چگونه تمرینات قلبی کیفیت و کمیت زندگی را بهبود می بخشد؟

1. تمرینات هوازی بلافاصله فشار خون را کاهش می دهند. با ورزش منظم، افراد مبتلا به فشار خون در نهایت می توانند مقدار داروهای قلبی را که باید به صورت روزانه مصرف کنند، کاهش دهند.

افراد مبتلا به فشار خون بالا و سایر بیماری های قلبی نیز می توانند از ورزش منظم بهره مند شوند. اگر فردی بخواهد رژیم غذایی خود را تغییر دهد و سبک زندگی فعال تری داشته باشد، می توان پیشرفت بیماری قلبی را معکوس کرد.

2. طبق یک مطالعه اخیر در ایالات متحده، تمرینات هوازی می تواند القای پاسخ های احساسی منفی مانند اضطراب و به ویژه خشم را در مردان کاهش دهد. این می تواند به سلامت قلب نیز منجر شود، زیرا خشم به عنوان افزایش فشار خون شناخته شده است، که فرد را مستعد ابتلا به MI یا حملات قلبی می کند.

3. تمرینات هوازی بدن را گرم می کند. در طول یک فعالیت بدنی شدید، دمای مرکزی بدن افزایش می یابد. وقتی فرد ورزش را متوقف می کند، بدنش خنک می شود. این مکانیسم خنک کننده به ماهیچه های فرد اجازه می دهد تا شل و آرام شوند.

4. تمرینات هوازی می تواند به کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند. بدون تجویز Propecia، فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ظرفیت حرکتی خود را کاهش می دهد، زیرا این بیماری به تدریج بر ظرفیت عصبی فرد تأثیر می گذارد.

مطالعات انجام شده در اواخر دهه نود به این واقعیت اشاره دارد که یک سبک زندگی فعال می تواند به کند کردن، پیشگیری یا حتی معکوس کردن این جزء از بیماری آلزایمر کمک کند. ورزش لازم نیست سخت باشد – حتی ده تا پانزده دقیقه پیاده روی در روز یک راه خوب برای کاهش انحطاط مغز در بیماران آلزایمر است.

5. تمرینات هوازی منظم باعث بهبود وضعیت بدن می شود. وضعیت بدنی خوب فاکتور بسیار مهمی برای سالمندان است زیرا وضعیت بدن بر توانایی تنفس فرد نیز تأثیر می گذارد.

6. ورزش همچنین با خواب عمیق تر و بهتر مرتبط است. بنابراین اگر در خوابیدن یا خواب عمیق شبانه مشکل دارید، ورزش کردن در اواخر روز ممکن است راه حلی باشد که به دنبال آن بودید.

با این حال، اگر ورزش تا حدی به شما انرژی می دهد که نمی توانید بلافاصله بخوابید، ممکن است بخواهید برنامه منظم تناسب اندام خود را در اوایل روز برنامه ریزی کنید. بنابراین، بدن شما زمان کافی برای خنک شدن قبل از خواب خواهد داشت.

تمرینات قلبی عروقی باعث افزایش آمادگی هوازی می شود. همانطور که می دانیم تناسب اندام هوازی دو عملکرد را به خطر می اندازد، رساندن اکسیژن مناسب به عضلات و مواد زائد (دی اکسید کربن و مواد زائد متابولیک) خارج شده از بدن.

تمرینات کاردیو به معنای واقعی چربی می سوزاند. اما بستگی به نوع و تمرین دارد که می تواند تا 1000 کالری در ساعت بسوزاند. گرسنگی از ایده نمی تواند به نتایج مناسبی دست یابد زیرا بدن متعلق به پدیده های کالری ورودی و خروجی است و اگر به بدن خود سوخت ندهید، چگونه می توانید انتظار نتایج مثبت از بدن خود داشته باشید. بنابراین، اگر می خواهید چربی بدن خود را به طور معقولی کاهش دهید، باید به بدن خود گوش دهید و مقدار مناسبی از مواد مغذی را تامین کنید.

7. مطالعات نشان می دهد که اگر 1 ساعت به صورت هوازی بگذرانید، 2 ساعت از عمر شما افزایش می یابد که احتمالاً یکی از سالم ترین معامله ها است. بنابراین تناسب اندام هوازی کیفیت و کمیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

8. 15 تا 30 دقیقه ورزش هوازی روزانه به طور چشمگیری سطح متوسط ​​استرس را کاهش می دهد و همچنین سطح انرژی موجود شما را افزایش می دهد.

تمرینات قلبی عروقی به پیشگیری از بیماری ها کمک می کند

  1. مردان و زنانی که در تناسب اندام هوازی شرکت می کنند ممکن است شانس کمی برای ابتلا به سرطان روده بزرگ داشته باشند.

  2. تمرینات هوازی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

  3. روند پیری را کند می کند.

  4. سطح خوب (HDL) را افزایش می دهد.

  5. کیفیت خواب را بهبود می بخشد. خواب کمتر می تواند شما را دچار استرس یا بیماری روحی و جسمی کند.

  6. افرادی که تمرینات قلبی را انجام می دهند با تیزبینی ذهنی خوب می شوند.

هنگامی که تمرینات قلبی یا تمرینات هوازی انجام می دهید، موارد کمی وجود دارد که باید برای حداکثر نتایج مفید در نظر بگیرید.

  1. کمبود اکسیژن

  2. حالت پایدار

  3. بدهی اکسیژن

  4. قدرت هوازی

  5. آستانه تمرین هوازی

  6. منطقه تمرین هوازی

  7. تمرین بیش از حد هوازی

  8. شدت ورزش

  9. مدت زمان ورزش

  10. فرکانس ورزش

باور غلط در مورد تمرینات قلبی

اکثر افراد ورزش‌های هوازی را دوست ندارند زیرا می‌ترسند با انجام این ورزش‌ها مانند تردمیل، پریدن، دوچرخه‌سواری و غیره، حجم ماهیچه‌هایشان کاهش پیدا کند. در واقع، انجام تمرینات قلبی عروقی برای افزایش استقامت کلی خوب است. و ضربان قلب در حالت استراحت بدن و همچنین سوزاندن کالری بیشتر و کاهش چربی از بدن شما مهم است.