یکی از معایب استفاده از متاموسیل برای کاهش وزن

متاموسیل در مورد کاهش وزن یا کنترل وزن تنها یک اشکال واقعی دارد. به عنوان یک مکمل فیبر، متاموسیل برجسته است. این یک راه عالی برای افزودن فیبر مورد نیاز به رژیم غذایی است.

یک قاشق غذاخوری گرد متاموسیل با شکر واقعی 3 گرم فیبر غذایی را تامین می کند. مصرف توصیه شده به طور کلی یک قاشق غذاخوری گرد تا سه بار در روز است که می تواند 9 گرم فیبر غذایی را به رژیم غذایی فرد برساند. برای کنترل اشتها توصیه می شود 2 قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی مصرف شود. با فرض 3 وعده غذایی، مصرف فیبر می تواند تا 18 گرم باشد.

FDA روزانه 28 گرم فیبر رژیمی را توصیه می کند. متاموسیل به عنوان کنترل اشتها به تنهایی 18 گرم از آن را پوشش می دهد. و مقدار فیبر نسخه بدون شکر متاموسیل همان “با شکر واقعی” است.

متاموسیل از نظر محتوای درشت مغذی بدون چربی است. با این حال، بدون کربوهیدرات نیست. دو قاشق غذاخوری متاموسیل با شکر واقعی حاوی 23 گرم کربوهیدرات است که 16 گرم آن قندهای اضافه شده است. دو قاشق چایخوری از نسخه بدون شکر دارای 10 گرم کربوهیدرات و بدون قند اضافه است.

اگرچه متاموسیل دارای نسخه های ساخته شده با استویا و انواع دیگر است، به نظر می رسد دو مورد از محبوب ترین آنها پودر صاف نارنجی متاموسیل واقعی شکر و نسخه بدون شکر آن باشد. و محبوبیت آن برای من بی معنی است. من عاشق هر دو محصول هستم.

طعمش منو یاد تانگ میندازه. و من عاشق بزرگ شدن تانگ بودم. این نوشیدنی فضانوردان با ذخیره کامل یک روز ویتامین C بود. چه چیزی را دوست نداشت؟ با متاموسیل، طعم عالی تانگ را با تمام فواید عالی فیبر دریافت خواهم کرد.

با این حال، با وجود همه چیزهایی که در مورد متاموسیل وجود دارد، یک اشکال واقعی دارد. آن عیب شکر است. فرض کنید یکی از متاموسیل به عنوان مکمل کنترل اشتها استفاده می کند. دو قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی 69 گرم کربوهیدرات به شکار می آورد که 48 گرم آن شکر اضافه می شود. پایان دنیا نیست، اما تقریباً معادل یک قوطی نوشابه معمولی است. این مقدار شکر است.

زیرا اگر کسی از آن برای کنترل اشتها استفاده می کند، مطمئناً وزن نگران کننده است. در حالی که دریافت 18 گرم فیبر اضافی در رژیم غذایی عالی است، اما هزینه مصرف 48 گرم شکر را به همراه دارد. و شکر ارزش غذایی ندارد. در واقع حتی می توان گفت ارزش غذایی منفی دارد.

مورد محبوب دیگر نسخه بدون شکر است. با شکر افزوده صفر، به نظر می رسد که به موضوع تمام آن شکر اضافه شده رسیدگی شود. با این حال، کم کردن شکر واقعی با افزودن آسپارتام جایگزین می شود. در حالی که FDA آسپارتام را تایید کرده است، اما برای برخی از افراد جامعه کاهش وزن ارزش آن مشکوک است. افراد زیادی هستند که نوشابه های رژیمی می نوشند و هنوز هم اضافه وزن دارند.

این استنباط ممکن است در مورد آسپارتام ناعادلانه باشد، اما شیرین کننده های مصنوعی واضح است – مصنوعی. در حال حاضر نیز به نظر می رسد یک نوع استویا وجود دارد، اما پودر صاف پرتقال متاموسیل واقعی شکر هنوز هم محبوب ترین است.

بنابراین، سوال به یکی از گزینه ها تبدیل می شود. به هر حال، اگر کسی بخواهد از مزایای متاموسیل لذت ببرد، اما از تمام شکر اضافه شده یا شیرین کننده های مصنوعی (البته به جز استویا) پرهیز کند، پس چه گزینه هایی وجود دارد. خوب، یک گزینه این است که مکمل فیبر را کنار بگذارید و روی فیبر تمرکز کنید.

اگر رژیم غذایی شما سرشار از مواد غذایی فیبردار باشد، دیگر نیازی به مکمل نیست. یک آووکادو 6.7 گرم فیبر دارد. سیب، هویج، چغندر، توت فرنگی، کلم بروکلی حدود 2 تا 3 گرم در هر وعده است. توت سیاه و تمشک در محدوده پنج تا شش گرم قرار دارند. لوبیا و نخود در حدود 7 تا 9 گرم هستند. دانه چیا مقدار زیادی فیبر دارد، حدود 10 گرم در هر اونس!

گزینه دیگر این است که به لیست مواد تشکیل دهنده متاموسیل نگاه کنید. پوسته پسیلیوم است. پوسته پسیلیوم تنها منبع فیبر در متاموسیل است. بدون مالتودکسترین، اسید سیتریک و غیره، تنها پوسته پسیلیوم باقی مانده است.

یک قاشق غذاخوری پوسته پسیلیوم حدود 6.47 گرم فیبر با قند صفر را در خود جای می دهد. یک قاشق غذاخوری پودر صاف پرتقال متاموسیل واقعی حدود 3 گرم با 8 گرم شکر واقعی فراهم می کند. اندازه گیری برای اندازه گیری، گرفتن پوسته پسیلیوم به طور مستقیم ضربه بسیار بیشتری را برای جفتک ایجاد می کند.

با این حال، در شلوغی روز، ممکن است دریافت تمام فیبر مورد نیاز از غذاهای کامل دشوار باشد. و اگر مسئله کنترل اشتها باشد، مطمئناً مکملی مانند متاموسیل مناسب است. همچنین، تجربه نوشیدن Psyllium مخلوط در آب نسبت به نوشیدن آن تانگ فوق‌العاده مانند متاموسیل بسیار کمتر دلپذیر است. در واقع، پوسته پسیلیوم خیلی در آب حل نمی شود. شما فقط باید همه را سریع بنوشید. صادقانه بگویم، این فقط خوشایند نیست.

برای یک مکمل فیبر رژیمی، متاموسیل گزینه خوبی است. با این حال، باید تشخیص داد که این امر به قیمت مصرف زیاد شکر یا مصرف شیرین کننده های مصنوعی تمام می شود. و بنابراین با توجه به کاهش وزن یا کنترل وزن، 48 گرم شکر اضافی و/یا شیرین کننده های مصنوعی می تواند یک معامله شکن باشد.

در نهایت، اگر متاموسیل را به عنوان مکملی برای سلامت دستگاه گوارش، که مخصوص کاهش یبوست و ترویج حرکات منظم روده است، ذکر نکنم، نادیده خواهم گرفت. در واقع، هدف اولیه من از نوشیدن متاموسیل کمک به حرکات روده ام بود. به غیر از کنترل قند و وزن یا کاهش وزن، متاموسیل را اکیداً به همین دلیل توصیه می کنم. اما، پس این به خودی خود موضوعی برای مقاله دیگری خواهد بود.