چگونه سریع و آسان وزن کم کنیم

یادگیری چگونگی کاهش وزن سریع چندان دشوار نیست، اما استفاده از دانش برای جابجایی چربی اضافی از بدن یک امر کاملاً متفاوت است. اگر از اندازه بدن خود ناراضی هستید، یا شاید پزشک عمومی به شما گفته است که باید فرم بهتری داشته باشید، لازم است بدانید که چگونه در کوتاه ترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. اگر قرار باشد برای مدت طولانی اضافه وزن یا چاق بمانید، این می تواند منجر به بروز مشکلات سلامتی مختلف شود و همچنین ممکن است امید به زندگی شما را به طور چشمگیری کاهش دهد.

در ابتدا باید بدانید که کاهش وزن تنها از طریق دو فعالیت انجام می شود، رژیم غذایی و ورزش. برای بسیاری از مردم این دو کلمه باعث ناراحتی زیادی می شود، اما نباید اینطور باشد. رژیم گرفتن به این معنی نیست که تمام غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید، در حالی که ورزش کردن نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت باشگاه ندارد. شما می توانید وزن خود را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تغییر دهید بدون اینکه دچار درد، پریشانی و اضطراب شوید.

هنگام ایجاد یک برنامه غذایی مناسب، روی اصول تامین کالری مورد نیاز بدن خود برای عملکرد خوب کار کنید، اما نه بیشتر. تغذیه سالم در واقع کار سختی نیست، اساساً شامل حذف غذاهای ناسالم و غذاهای فرآوری شده و تغییر به گزینه های مغذی تر است. به همین ترتیب، چای، قهوه و نوشابه های گازدار را از برنامه روزانه خود حذف کنید زیرا این نوشیدنی ها تنها به مشکلات شما کمک می کنند. مطمئن شوید که مقدار کافی آب تمیز تازه مصرف می‌کنید، زیرا این برای حذف مواد زائد و سموم از بدن ضروری است.

اگر معمولاً دو یا سه وعده غذایی بزرگ در روز مصرف می کنید، این ممکن است بهترین روش از نظر کاهش وزن نباشد. به طور کلی خوردن پنج یا شش وعده غذایی کوچکتر در روز مفیدتر است، زیرا این امر باعث افزایش متابولیسم شما می شود، به این معنی که سیستم گوارش شما به طور موثرتری در تجزیه غذا کار می کند.

ورزش فعالیتی است که می تواند باعث شود آنهایی از ما که اضافه وزن دارند از ترس شروع به لرزیدن کنیم، اما لازم نیست اینطور باشد. تنها چیزی که در واقع لازم است این است که حدود نیم ساعت یک روز در میان تمرین کنید. مقدار کمی ورزش می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت جسمی و روحی ما داشته باشد.

در نظر بگیرید که چه نوع فعالیت هایی به شما امکان می دهد ورزش کنید و کالری های بیش از حد را بسوزانید و در عین حال سرگرم کننده و لذت بخش باشید. گزینه های جالب عبارتند از شنا، پیاده روی، تنیس، اسکی و حتی رقص. یادگیری چگونگی کاهش وزن سریع و به کار بردن این دانش در عمل نباید یک کار بسیار چالش برانگیز باشد.