یوگا – غذاهای شفابخش برای تقویت تمرین یوگا و ایجاد احساس عالی

می خواهید احساس عالی داشته باشید؟ شما می توانید تمرینات یوگا خود را با غذاهای شفابخش از سیستم طب سنتی آیورودای هند تقویت کنید. آیورودا تعادل را تشویق می‌کند: احساس سبک‌تر، پرانرژی‌تر خواهید کرد و مشکلات جزئی سلامتی از بین خواهند رفت.

یک نکته قبل از اینکه درباره غذاهای آیورودا صحبت کنیم: اگر وضعیت سلامتی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

بیایید به برخی از غذاهای سنتی که برای کسانی که تمرین یوگا را شروع کرده اند توصیه می شود نگاه کنیم.

1. فصلی بخورید تا غذای شما پر از انرژی پرانیک شود

خوردن غذای تازه، میوه ها و سبزیجاتی که در فصل هستند، یک اصل اساسی از خوردن روش یوگا است. به دنبال سبزیجات سبز و برگ دار مانند اسفناج، آروگولا و کلم پیچ باشید، آنها عملکرد کبد شما را بهبود می بخشند و به دفع سموم کمک می کنند.

2. زردچوبه: جلب توجه به عنوان کمکی برای کاهش وزن

ادویه زردچوبه به دلیل فواید کاهش وزن و همچنین اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن در حال بررسی است.

3. ماش: سالم و شفابخش

ممکن است با ماش سبز ریز آشنا باشید، آنها اغلب برای جوانه زدن استفاده می شوند. با این حال، آنها هنگام پختن نیز خوشمزه هستند: گفته می شود که سرشار از پروتئین هستند، از سرطان و بیماری قلبی جلوگیری می کنند. مقداری ماش به خورش ها و سوپ ها اضافه کنید.

شما همچنین می توانید یک سوپ ماش داغ و تند خوشمزه را فقط در نیم ساعت بپزید — برای دستور العمل های آنلاین جستجو کنید.

4. لیمو متابولیسم شما را افزایش می دهد و سموم را از بین می برد

لیموها نه تنها مملو از ویتامین C هستند، بلکه یک مقوی و پاک کننده نیز هستند – آنها سموم را از سیستم شما دفع می کنند. سعی کنید روز را با آب نصف لیمو در آب داغ و با یک قاشق چای خوری عسل شروع کنید.

5. زنجبیل: برای هضم سالم و کاهش التهاب

اگر شرایطی دارید که باعث التهاب می شود، مانند آرتریت، با زنجبیل تازه دوست شوید. زنجبیل نه تنها وقتی در سوپ و خورش پخته می شود طعم خوشمزه ای دارد (شما نمی توانید طعم زنجبیل را بچشید، فقط طعم آن را افزایش می دهد)، همچنین می توانید یک چای زنجبیل تازه درست کنید.

برای تهیه چای زنجبیل: زنجبیل تازه را به مقدار کافی برش دهید تا در هر فنجان یک قاشق چای خوری تهیه شود. آب جوش را روی زنجبیل بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد. قبل از سرو یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.