چگونه شات های پروتئین مایع می توانند نقش مهمی در سبک زندگی گیاهخواری ایفا کنند

در مطالعه ای که توسط Vegetarian Times منتشر شد، تقریباً 3.2 درصد از مردم ایالات متحده یا تقریباً 7.3 میلیون نفر از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند. از این افراد، تقریباً 1 میلیون نفر از یک رژیم غذایی وگان پیروی می کنند که در آن هیچ محصول حیوانی مصرف نمی کنند. برای افرادی که رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند، این یک انتخاب سبک زندگی است که در آن از خوردن هر گونه گوشت پرهیز می کنند، اما همچنان می توانند از محصولات حیوانی مانند شیر، پنیر و کره استفاده کنند.

سبک زندگی وگان از این اصل پیروی می کند که آنها را از مصرف یا پوشیدن هر چیزی که از حیوانات می آید منع می کند. در حالی که پیروی از یک سبک زندگی گیاهخواری یا گیاهخواری فواید زیادی برای سلامتی دارد، مهم است که بدون اطلاعات و آموزش مناسب وارد هیچ کدام از آنها نشوید. قبلاً متوجه شده اید که گیاهخواران و وگان ها یک عنصر کلیدی را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند، یعنی گوشت. همانطور که مشخص است، گوشت منبع اصلی پروتئین در رژیم غذایی انسان است و پروتئین برای سالم ماندن انسان ضروری است. مهم است که نقش پروتئین را در رژیم غذایی خود درک کنید و بدانید که اگر مسیر گیاهخواری یا گیاهخواری را انتخاب کنید، باید به دنبال منابع دیگر پروتئین باشید تا آنچه را که از طریق محصولات حیوانی دریافت نمی‌کنید، محاسبه کنید.

معرفی مختصر پروتئین و چرایی نیاز به مصرف آن

پروتئین یک عنصر بسیار مهم در بدن انسان است. در DNA ما، تمام سلول ها، استخوان ها، اندام ها و مایعات بدن ما یافت می شود. همانطور که گفته شد، پروتئین دومین چیز مهمی است که در بدن خود به آن نیاز دارید (اولین مورد آب است، زیرا بدن شما بیشتر از آن ساخته شده است). به عنوان یک منبع انرژی، پروتئین همان مقدار کربوهیدرات (4 کالری در هر گرم) را فراهم می کند. برای ترمیم سلولی، رشد عضلات و عملکرد مناسب بدن انسان مهم است. بنابراین ممکن است از خود بپرسید که چرا باید پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنید؟ واقعاً اگر مقدار مورد نیاز روزانه خود را نگیرید، چقدر خسارت وارد می شود؟ افرادی که از کمبود پروتئین رنج می برند می توانند کاهش وزن ناسالم، خستگی و کاهش توانایی عملکرد و استقامت را تجربه کنند.

مصرف کم پروتئین به طور کلی مشکلی نیست که در آمریکا باید نگران آن باشیم، زیرا مردم از غذاهایی که هر روز مصرف می کنند بیش از مقدار کافی پروتئین دریافت می کنند. حتی گیاهخواران و وگان های باتجربه واقعاً نیازی به نگرانی در مورد عدم دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی خود ندارند، زیرا رژیم غذایی خود را درک می کنند و منابع جایگزین را می شناسند زیرا آنها محصولات حیوانی مصرف نمی کنند.

منابع پروتئین

منبع اصلی پروتئین در رژیم غذایی انسان محصولات حیوانی مانند گوشت، شیر، تخم مرغ و پنیر خواهد بود. دو اونس گوشت بدون چربی، ماهی یا مرغ حاوی تقریباً 14 گرم پروتئین است. گوشت گوساله، بره و گوشت گاو بالاترین منابع پروتئینی را خواهند داشت که در کلاس‌های گوشت (DietaryFiberFood.com) پیدا می‌کنید. برای آن دسته از شما که گیاه خوار و وگان هستید، این هیچ عواقبی ندارد زیرا پروتئین مورد نیاز روزانه خود را از این منابع تامین نمی کنید. با این حال، گیاهخواران می توانند برخی از محصولات حیوانی مانند تخم مرغ و شیر را مصرف کنند. در حالی که این منابع حاوی همان سطوح پروتئین گوشت نیستند، اما راه‌های مناسبی برای گیاهخواران برای برآوردن نیازهای خود هستند.

منبع دیگری از پروتئین که گیاهخواران و وگان ها به احتمال زیاد به آن روی می آورند لوبیا، عدس و سویا است. این گزینه ها پروتئینی را که برای عملکرد بدنشان نیاز دارند به آنها می دهد. با این حال، لوبیا، عدس و سویا حاوی همان اسیدهای آمینه ای نیستند که در محصولات حیوانی یافت می شود.

سبزیجات، آجیل، نان و غلات نیز منابع پروتئینی هستند. در حالی که آنها حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند، به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که در اقلامی که حتی در انتهای گروه محصولات گوشتی/حیوانی قرار دارند، پیدا کنید. مخلوطی از منابع این گروه و همچنین منابعی از گروه لوبیا، عدس و سویا به گیاهخواران و وگان ها کمک می کند تا یک رژیم غذایی متعادل با مقدار کافی پروتئین داشته باشند.

گزینه دیگری برای گیاهخواران وجود دارد که هنگام تکمیل رژیم غذایی خود به آن روی بیاورند. شات های پروتئین مایع منبع پروتئینی هستند که در هر وعده حاوی 25 گرم پروتئین است. محصولاتی مانند محصولات موجود در Protica حاوی این هستند و می‌توان آن را تا سه بار در روز مصرف کرد که به شما پروتئین با کیفیتی بیش از اندازه کافی می‌دهد.

چگونه این به افرادی که به سبک زندگی گیاهخواری روی می آورند کمک می کند

بسیاری از مردم می خواهند سبک زندگی گیاهخواری را دنبال کنند. با این حال، آنها در دام ندانستن مسیر مناسبی که باید طی کنند، می افتند. آنها این روش زندگی را برای مدت کوتاهی امتحان می کنند، اما به این نتیجه می رسند که بسیار سخت و محدود کننده است. آنها تمام منابع پروتئین را از رژیم غذایی خود حذف می کنند و احساس گرسنگی، خستگی و بدخلقی می کنند.

رژیم گیاهخواری یا حتی رژیم گیاهخواری به این معنی نیست که پروتئین را از رژیم غذایی خود حذف خواهید کرد. این امکان پذیر نیست زیرا می دانید که پروتئین برای بقا حیاتی است. گیاهخواران و وگان ها باید چشمان خود را برای منابع جایگزین باز نگه دارند. اگر آنها انتخاب کنند که از تزریقات پروتئین مایع استفاده کنند (به هر حال حداقل گیاهخواران)، می توانند مطمئن باشند که بدن خود را با پروتئین با کیفیتی تغذیه می کنند که از کشتار حیوانات به دست نیامده است.

یکی دیگر از ویژگی های خوب این منبع پروتئین، قابلیت حمل آن است. ویال های کوچک پروتئین مایع را می توان تقریباً در هر مکانی برد. اگر یک گیاهخوار متوجه شود که با دوستانش برای شام بیرون رفته است، می تواند پروتئین مایع خود را با خود برده و قبل یا بعد از رفتن به رستوران بنوشد. این گزینه برای گیاهخواران ضروری است زیرا به آنها آزادی ای را می دهد که “گوشت خواران” دارند و به اندازه کافی سوخت بدن آنها را تامین می کند. به علاوه، حاوی همان چربی های ناسالم موجود در محصولات حیوانی نیست و با کشتن حیوانات تولید نشده است. اینها همه چیزهایی است که گیاهخواران هنگام پیروی از این سبک زندگی به دنبال آن هستند و تزریق پروتئین مایع قطعاً الزامات را برآورده می کند.