کاهش درد قاعدگی با غذای مناسب!


با رژیم غذایی درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی مشکل ماهانه یک زن است. اگرچه قاعدگی به موقع نشانه سلامتی محسوب می شود ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. با این حال ، خبر خوب این است که راه های ساده و بدون دردسر برای مقابله با دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد قاعدگی و ناراحتی های مربوطه کمک کرده و پریود بعدی شما را کمتر دردناک کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص درمانی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


اطلاعات بیشتر در این باره: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین شما برای مدت طولانی احساس سیری می کنید و نیاز به تنقلات را قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف می کنید.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید چیزی برای کاهش درد قاعدگی بخورید ، باید یک جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی فرنی یک شبه با بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر با توپ های توت فرنگی سخاوتمندانه تهیه کنید.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک عنصر رایج در غذاهای خانواده های هندی است. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را تسکین دهد.

بر اساس مطالعه سال 2018 انجام شده توسط مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

خواه بخواهید از زنجبیل / آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید ، یا ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد ، بلکه احساس طراوت را نیز به همراه دارد.


زنجبیل و خواص درمانی و درمانی غنی و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای فوری بابونه یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و به تسکین گرفتگی های عضلانی کمک می کند زیرا باعث آرامش سیستم عصبی و تسکین خلق و خو می شود.


با 8 فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

طبق مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد که بدانند شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان یک غذا نیز برای کاهش علائم مربوط به قاعدگی توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار زیادی گلبول قرمز از دست می دهید که بدن شما می تواند جایگزین آن شود.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن بسیار مفید باشد تا آهن را بهتر از غذایی که در دوران قاعدگی می خورید (مخصوصاً 3 تا 5 روز در ماه) جذب کند.

لیموترش حاوی فیبر برای کمک به گرفتگی عضلات است ، در حالی که پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و ویتامین C بیشتری نسبت به لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش خیس شده و برش دهید

نشان داده شده است که عادت خوردن کشمش شبانه خیس شده و نوشیدن آب قزل ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

اگرچه ما اغلب بر آنچه باید در دوران قاعدگی بخوریم یا بخوریم تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم ، که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

مواد غذایی کنسرو شده ، سرشار از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و در طول روز شما را تحریک و ناراحت کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی باشید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند باعث حواس پرتی و خنثی کننده شود.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که باعث سردرد و میگرن می شود ، اما بهترین راه حل بعدی ممکن است فقط یک یا دو فنجان باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. بهتر است در دوران قاعدگی غذای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد ، بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای یک دوره درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود از خوردن آب نبات در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، یک ورزش سبک که روی وسط و نیمی از بدن متمرکز است مانند یوگا و پیاده روی می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید