یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: خود این کلمه ترس را در قلب بسیاری از زنان فرو می برد. من اغلب بیماران را نگران دیوانه های سرخ ، فراموشکار و خشمگین می بینم که دائماً عرق می کنند و دیگر به فعالیت های اتاق خواب علاقه ای ندارند. با این حال ، لزوماً اینطور نیست. در این زمان می توان با لطف و اطمینان قایقرانی کرد.

اولین قدم درک یائسگی از نظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما این می تواند در برخی زودتر و در برخی دیگر دیرتر اتفاق بیفتد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکل در خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری افزایش وزن است.

علم برای یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدانها کاهش می یابد. تخمدانها مواد کمتری به نام اینهبین تولید می کنند که معمولاً ترشح هورمونی به نام FSH را در مغز مهار می کند. از آنجا که این فرایند چندان مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را برای تولید استروژن بیشتر تحریک می کند. در نهایت ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و باعث کاهش احتمالی تولید استروژن می شود. از آنجا که تخمدان کمتر فعال است ، سایر هورمونهای تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند و باعث افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شوند. با کاهش گردش استروژن ، چربی سوزی نیز کاهش می یابد و از دست دادن این چربی سرسخت شکم را سخت تر می کند.

مشکل این سطوح پایین هورمون چیست؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات آن بر وزن در این مرحله از زندگی بسیار مهم است.

افزایش سن ، خستگی غدد فوق کلیوی باعث کاهش استروژن و تستوسترون می شود ، علاوه بر این ، ما احساس خستگی می کنیم. در نتیجه ، ما اغلب در طول این روند کم تحرک تر می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر باعث تغییر در ترکیب بدن ما به عضوی با چربی بیشتر و ماهیچه کمتر می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. هنگامی که بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا کمتر پاسخ می دهد ، بدن ما گلوکز مصرفی ما را گرفته و به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان در دوران یائسگی با علائم قابل قبول حرکت می کنند و ساختار نازک خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

یک ایده خوب این است که با وزن طبیعی وارد دوران یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم کمتری در دوران یائسگی تجربه می کنند. آنها همچنین حفظ وزن خود را آسان تر می دانند. بنابراین اگر به زمان یائسگی نزدیک نشده اید ، اکنون زمان مناسبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به وزن مطلوب و سالم می رسانید.

امید خود را برای کسانی که این روند را پشت سر گذاشته اند یا آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن را تجربه کرده اند از دست ندهید. با اقدامات خود ، هنوز می توانید محیط هورمونی خود را به نفع کاهش وزن و حفظ آن بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید جایی که ارائه دهندگان می توانند با توجه به نیازهای فردی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به زنان در این مرحله انتقالی برای کاهش سریع و موثر وزن است.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین کاهش مصرف کربوهیدرات مانند قند و نشاسته به کاهش ذخیره چربی کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که چگونه این کوکی بسیار سریعتر از 20 سالگی روی ران ظاهر می شود. کربوهیدرات اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! مطمئن شوید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و کاردیو برای افزایش توده عضلانی است.

4. از لوازم جانبی استفاده کنید RM Cf.به این محصول به مبارزه با مقاومت به انسولین در بدن کمک می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش دهد. مزایای دیگر شامل مدیریت هوس های قندی ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب است.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما برای بازگرداندن سطوح ، هورمون های زیستی را توصیه می کنیم. مطالعات نشان نمی دهد که در زنان تحت هورمون درمانی افزایش وزن وجود دارد ، مگر برخی از افزایش وزن و افزایش بافت سینه در صورت بالا بودن سطح. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت به انسولین برای جلوگیری از اثر ذخیره انسولین بیش از حد کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین باعث تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن می شود. التهاب به عنوان کمک به افزایش وزن همراه است.

7. DHEA را مصرف کنید. این یک لوازم جانبی است که در دفاتر ما موجود است. DHEA محصول غده فوق کلیوی است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی با موفقیت پذیرفته می شود. این زمانی است که شما دستاوردهای زندگی و کسب چندین سال دانش خود را جشن می گیرید و منتظر همه چیز هستید.

دیدگاهتان را بنویسید