چگونه در 100 روز 25 کیلوگرم وزن کم کردم

چند سال پیش تشخیص داده شد که یک بیماری خودایمنی و فیبرومیالژیا دارم که هم ناتوان کننده بوده و هم زندگی را تغییر داده است. جدا از این واقعیت که بیش از یک سال طول کشید تا تشخیص داده شود، وقتی با تعداد داروهایی که مصرف می‌کردم راه می‌رفتم، احساس می‌کردم که سر و صدا می‌کنم. جدا از اینکه بعد از سال ها ورزش منظم غیرفعال شدم، داروهایی مصرف می کردم که به افزایش وزن بیش از حد من کمک می کرد.

در طول مدتی که 25 کیلوگرم اضافه وزن اضافه کردم، یعنی بیش از یک چهارم وزن کل بدنم، دست کم ناراحت کننده و ناراحت کننده بود و به نظر نمی رسید که به این زودی چیزی از آن کم کنم. پس از تماشای چند عکس از یک تعطیلات با دوستان، تصمیم گرفتم که چیزی باید تغییر کند و وزن باید کاهش یابد.

من قصد دارم این مقاله را واجد شرایط کنم تا به همه شما بفهمانم که من یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه نیستم و هیچ تخصصی در مورد رژیم غذایی ندارم. من به سادگی می خواهم به شما بگویم که چه چیزی برای من کارآمد است، در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه. تنها دلیلی که من حتی این مقاله را می نویسم این است که دکترم بسیار شگفت زده شده بود که اخیراً به من گفت که باید راز خود را به مردم اطلاع دهم. من اینجا هستم تا به شما بگویم هیچ رازی وجود ندارد، فقط یک عقل سلیم ساده و یک نیروی اراده.

متوجه شدم برای کاهش وزن باید تغییر رژیم غذایی را با حداقل مقداری ورزش ترکیب کنم. شما باید درک کنید که با شرایط من ورزش کار آسانی نیست. علائم اصلی وضعیت من شامل خستگی و درد است که توانایی من را برای انجام هر گونه فعالیت بدنی محدود می کند. هر دوی این واقعیت ها مقدار و دفعات هر تمرینی را که من قادر به انجام آن هستم محدود می کند، اما من اجازه ندادم که من را از انجام آنچه می توانم باز دارد.

من با پیاده روی حدود 1 کیلومتر در روز شروع کردم. این حدود محدودیت من بود، زیرا از یک پیاده روی به خانه برمی گشتم و حداقل برای یک ساعت در دوران نقاهت روی تخت می افتادم. با گذشت زمان، موفق شدم به آرامی مسافتی را که در حال پیاده روی بودم به حدود 4 کیلومتر افزایش دهم که حدود 45 دقیقه طول کشید. من تمام تلاشم را می کنم تا حداقل 5 روز در هفته به این پیاده روی ها برسم. من از یک توله سگ فعال آمریکایی 25 کیلوگرمی بهره بردم تا سرعت را تنظیم کند و مرا به سمت جلو بکشد، بنابراین می توانم بگویم که طبیعتاً پیاده روی ها نسبتاً سریع بود.

تنها کار دیگری که برای کاهش وزن انجام دادم تغییر رژیم غذایی بود. من سعی کردم کربوهیدرات های پیچیده را حذف کنم، اگرچه هنوز در برخی وعده های غذایی بخش های کوچکی مصرف می کردم. حتی گاهی اوقات طعم عجیب و غریب شکلات را میل می کردم. لازم نیست لذت های ساده زندگی را به طور کامل حذف کنید.

من به طور کلی صبحانه را حدود ساعت 9 صبح قبل از پیاده روی می خوردم و این صبحانه شامل همان غذای روزانه برای کل دوره رژیم بود. واقعاً ساده بود و شامل یک فنجان موسلی طبیعی سوئیسی با یک فنجان شیر کم‌چرب با کلسیم بالا بود. اگر بین وعده‌های غذایی به دنبال غذا می‌گردم، از گرسنگی نمی‌میرم، برای غلبه بر گرسنگی، یک سیب یا مشابه آن را می‌خورم.

علیرغم هوس، به برنامه پایبند بودم و به ندرت تا حدود ساعت 1:30 بعد از ظهر دوباره غذا می خوردم. ناهار مجدداً شامل همان وعده غذایی برای کل دوره بود. مطمئناً یک چیز این است که این یک رژیم خسته کننده بود و شما ممکن است از خوردن یک چیز خسته شوید، اما وقتی اینطوری کار می کند، به راحتی می توانید به برنامه پایبند باشید. من سالاد اسفناج و موشک را با نصف آووکادو، یک فنجان مرغ سینه‌ی صاف شده، یک چهارم فنجان پنیر چدار سبک رنده شده و یک گوجه‌فرنگی خرد شده با یک قاشق غذاخوری سس سبک رنچ خوردم. همه اینها با یک تخم مرغ آب پز نرم اضافه شد که این سالاد را عالی می کند. به شما قول می دهم، در واقع واقعاً خوب است و تهیه آن آسان بود، بنابراین حفظ قدرت اراده هرگز دشوار نبود.

کمی تنوع در رژیم غذایی من همراه با وعده غذایی عصر بود و اینجاست که اکثر کربوهیدرات های روزانه خود را دریافت می کردم. سه شب از هفت شب در هفته، کاری بر پایه تایلندی، معمولاً مرغ یا گوشت بره با سبزیجات می خوردم. خوبی یک کاری این است که می توانید یک دسته بزرگ درست کنید و چند قسمت را برای اواخر هفته فریز کنید. من همیشه آن را با شیر نارگیل سبک درست می کردم و برنج را به نصف فنجان محدود می کردم. اگر به دستور من برای کاری علاقه مند هستید، فقط از طریق وب سایت به من اطلاع دهید و من خوشحال خواهم شد که یک نسخه از آن را ارسال کنم.

گزینه‌های دیگر برای وعده‌های غذایی عصر اساساً به یک تکه کم چربی یا استیک فیله اسکاچ (حداکثر 200 گرم) با سبزیجات بخارپز (بدون سیب‌زمینی) خلاصه می‌شود. ساده اما لذت بخش! من همچنین از یک تکه ماهی آزاد اقیانوس اطلس یا تاسمانی (حداکثر 200 گرم) با سبزیجات بخارپز یا یک وعده از سالادی که برای ناهار درست کردم لذت بردم.

بسیار خوب، بنابراین تنوع در منو نبود، اما در مدت زمان کوتاهی به آن عادت می کنید و به راحتی می توانید به برنامه پایبند باشید. در طول چهار هفته اول به طور متوسط ​​حدود 1 کیلوگرم در هفته از دست می دادم و سپس ناگهان در حدود هفته 5، وزنم واقعاً شروع به کاهش کرد. در پایان 13 سالگی 25 کیلوگرم وزن کم کردم و به وزنی که قبل از تشخیص داشتم برگشتم. از آن زمان به بعد توانستم وزن خود را با منطقی بودن و پرهیز از هر گونه کربوهیدرات پیچیده ای مانند کربوهیدرات های موجود در کیک و بیسکویت حفظ کنم. راز این است که آن را ساده نگه دارید و کار خواهد کرد. اگر اطلاعات یا دستور العمل های بیشتری از برنامه رژیم غذایی که برای من کارآمد است می خواهید، لطفاً یک خط به من در وب سایت ارسال کنید و من در اسرع وقت پاسخ خواهم داد.

بنابراین شما آن را دارید… به همین سادگی است و برای موفقیت به هیچ محصول کاهش وزن گران قیمتی نیاز ندارید. اگر این را مفید می‌دانید و برای شما نیز مفید است، تنها چیزی که می‌خواهم این است که از یک نویسنده جدید در حال مبارزه حمایت کنید. با آرزوی موفقیت، امیدوارم این هم مثل من برای شما هم کارساز باشد.