کاهش وزن هدف: نکات برنده برای مدیریت وزن

اگر هدف شما از دست دادن یا حفظ وزن مشخصی است، بهترین اقدام این است که قبل از شروع، یک برنامه داشته باشید. یک برنامه واقع بینانه و آسان برای پیروی به شما کمک می کند در نبرد با دشمن سرسخت خود یعنی کاهش وزن پیروز شوید. داشتن یک برنامه با اهداف، کاهش وزن را ساده به نظر می‌رساند. در اینجا چند نکته برنده برای مدیریت وزن آورده شده است.

ابتدا باید به اهداف واقعی کاهش وزن متعهد شوید. کاهش وزن به درستی یک فرآیند تدریجی است و باید به این شکل درمان شود. در این مسابقه قطعا لاک پشت خرگوش را شکست می دهد. برای خود هدفی تعیین کنید که بین 1 تا 2 پوند در هفته وزن کم کنید. کاهش وزن بیشتر معمولاً به این معنی است که شما فقط آب از دست می دهید یا بدتر از آن در حال از دست دادن توده عضلانی هستید که بخش مهمی از فرآیند چربی سوزی است.

مطمئن شوید که اهداف واقعی و سفارشی برای خود و بدنتان تعیین می کنید. سعی نکنید در روز اول مسابقه 10k را اجرا کنید. این می تواند یک هدف برای چند ماه آینده باشد، اما فشار دادن خود به بیش از حد بدن باعث فرسودگی شما می شود. شما باید اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید. هر بار که به هدفی می‌رسید، شما را تشویق می‌کند که به کار خود ادامه دهید.

لذت بردن از روند بسیار مهم است. روی نحوه کاهش وزن تمرکز کنید. نه فقط به این واقعیت که باید وزن کم کنید. آنها فعالیت های زیادی هستند که به کاهش وزن شما کمک می کنند، بنابراین باید فعالیت هایی را پیدا کنید که از انجام آنها لذت می برید.

هم به صورت بلند و هم کوتاه فکر کنید. اهداف کوتاه مدت به طور روزانه به شما نیرو می بخشد، در حالی که اهداف بلند مدت شما را برای مدت زمان برنامه کاهش وزن انگیزه می دهد. می‌توانید هدف کوتاه‌مدت دویدن 30 دقیقه در روز را داشته باشید تا به هدف بلندمدت یعنی توانایی دویدن 10 هزار ماراتن برسید.

اهداف کاهش وزن خود را بنویسید. آنها را نقشه برداری کنید. در مورد هر جنبه ای از برنامه خود جزئیات بیشتری بنویسید. با انجام این کار شما واقعاً خود را به برنامه خود اختصاص می دهید. چند سوال از خود بپرسید. چه تجهیزاتی نیاز خواهم داشت؟ چگونه می توانم برنامه خود را در برنامه خود قرار دهم؟ برنامه ام را کجا و در چه زمانی عملی کنم؟ واقعاً می خواهم از این طرح چه چیزی به دست بیاورم؟

از کوچک شروع کنید و به سمت یک هدف بزرگتر حرکت کنید. بهتر است چندین هدف بزرگ داشته باشید که هدف بزرگتری را تعیین کند. این انگیزه شما را حفظ می کند. تنها با یک هدف بزرگ، دستیابی به آن می تواند کاری غیرممکن به نظر برسد.

تعیین تاریخ واقعی برای شروع بسیار مهم است. فقط نگویید “از فردا یا دوشنبه شروع می کنم.” فردا ناگزیر می آید و شما شروع نمی کنید. داشتن تاریخ شروع ثابت این واقعیت را ثابت می کند که می خواهید برنامه کاهش وزن خود را شروع کنید. شما یک جلسه کاری برنامه ریزی شده را از دست نمی دهید… آیا؟ پس چرا یک تمرین یا فعالیت برنامه ریزی شده را از دست می دهید؟

در نهایت انعطاف پذیر باشید اگر چیزی برای شما کار نمی کند، آن را تغییر دهید. همانطور که وزن کم می کنید، اهداف شما باید افزایش یابد تا با دستاوردهای شما سازگار شود. و مهم‌تر از همه، تسلیم نشوید. اگر اهدافتان خیلی بلند به نظر می‌رسند، آن‌ها را کمی کاهش دهید تا قابل دستیابی باشند.

رژیم لاغری سریع