کتاب جدید مدافعان فرمول دومینو برای جایگزینی رژیم غذایی

Karie Cassell، متخصص تغذیه و مربی معتبر زندگی، در کتاب جدید خود به نام The Domino Diet: How to Heal from Inside Out به خوانندگان دیدگاه جدیدی در مورد کاهش وزن ارائه می دهد. او از دیدگاهی آگاهانه تر در مورد کاهش وزن و سلامت کلی حمایت می کند که کمتر بر روی کالری و رژیم غذایی متمرکز است و بیشتر بر تصویر بزرگ درمان خود در چندین سطح متمرکز است. به جای تسلیم شدن در برابر اثرات رژیم یویو که در آن چند پوند وزن کم می‌کنید، سپس دوباره آن را اضافه می‌کنید، سپس دوباره تلاش می‌کنید، کاسل توصیه می‌کند از فرمول رژیم غذایی دومینو خود استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند چندین بخش از زندگی خود را تنظیم کنید. وقتی همه آن مناطق مراقبت شوند، مانند یک اثر دومینو در جای خود قرار می گیرند.

همانطور که کاری توضیح می‌دهد، دلیل اینکه رژیم اغلب جواب نمی‌دهد این است که وقتی وزن خود را کاهش می‌دهیم، ناخودآگاه ممکن است سعی کند دوباره آن را پیدا کند، که منجر به فلات‌های اجتناب‌ناپذیر و موفقیت کمی از رژیم‌های یویو می‌شود. با این حال، وقتی یویوها را با دومینو معاوضه می کنیم، بسیار موفق تر خواهیم بود. ما درمان را از درون به بیرون آغاز خواهیم کرد، شرایط و تشخیص‌ها را رها می‌کنیم تا از سلامتی بهتر لذت ببریم. همانطور که Karie به ما یادآوری می کند، در کمتر از 120 روز، می توانیم در یک سطح سلولی بهینه تجدید کنیم. فرمول رژیم دومینو به شما این امکان را می دهد که آنچه را که برای ایجاد یک زندگی جدیدتر و سالم تر در شما آزار می دهد آزاد کنید.

رژیم دومینو به شش بخش تقسیم می‌شود که هر کدام در دومینو یا ناحیه خاصی است که برای به دست آوردن و حفظ وزن مناسب بدن و حفظ سلامت نیاز به تنظیم دارد. این دومینوها شامل افکار، احساسات و هورمون های ما می شود. کاری ما را در کاوش هر شش دومینو راهنمایی می‌کند و نتیجه نهایی این است که وقتی آنها را به‌درستی ردیف کنیم، به آزادی دست خواهیم یافت – نه فقط رهایی از پوندهای اضافی، بلکه رهایی از بسیاری از ناراحتی‌هایی که سایر بخش‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رژیم دومینو بسیار بیشتر از یک کتاب در مورد رژیم است. در واقع، کاری به سرعت به مشکل اکثر رژیم‌ها اشاره می‌کند. به عنوان یک متخصص تغذیه، او می‌داند که معقول‌تر است که محدوده‌ای برای دریافت کالری بسته به روزهای فعال در مقابل روزهای غیرفعال در یک رویکرد کالری ثابت پیشنهاد کند. به هر حال، همانطور که او اشاره می کند، ما در یک دنیای ثابت زندگی نمی کنیم. علاوه بر این، باید آنچه را که ترازو حمام به ما می‌گوید، دوباره تفسیر کنیم. به طور کلی، همانطور که Karie بیان می کند، رژیم های غذایی محدود برای شفای واقعی اثر معکوس دارند و “زمان آن رسیده که تفکر رژیمی خود را از دست بدهید و تفکر شفابخش خود را شروع کنید.”

یکی از راه‌های اصلی درمان این است که به دلیل غذا خوردن نگاه کنیم. اگر به دلیل گرسنگی غذا نمی خوریم، به احتمال زیاد درگیر غذا خوردن احساسی هستیم. ما باید شکست ها، گناه، هرج و مرج، و احساسات گیر کرده ای را که الگوهای غذا خوردن عاطفی ما را تشکیل می دهند، کشف کنیم. ما همچنین باید احساس خود را نسبت به بدن خود تغییر دهیم. تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد زنان و تقریباً همین تعداد مردان از بدن خود ناراضی هستند. کاری از ما می خواهد که با تغییر افکارمان رابطه خود را با بدن خود تغییر دهیم. او جملات تاکیدی مثبتی را در سراسر کتاب ارائه می‌کند که می‌توانیم از آن‌ها برای قدردانی از تمام کارهایی که بدن‌مان برای ما انجام می‌دهد استفاده کنیم و در عین حال ذهن را از جایی که همه چیز شروع می‌شود، ارتقا دهیم.

برخی از راه‌هایی که ما می‌توانیم به کاهش وزن برسیم که کاری نشان می‌دهد واقعاً من را شگفت‌زده کرد. یک مثال بحث او در مورد اهمیت تنفس است. او می گوید: “با ترکیبی از تنفس عمیق (برای دریافت اکسیژن بیشتر و خروج CO2) و خواب مناسب، کاهش وزن به معنای واقعی کلمه در رویاهای شما اتفاق می افتد. او همچنین توصیه می کند نگاهی به نحوه و مکان غذا خوردن بیندازیم. بسیاری از ما در حین تماشای اخبار غذا می خوریم، که معمولاً یک خبر بد در مقابل «جویدن خوب» است. این باعث ایجاد یک محیط غذایی پر استرس می شود و استرس به افزایش وزن می افزاید. با گام‌های عملی که شما را در کتاب با مثال‌هایی مانند «قدرت مکث قبل از غذا خوردن» راهنمایی می‌کند، «استراحت و هضم» خواهید کرد و دوباره از غذا لذت خواهید برد.

ما همچنین باید دلایل روانشناختی پشت انتخاب غذایی خود را در نظر بگیریم. ما در جامعه‌ای با فراوانی زندگی می‌کنیم، اما همین یکی دو نسل پیش، اینطور نبود. پدربزرگ و مادربزرگ ما در رکود بزرگ و جیره بندی غذا در جنگ جهانی دوم زندگی کردند. آنها همیشه غذای کافی نداشتند و این باعث شد که به راحتی تسلیم استراتژی های بازاریابی شوند که به آنها یاد می داد دو تا به قیمت یکی بخرند، اساساً غذا را احتکار کنند و این رفتارها را به ما منتقل کنند. ما باید خود را با دوران مدرن تطبیق دهیم و این باورها را کنار بگذاریم که باید همه چیز را در بشقاب خود بخوریم یا در زمان فروش آن را ذخیره کنیم زیرا ممکن است بعداً به اندازه کافی وجود نداشته باشد. شاید نکته مورد علاقه من در کل کتاب این باشد که کاری گفت که باید بازیگری را کنار بگذاریم، زیرا هر وعده غذایی “شام آخر” است. زمان آن فرا رسیده است که خود را از شر تفکر کمبود خلاص کنید و بدون گناه فراوانی را در آغوش بگیرید!

موضوع دیگری که من هرگز به آن توجه نکردم تأثیرات یائسگی و «مانوپوز» بر عادات غذایی ما است. کاری پیشنهاد می کند که خودمان را دوباره آموزش دهیم تا این دوره را به عنوان یک بحران میانسالی تصور نکنیم، بلکه یک بیداری میانسالی بدانیم. او می‌گوید که بیداری در میانسالی غیرعادی است، بنابراین ما باید این زمان را جشن بگیریم، نه اینکه فقط از طریق آن غذا بخوریم.

عوامل دیگری که بر وزن ما تأثیر می گذارد عبارتند از: کینه توزی. همانطور که کاری می گوید: “بخشش مانند سبزیجات است، چه دوست داشته باشید چه نه، برای شما خوب است.” علاوه بر این، ما ممکن است ترس داشته باشیم که وزنی که می خواهیم چگونه باشد، به طور خلاصه، از موفقیت می ترسیم. ما سناریوهای ترسناکی ایجاد می‌کنیم، مانند اینکه فکر می‌کنیم اگر به یک برنامه بهداشتی متعهد شویم، دیگر هرگز خوش نخواهیم بود، و اگر وزن کم کنیم، باید یکسری پولی را که نداریم برای لباس‌های جدید خرج کنیم. کاری توضیح می دهد که ما هنوز هم می توانیم خوش بگذرانیم. ما فقط به کمی اعتدال نیاز داریم: “این همه چیز یا هیچ چیز نیست. درباره کریسمس نیست. درباره کریسمس است که یک ماه طول می کشد، کمپینگ یک فصل طولانی است، و جمعه ها برای یک عمر.”

این تنها چند نکته برجسته از رژیم دومینو است. کاری به سبکی ساده، صادقانه و سرگرم‌کننده می‌نویسد که سرشار از بینش، به‌علاوه تأملات، تأکیدات، و نقل قول‌های عالی است که به شما انگیزه می‌دهد تا تغییرات لازم را برای تجربه لذت کامل از احساس سلامت ذهنی و جسمی ایجاد کنید. . امیدوارم این کتاب را بخوانید و دومینوهای خود را پشت سر هم به دست آورید تا نتایجی را که دوست دارید ایجاد کنید.