کاهش وزن با بودجه کم

بسیاری از مردم این تصور را دارند که غذای سالم گران‌تر است، بنابراین کاهش وزن بسیار گران‌تر می‌شود مگر اینکه به‌طور چشمگیری کمتر غذا بخورید. با صرف زمان برای یادگیری اینکه چه نوع غذاهایی واقعا برای شما مفید هستند، می توان از این تله جلوگیری کرد. یک ضرب المثل شگفت انگیز است: طوری بخور که انگار فقیر هستی. ممکن است بگویید، خب این آسان است، من فقیر هستم. متأسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند که چون پول زیادی ندارند، نمی توانند غذای سالم بخورند و در نهایت به خرید اسپاگتی، سوپ رشته ای ارزان و فست فود می پردازند. اما، وقتی معنای واقعی این جمله را ترجمه می‌کنیم، می‌تواند بینش فوق‌العاده‌ای در مورد روش‌های کاهش هزینه غذا به شما بدهد، در حالی که سالم و لاغر بمانید.

ضرب المثل «طوری بخور که انگار فقیر هستی» به سادگی به معنای خوردن غذاهای کامل است. غذاهای کامل، زمانی که به صورت عمده خریداری می شوند، بسیار ارزان تر از غذاهای آماده هستند. انواع مختلفی از غذاهای کامل وجود دارد که بسیار مغذی هستند، شما را سیر می کنند و درست کردنشان زمان کمی می برد. غذاهای کامل را می توان تقریباً به عنوان غذاهای تک ماده ای تعریف کرد. صرف نظر از اینکه روی بسته بندی «ارگانیک» یا «طبیعی» نوشته شده باشد، غذاهای کامل هرگز فهرستی از مواد تشکیل دهنده غیرقابل شناسایی ندارند. هرچه مواد اولیه کمتر باشد، معمولا غذا کمتر فرآوری شده است. با آماده کردن خود غذا، این توانایی را دارید که بدانید دقیقاً چه چیزی به چیزی که می‌خورید وارد می‌شود و به شما امکان کنترل اندازه دقیق وعده و کالری را می‌دهد.

مثلا میری بیرون یه پیتزا یخ زده با قیمت متوسط ​​5-6 دلار میخری. بسته به اشتهای شما، این ممکن است یک وعده یا شاید دو وعده باشد. میزان چربی، نمک و مواد نگهدارنده در این پیتزا از نمودار خارج است. کالری های خالی بیشتر ارزش کالری پیتزا را تشکیل می دهند و ارزش غذایی بسیار کمی دریافت می کنید. فریب “محتوای ویتامین و مواد مغذی افزوده” را نخورید زیرا این نوع تغذیه افزوده هیچ کمکی به مبارزه با هوس ها نمی کند. با همان پولی که برای پیتزا خرج کردید، می توانید مقدار قابل توجهی ذرت، عدس، لوبیا، برنج و شاید مقداری کدو سبز یا سبزی بخرید. نه تنها این به مراتب سالم تر است، بلکه می توانید مقدار قابل توجهی غذای بیشتری را با همان قیمت درست کنید. علاوه بر این، اکنون کنترل کاملی بر میزان نمک و سایر مواردی که در غذایتان می ریزید دارید.

غذاهای کامل به دلایل مختلفی کاهش وزن را بسیار آسان تر می کنند. اولاً، کالری موجود در غذاهای کامل تقریباً هرگز کالری خالی نیست. غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی کالری خالی، قند تصفیه شده، کلسترول، چربی و مواد افزودنی خطرناک هستند. هر کدام از اینها برای کاهش متابولیسم، ایجاد احساس گرسنگی در شما برای خوردن بیشتر، ایجاد هوس در بدن و ناگزیر افزایش وزن بیشتر به بدن شما توطئه می کنند.

دوم، هضم غذاهای کامل آسان‌تر است و جذب مواد مغذی آسان‌تر می‌شود. هنگامی که مواد مغذی به طور موثرتری جذب می شوند، شما سریعتر احساس سیری می کنید، بنابراین به شما اجازه می دهد کمتر غذا بخورید. اساسا، تشخیص این مواد طبیعی برای بدن بسیار آسان‌تر است، در حالی که مواد افزودنی مصنوعی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا (تقریباً در هر غذای فرآوری‌شده یافت می‌شود) تشخیص و درک نحوه استفاده برای بدن بسیار سخت‌تر است. هنگامی که بدن نمی تواند یک عنصر را تشخیص دهد، بخشی از آن حذف می شود و برخی از آن به بهترین روشی که بدن می داند خنثی می شود، در مولکول های چربی ذخیره می شود.

غذا خوردن مناسب برای ارزان در واقع بسیار آسان است. این فقط یک موضوع است که تصمیم بگیرید چقدر دوست دارید وزن کم کنید. بودجه شما همیشه بیشتر از غذاهای کنسرو شده و فرآوری شده اجازه «غذاهای کامل» را می دهد. خرید مواد غذایی به صورت عمده راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه، کنترل کامل بر آنچه به غذای شما اضافه می شود، سالم تر غذا خوردن، کاهش هوس و کاهش وزن است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاهش وزن، از جمله ورزش و تغذیه، لطفاً به http://www.dynamicsofmotion.com/ProductDetails.asp?ProductCode=exerslim مراجعه کنید.