالری غلات مراقبت می کند، بدون اینکه مواد مغذی را از دست بدهد.

حقیقت این است که تغذیه با کربوهیدرات در واقع می تواند به کاهش وزن و داشتن ماهیچه های لاغر کمک کند، اگر بتوانید یک برنامه غذایی سالم با استفاده از ورودی های مناسب تنظیم کنید. در حالی که کربوهیدرات های ساده و پیچیده وجود دارد، برای کاهش وزن، می توان آنها را به سه بخش تقسیم کرد: سبزیجات – ترجیحاً خام یا کم پخته مصرف شوند. نان یا ماکارونی غلات کامل – به اندازه گروه اول موثر نیست و باید به مقدار کم مصرف شود. در جایی که کربوهیدرات در آن صفر است، به شدت فرآوری شده است. آخرین دسته از غذاها چیزی است که ما آن را “غذاهای ناسالم” می نامیم و اگر هدف شما کاهش وزن است، باید از مصرف آنها اجتناب کنید.

منظور ما از تغذیه کربوهیدرات چیست؟ این بدان معناست که فقط کربوهیدرات‌هایی خوب هستند که حاوی کالری کافی هستند که به راحتی می‌توانند به انرژی در کنار مقدار کافی مواد مغذی تبدیل شوند که به ساخت و ترمیم بافت‌ها کمک می‌کنند. در رابطه با کالری، باید به خاطر داشته باشید که تک تک اعضای بدن برای عملکرد خود به این انرژی غذایی نیاز دارند و تغذیه کربوهیدرات ها ترجیح داده شده ترین منبع انرژی بدن در نظر گرفته می شود. تا آنجا که به مواد مغذی مربوط می شود، کربوهیدرات های خوب حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی درشت و ریزمغذی از جمله چندین ویتامین و مواد معدنی هستند که برای کاهش وزن ضروری هستند.

رژیم لاغری سریع