چیزهای ضروری که برای مدیتیشن بهینه باید بدانید

یوگا تمرینی است که قرن‌ها انجام می‌شود و گمان می‌رود که منشا آن هندوستان باشد. این یک رشته معنوی است که به فرد می آموزد که نسبت به بدن، ذهن و روح خود بیشتر آگاه شود.

در ابتدا در شرق برای ترویج مدیتیشن و کنترل ذهن و بدن از آن استفاده می شد، اما اکنون سنت های مختلفی از یوگا در سراسر جهان وجود دارد. سبک های مختلفی از یوگا وجود دارد که در کشورهای مختلف انجام می شود.

یکی از زمینه های اصلی تمرین تنفس است. این به دانش آموز اجازه می دهد تا با نفس ارتباط برقرار کند. با مراقبت از ذهن و بدن با بدن خود از طریق تکنیک‌های تنفس، تمرین‌کنندگان می‌توانند به سطوح بالایی از آگاهی دست یابند.

معمولاً به تمرین‌کنندگان توصیه می‌شود که هر سی دقیقه یک بار استراحت مدیتیشن کنند. تمرین‌کنندگان روی تنفس خود تمرکز می‌کنند و از این وقفه‌ها برای ارتباط با روح خود استفاده می‌کنند.

برخی از دانش‌آموزان ممکن است جاپا را نیز تمرین کنند، که به معنای یک سری شعار و فراخوان است، که در آن شرکت‌کنندگان بر پیام‌های مانتراها تمرکز می‌کنند. منظور از مانتراها کمک به رساندن فرد به حالت مراقبه است، که سپس می توان از آن برای رسیدن به سطوح بالاتر آگاهی معنوی استفاده کرد.

فرآیند انجام این نوع مراقبه را کوندالینی می نامند که در لغت به معنای قدرت مار است. کوندالینی، همراه با پرانایاما، به آماده سازی بدن برای سطوح بالاتر آگاهی معنوی کمک می کند. هنگام تمرین مراقبه کندالینی، تمرین‌کنندگان احساسات فیزیکی را در بالا و پایین ستون فقرات تجربه می‌کنند.

مراقبه دیگری که برای رسیدن به بالاترین سطوح کندالینی انجام می شود سوخاسانا نام دارد. این به معنای نگه داشتن گلو است، اما نه نفس. هدف از این نوع مدیتیشن این است که دانش آموز را مجبور به کاهش سرعت کند، که اجازه می دهد تا سطوح عمیق تری از آرامش و مراقبه داشته باشد.

همه ما درباره مدیتیشن و فرآیند هوشیاری در حالت سکوت شنیده ایم. تمرین‌کنندگان یوگا ممکن است بدن‌هایشان باز باشد، اما ماهیت اصلی آن‌ها پشت سر گذاشته می‌شود زیرا ممکن است حالت یگانگی را با کیهان تمرین کنند. آنها ممکن است یاد بگیرند که از طریق این حالت یگانگی ارتباط برقرار کنند و خود را ابراز کنند.

هنگامی که ما تصمیم می گیریم وارد وضعیت طبیعی بدن، ذهن و روح خود شویم، آنها به طور طبیعی با هم ادغام می شوند. همانطور که نفس کنترل می شود و ذهن به حالت مراقبه می رود، بدن الهام می گیرد تا به حالت مراقبه حرکت کند. این بخشی از تمرین معروف به آسانا است.

هنگام تمرین یوگا، ورزش، یک اثر متعادل کننده طبیعی وجود دارد که اتفاق می افتد. این به بدن اجازه می دهد تا در بهترین سطح خود کار کند و به ذهن کمک می کند تا در بهترین سطح خود کار کند. این مبنایی است که می توانید بیشترین بهره را از تمرینات یوگا ببرید.

تمرینات یوگا فواید زیادی دارد. می توان از آن برای آماده شدن برای درمان های خاص استفاده کرد. با این حال، هنگامی که تمام عناصر فوق را ترکیب می کنید، یک راه بسیار موثر برای آماده سازی بدن خود برای سطوح بالاتر درمان دارید.