کاهش وزن، ورزش و گرسنگی – خوب است که احساس گرسنگی کنید!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا ورزش به کاهش وزن کمک می کند؟ حتما دارم برای یک دقیقه به این موضوع فکر کنید. همه ما می دانیم که ورزش منظم یکی از کلیدهای کاهش وزن است. به اندازه کافی منصفانه است، اما هر بار که ورزش می کنم، بعد از آن واقعا گرسنه می شوم. پس میخورم اما با این حال من وزن کم می کنم!

خب، محققان دانشکده پزشکی در دانشگاه علم و صنعت نروژ به یافته‌های واقعاً پیشگامانه‌ای دست یافته‌اند. به نظر می رسد که ورزش منظم دو نوع سیگنال را به بدن و ذهن شما ارسال می کند. یک مجموعه سیگنال به شما می گوید که بیشتر بخورید. دیگری (صبر کن!) به بدنت می گوید که کمتر بخور. متعجب؟

محققان 22 نفر و افراد دارای اضافه وزن را انتخاب کردند، آنها را در یک برنامه ورزشی 12 هفته ای قرار دادند و به آنها گفتند که عادات غذایی خود را به هیچ وجه تغییر ندهند. اتفاقی که افتاد این بود که شرکت کنندگان وزن کم کردند و احساس گرسنگی کردند، اما همچنین بعد از غذا احساس سیری بیشتری کردند و با سیستم کنترل گرسنگی بدن خود هماهنگی بیشتری داشتند.

وای. می دانم که این چیزهای سنگینی است، اما این نتیجه برای شماست: اگر می خواهید وزن کم کنید، فقط باید کمی ورزش کنید. (شما نیز احتمالاً باید نوع غذاهایی را که می خورید تغییر دهید، اما این چیزی نیست که در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم!) تمرینی که انجام می دهید به خودی خود باعث کاهش وزن شما می شود. و علاوه بر آن، بدن شما را در تشخیص سیگنال‌های گرسنگی که زمان احساس گرسنگی و میزان غذا خوردن ما را برای احساس سیری کنترل می‌کنند، بهتر تشخیص می‌دهد.

همه اینها نشان می دهد که بدن انسان یک ماشین شگفت انگیز است – و ماشینی که با سوخت خوب و فعالیت خوب بسیار بهتر کار می کند.

من به این موضوع علاقه مند شدم زیرا باید بیش از چند پوند چربی کم کنم. من یک برنامه تمرینی را شروع کردم که فقط چند دقیقه در هفته از من زمان می برد، و منجر به پیشرفت های بزرگی شده است – اولین باری که کمربندم را یک مرتبه سفت تر کردم، فکر می کنم کل خانه صدای فریاد من را شنید! به من اعتماد کنید، ورزش برای کاهش وزن ارزش تلاش را دارد.

من می دانم که شما احتمالاً نمی خواهید مقاله ژورنالی را بخوانید که این یافته ها از آن آمده است. (من انجام دادم، بنابراین شما مجبور نیستید!) اما فقط در صورت انجام، آن را در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی، فوریه 2010 پیدا خواهید کرد. نویسنده اصلی کتیا مارتینز است.