چربی های خوب و کاهش وزن – نکات بهداشتی

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، چربی ها دشمن تلقی می شوند. با این حال ممکن است همیشه اینطور نباشد. چربی های خوب و کاهش وزن در واقع به یکدیگر مرتبط هستند. حقیقت این است که رژیم غذایی بدون چربی می تواند به سلامتی شما آسیب جدی وارد کند. در حقیقت، بدن ما هر روز به اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی و در عین حال احساس سیری و رضایت نیاز دارد. چربی های خوب فواید زیادی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

چربی های خوب کمک می کنند

– تنظیم هورمونی

– عملکرد مغز و فعالیت های سیستم عصبی

– عملکرد اندام ها

– حفظ سلامت دستگاه گوارش

– حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن

بیماری ها و سایر شرایط بهداشتی مرتبط با کمبود اسانس ها شامل اختلالات رفتاری مانند افسردگی و ADHD، برخی از انواع سرطان، دیابت، آسم، بیماری های قلبی، سکته مغزی و چاقی می باشد.

برای کاهش وزن، از چربی های بد اجتناب کنید

چربی های هیدروژنه بدترین آنها هستند که به عنوان اسیدهای چرب ترانس یا چربی های ترانس نیز شناخته می شوند. اگر غذاهای حاوی چربی های ترانس یا هیدروژنه پیدا کردید، آن غذا را نخرید. چربی های خوب و کاهش وزن با هم و چربی های بد و وزن بیشتر دست به دست هم می دهند. چربی های ترانس سطح کلسترول بد را افزایش می دهند که می تواند منجر به گرفتگی عروق، بیماری های قلبی، برخی از انواع سرطان ها و دیابت شود. بدن ما نمی تواند چربی های ترانس را پردازش کند و به عنوان سم در نظر گرفته می شود و در سلول ها ذخیره می شود.

مصرف چربی های ترانس نیز میل به غذا را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید. به منظور کاهش چربی های هیدروژنه و تا حدی هیدروژنه در غذاها، از مارگارین و سایر شیرین کننده ها اجتناب کنید. همچنین باید از کراکر، چیپس، ذرت بو داده، کوکی ها و همچنین سایر تنقلات و سایر غذاهای راحت خودداری کنید. به برچسب مواد غذایی با دقت نگاه کنید و از چربی های بد اجتناب کنید، فقط به سراغ چربی های خوب بروید.

برای کاهش وزن، روزانه چربی های خوب مصرف کنید

به سراغ اسیدهای چرب ضروری (EFA) بروید که به عنوان چربی های خوب نیز شناخته می شوند. 2 نوع EFA وجود دارد – امگا 3 و امگا 6. این اسیدهای چرب ضروری در گوشت ها، غلات، برخی روغن های پخت و پز مانند ذرت، آفتابگردان، سبزیجات سبز برگ، ماهی های روغنی مانند سالمون، تخم مرغ و گردو یافت می شوند.

روغن نارگیل به عنوان ستاره ای از چربی های خوب در نظر گرفته می شود. چربی های اشباع شده اما نه ترانس دارد. حاوی اسید لوریک است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی، بهبود سیستم ایمنی و افزایش سرعت متابولیسم شناخته شده است که به شما امکان کاهش وزن و افزایش سطح انرژی را می دهد. چربی های خوب و کاهش وزن در هم تنیده شده اند و بنابراین به سراغ این دسته از چربی ها بروید.