چربی بدن شکم: برای به دست آوردن سلامتی شکم خود را از دست بدهید

مردم آمریکای شمالی با چربی اضافی شکم مشکل دارند. من شک دارم که این یک فلش خبری برای شما باشد!

حتی با وجود تعداد فزاینده ای از “متخصصان” کاهش وزن، رژیم های غذایی افراد مشهور، و کتاب های خودیاری، ما همچنان با مشکل رو به رشد چربی شکم روبرو هستیم که با محبت از آنها به عنوان “تاپ مافین”، “دسته های عشق” یاد می شود. “شکم آبجو”، و آن اینچ اضافی که ما ترجیح می دهیم نیشگون نگیریم.

چه فقط چند اینچ اضافه داشته باشید، چه خیلی بیشتر، افزایش چربی شکم نه تنها ناخوشایند و آزاردهنده است، بلکه مستقیماً خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و سایر بیماری های مزمن دوران مدرن ما را افزایش می دهد. اضافه وزن، به خصوص اگر این وزن اضافی را در قسمت میانی خود حمل کنید، می تواند عمر شما را کوتاه کند.

متأسفانه، اضافه وزن نیز می تواند ما را از «زندگی» کامل و لذت واقعی از آن باز دارد. برای ما محدودیت هایی از نظر عاطفی و ذهنی و همچنین فیزیکی ایجاد می کند.

متأسفانه، با همه رژیم‌ها، ابزارها، قرص‌ها و معجون‌هایی که برای کمک به کاهش سریع چربی شکم وجود دارد، واقعاً هیچ قرص جادویی وجود ندارد. هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. ما در اینجا در مورد یک موضوع بهداشتی صحبت می کنیم، نه یک موضوع آرایشی.

همچنین تقریباً غیرممکن است که به طور انحصاری ناحیه شکم خود را هدف قرار دهید – برای اینکه نتایج را در قسمت میانی خود مشاهده کنید، باید به طور کلی چربی از دست بدهید. خیلی بد است، می دانم، زیرا همه آن ابزارهای شکم در تبلیغات اطلاعاتی بسیار سرگرم کننده به نظر می رسند!

همیشه به یاد داشته باشید که هر چه سمیت بیشتری مصرف کنید و در معرض آن باشید و هر چه بیشتر تجمع کنید، سلول های چربی شما بزرگتر می شوند. سلول های چربی به عنوان یک مکانیسم حفاظتی بسیار هوشمند از بدن، سموم را در خود جای می دهند.

آیا می خواهید به طور کلی چربی کم کنید؟ مصرف این همه سمیت را متوقف کنید و پروتکل های سم زدایی سلولی را به طور منظم انجام دهید تا تجمع را کاهش دهید.

در اینجا کارهای بیشتری برای کمک به از بین بردن چربی اضافی شکم وجود دارد:

البته یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات و غذاهای واقعی و کامل بخورید.

بین مصرف سوخت زیاد منتظر نمانید، رژیم کم کالری را دنبال نکنید و وعده های غذایی را به عنوان راهکاری برای کاهش کلی چربی حذف نکنید. در کوتاه مدت، برخی از این استراتژی ها ممکن است موفقیت آمیز باشند. با این حال، به عنوان یک استراتژی بلندمدت، بدن شما ممکن است ناخواسته فکر کند که در حال گرسنگی است و سعی می کند با آویزان کردن چربی برای شما، به شما لطف کند.

آب خالص فراوان بنوشید. سلول های هیدراته شده کارآمدتر عمل می کنند و احتمال تجمع سموم و محصولات جانبی متابولیک را کاهش می دهند.

در اینجا هیچ علم موشکی وجود ندارد: شما باید کالری کمتری نسبت به کالری که روزانه می سوزانید دریافت کنید، ساده و ساده. از آنچه مصرف می کنید در مقایسه با آنچه که خرج می کنید آگاه باشید.

قندهای تصفیه شده، شیرین کننده های مصنوعی، چربی های ترانس/چربی های هیدروژنه و نیمه هیدروژنه، رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی و تمام مواد زائد فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید. اینها همه سمی هستند. سمیت بیشتر به معنای سلول های چربی بزرگتر است. من در مورد چیزهای “یک بار در چند وقت” در اینجا صحبت نمی کنم – من در مورد چیزهایی صحبت می کنم که شما به طور مداوم می خورید.

از چربی‌ها و روغن‌های ناسالم، مانند روغن‌های گیاهی چند غیراشباع، استفاده نکنید و شروع به مصرف چربی‌های سالم مانند کره با علف و روغن نارگیل فوق بکر و روغن زیتون فرابکر کنید. اسید لینولئیک مزدوج (CLA) موجود در چربی‌های دام‌های علف‌خوار به شما کمک می‌کند تا چربی‌ها را از بین ببرید و متابولیسم خود را بهبود ببخشید. روغن نارگیل به دلیل اثرات متابولیک مثبت آن نیز شناخته شده است.

پروبیوتیک های طیف وسیع و غذاهای تخمیر شده، کشت شده و جوانه زده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اینها به بازیابی سلامت روده کمک می کنند که به جذب مناسب مواد مغذی، حذف، کاهش التهاب سلولی و موارد دیگر مربوط می شود.

مصرف میوه خود را کنترل کنید. این یک میوه رایگان برای همه نیست! (این را در مورد بچه های خود نیز در نظر داشته باشید.) حتی اگر میوه حاوی قندهای “طبیعی” است، با این وجود مقدار قابل توجهی قند دارد. بله، بهتر از غذاهای ناخواسته سمی شیرین است، اما شما فقط باید از مصرف خود آگاه باشید، به خصوص اگر مشکل مقاومت به انسولین دارید.

نفوذپذیری روده و حساسیت های غذایی را بررسی کنید. اگر پوشش روده شما در اثر سوء استفاده مزمن از شیوه زندگی بسیار نفوذپذیر شده باشد، به مولکول های بزرگ غذا اجازه می دهد از این مانع مهم عبور کنند. این باعث ایجاد التهاب مزمن، کاهش جذب مواد مغذی و یک پاسخ ایمنی مزمن می‌شود که می‌تواند به عنوان یک بیماری خود ایمنی برچسب‌گذاری شود. توصیه می‌کنم اقدامات لازم را برای ارزیابی سلامت روده خود انجام دهید، اقدامات لازم را برای بهبود روده خود انجام دهید و غذاهایی را که واقعاً به آنها واکنش نشان می‌دهید شناسایی کنید تا بتوانید از آنها اجتناب کنید.

یکی از آن غذاهای واکنش پذیر معمولاً گلوتن است. حتی اگر به طور رسمی برچسب ابتلا به بیماری سلیاک یا داشتن “آلرژی” به گلوتن را دریافت نکرده باشید، افراد بیشتری به گلوتن موجود در گندم و غذاهای معمولی که با گلوتن واکنش متقابل دارند واکنش نشان می دهند. در مقایسه با مواد غذایی چند نسل پیش، منابع غذایی مدرن ما دارای گلوتن بیش از حد است. با اجتناب از غذاهای حاوی گلوتن (که معمولاً در گندم، چاودار، جو و مالت یافت می شود)، به احتمال زیاد شاهد بهبود مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی و حتی نفخ خواهید بود.

مصرف کربوهیدرات های “نشاسته ای” خود را کاهش دهید. اینها خیلی سریع در بدن به قند تبدیل می شوند. افزایش قند به معنای افزایش سمیت و التهاب است و شما می دانید که چگونه می شود! به خصوص اگر مشکلات قند خون، مقاومت به انسولین یا مقاومت در برابر کاهش وزن دارید، بهتر است از مصرف این کربوهیدرات های نشاسته ای خودداری کنید. نان، غلات، ماکارونی، کراکر، چوب شور، تورتیلا، پیتزا، دونات، کلوچه، نان شیرینی، پنکیک، شیرینی و برنج سفید را حداقل برای چند هفته کنار بگذارید تا ببینید چطوری هستید. به جای آن از «فیبر تازه» از سبزیجات و همچنین چربی های سالم مانند آووکادو استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که پروتئین و چربی های “تمیز” را با وعده های غذایی و میان وعده های خود مصرف می کنید. “تمیز” مهمتر از “لاغر” است – به معنای کمترین سمی ممکن است. منابع پروتئینی که مملو از داروها، هورمون‌ها، استروئیدها، آنتی‌بیوتیک‌ها و غیره هستند را مصرف نکنید. این پروتئین فقط به‌طور جادویی قبل از خوردن آن تبخیر نمی‌شود! پروتئین و چربی های سالم شما را سیر می کنند، به شما کمک می کنند احساس سیری کنید و به آرامی در بدن می سوزند تا در بین وعده های غذایی احساس گرسنگی نکنید. منابع تمیزی مانند گوشت گاو و گاومیش کوهان دار علف خوار، مرغ و تخم مرغ های مرتعی/آزاد، شکار وحشی و ماهی های آب سرد صید شده را انتخاب کنید.

ممکنه هورمون شما باشه اگر “همه چیز را درست” انجام می دهید، اما هنوز وزن کم نمی کنید، مشکل می تواند در سیستم ارتباط هورمونی شما باشد. در حالی که ممکن است مشکلی در سطح خود هورمون ها باشد (مانند هورمون های تیروئید)، اغلب علت واقعی مشکل در غشای سلولی است که در آن هورمون ها تلاش می کنند پیام خود را به “مغز” درونی سلول ها برسانند. هنگامی که مسمومیت مزمن و التهاب به نقطه اوج خود می رسد، گیرنده های هورمونی مهم روی غشای سلولی می توانند ناکارآمد شوند. نتیجه عملکرد هورمونی کج و نتایج آزمایش کج است. علت را برطرف کنید و یک پروتکل بازیابی مناسب را دریافت کنید تا در نهایت نتایجی را که به دنبال آن بودید ببینید، و همچنین برای تصحیح تعداد بیشماری از مشکلات سلامتی که ممکن است ایجاد شده باشند. اگر هنوز به مسمومیت و التهاب توجه نکرده اید، فقط تصور نکنید که به “هورمون درمانی” نیاز دارید.

تمرینات کامل بدن را انجام دهید و تمرینات پشت سر هم با شدت بالا را در نظر بگیرید. تمرین هدف یا کاهش نقطه ای برای عضلات شکم باعث کاهش آن نمی شود. مفید است، اما راه حل نیست. تمام بدن و ورزش با شدت بالا میزان متابولیک در حالت استراحت شما را به بیشترین میزان افزایش می‌دهد تا بتوانید چربی بیشتری را 24/7 بسوزانید.

در آن نگه دارید. وقتی کارهای “درست” را اغلب به اندازه کافی، برای مدت کافی انجام دهید، نتایج نهایی قابل پیش بینی تر می شوند. سعی کنید خود را با دیگران مقایسه نکنید. فقط به انتخاب های سالم ادامه دهید و تسلیم نشوید. گاهی اوقات چربی شکم آخرین چربی است که از بین می رود، به خصوص اگر برای مدت طولانی سمی بوده اید. فقط صبور باشید و مطمئن باشید که در حال انجام انتخاب هایی هستید که به شما کمک می کند چربی شکم را از بین ببرید و به سلامت آینده شما بیافزایید.

اجرای برخی از این نکات و استراتژی‌ها را فوراً شروع کنید و در کمترین زمان متوجه پیشرفت‌ها خواهید شد. مقداری سکه نیز پس انداز کنید. شما باید چند شلوار جین جدید بخرید!