کاهش وزن بعد از بارداری

آیا برای کاهش وزن تلاش می کنید؟ آیا از اینکه نتوانستید بعد از تمام تمرینات و برنامه های رژیم غذایی که به آن ها پیوسته اید، وزن کم کنید، ناامید شده اید یا خیلی عصبانی هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ادامه مطلب را بخوانید. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد شما یا کسی که می شناسید در طول یا بعد از بارداری وزن اضافه کرده است.

در دوران بارداری، تغییرات هورمونی متعددی را پشت سر گذاشته‌اید. حتماً به یاد داشته اید که هوس های شدید داشتید. اگر در حال حاضر باردار هستید و دوست دارید از افزایش وزن بیش از حد خودداری کنید، هنوز زمان دارید که هوس خود را کنترل کنید تا وزن اضافی را کاهش دهید. اما اگر نیستید، پس هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

به دلیل تغییرات هورمونی که تجربه کرده اید، به دلایل روانی قادر به کنترل میزان مصرف غذا نیستید. این به شما وزن و چربی اضافی می داد. مطالعه نشان می دهد که سلول های چربی در بدن دائمی هستند و نمی توان آنها را از بین برد، اما این بدان معنا نیست که دیگر شانس کاهش وزن را نخواهید داشت زیرا ما می توانیم این سلول ها را “کوچک” کنیم.

اگر حدود 20 تا 30 پوند اضافه کرده اید، ماه ها یا سال ها طول می کشد تا به وزن قبل از بارداری برگردید. شما باید واقعاً در مورد بدن خود صبور باشید. خودتان را مجبور نکنید که فوراً به هدف برسید.

توصیه نمی شود که خود را با رژیم گرفتن از طریق محدود کردن غذای خود به خصوص بعد از بارداری تنبیه کنید. در طی حدود 6 تا 9 ماه از شما انتظار می رود که به کودک خود شیر بدهید که بسیار مهمتر از به دست آوردن ظاهر معمول است. شما باید برای کودک سالم غذا بخورید.

خوب بخورید و ورزش کنید. اطمینان حاصل کنید که وعده غذایی شما حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز است. در تعطیلات آخر هفته با دوستان خود مسابقات بدمینتون بازی کنید تا بتوانید پس از تعطیلات 9 ماهه خود سرگرم شوید و روابط اجتماعی خود را دوباره زنده کنید.

راه های کاهش وزن را بدون خطرات سلامتی و در عین حال سالم ماندن کشف کنید. با خواندن این خط، باید متوجه شوید که کاهش وزن یک مسئله غرور نیست بلکه یک مسئله سلامتی است.