چرا کربوهیدرات های زیاد از کاهش وزن جلوگیری می کند؟

اکثر افرادی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه کاهش مصرف غذاهای پر کربوهیدرات مانند غذاهای شیرین، نان، غلات، ماکارونی و غیره را شنیده‌اند، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چرا این توصیه بسیار مهم است. چربی سوزی و کاهش وزن. به هر حال، حتی برخی از پزشکان فکر می کنند که همه کالری ها یکسان هستند و تنها چیزی که برای کاهش وزن ضروری است، خوردن کالری کمتری است که از طریق ورزش و فعالیت های روزانه مصرف می کنید. با این حال، به دلیل برخی هورمون‌ها، بدن همه کالری‌ها را یکسان دریافت نمی‌کند، و کالری دریافتی از کربوهیدرات‌ها بسیار سخت‌تر از کالری‌های سایر غذاها سوزانده می‌شود، و مصرف زیاد کربوهیدرات مطمئناً فرد را مستعد ذخیره‌سازی چربی می‌کند. و نسوختن آن

هسته اصلی این موضوع هورمون انسولین است. عملکرد انسولین این است که سلول ها را تحریک کند تا قند را از جریان خون بگیرند (زمانی که قند خون بالا است، همانطور که معمولاً مدت کوتاهی پس از غذا خوردن است) و آن را برای انرژی ذخیره ذخیره می کند.

این قند خون اضافی ابتدا به عنوان ترکیبی به نام گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد ذخیره می شود. گلیکوژن می‌تواند به سرعت به قند خون تبدیل شود، در صورت نیاز برای انرژی برای ایجاد انفجارهای ناگهانی فعالیت. فضای ذخیره سازی موجود برای گلیکوژن بسیار محدود است و زمانی که انسولین باعث پر شدن ذخیره گلیکوژن شود، باقیمانده قند خون اضافی به صورت چربی ذخیره می شود.

فضای ذخیره سازی چربی در بدن به میزان قابل توجهی نسبت به گلیکوژن بیشتر است. میلیاردها سلول چربی در بدن وجود دارد که هر یک از آنها می توانند تا بیش از 100 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند تا ذخیره چربی اضافی را در خود جای دهند. علاوه بر این، به همین دلیل است که پس از لیپوساکشن امکان چاق شدن مجدد وجود دارد – حتی اگر بسیاری از سلول های چربی بدن را بردارید، آنهایی که باقی مانده اند می توانند به میزان قابل توجهی بزرگ شوند تا چربی ذخیره شوند.

انسولین در اثرات ذخیره سازی چربی بسیار قدرتمند است. در واقع، نه تنها ذخیره چربی را تحریک می کند، بلکه سطوح بالای انسولین اثرات مکانیسم های چربی سوزی بدن را مسدود می کند. در اینجاست که اهمیت محدود کردن مصرف کربوهیدرات مطرح می شود.

مصرف کربوهیدرات زیاد (و واقعاً نیازی به زیاد بودن آن نیست) ترشح مقادیر زیادی انسولین را تحریک می کند. این تولید بالای انسولین به طور موثری از چربی سوزی بدن جلوگیری می کند – برای 24 تا 48 ساعت! به بیان دیگر، صرفاً خوردن حدود 20 تا 25 گرم کربوهیدرات در یک زمان، که تقریباً مقدار کربوهیدرات موجود در یک تکه نان برش خورده است، کافی است تا توانایی بدن شما برای سوزاندن چربی را به طور کامل از بین ببرد. 48 ساعت مهم نیست رژیم غذایی شما چیست و مهم نیست که در آن مدت زمان برای ورزش چه کاری انجام می دهید.

برخی از مردم ممکن است در مورد آخرین جمله شک داشته باشند زیرا مطمئناً می توان کربوهیدرات زیادی خورد و وزن کم کرد – به هر حال برای مدتی. توجه کنید که گفتم مصرف زیاد کربوهیدرات باعث تولید انسولین بالا می شود که چربی سوزی را مسدود می کند. هنوز هم ممکن است آب باقیمانده را از بین ببرید (که باعث کاهش وزن می شود) و هنوز هم ممکن است کالری بسوزانید، اما کالری هایی که می سوزانید از چربی نیست، بلکه از گلیکوژن و بافت لاغر بدن شما خواهد بود، در درجه اول عضلات بزرگ همانطور که می دانید، بافت لاغر بدن (عضله) از نظر متابولیکی بسیار فعال است و اگر آن بافت را بسوزانید، در نهایت متابولیسم شما کند می شود و کاهش وزن را سخت تر و دشوارتر می کند.

به دلیل اثرات انسولین، به حداقل رساندن دریافت کربوهیدرات برای چربی سوزی پایدار و موثرترین و پایدارترین کاهش وزن طبیعی به شدت توصیه می شود. این بدان معنا نیست که همه افراد از رژیم غذایی سرشار از پروتئین مانند اتکینز سود خواهند برد. مصرف بیش از حد پروتئین می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد کند که در نهایت می تواند با کاهش وزن مداوم به دلیل اثرات مضر بر روی کبد تداخل ایجاد کند. برای اکثر مردم، موثرترین رژیم غذایی رژیمی است که سرشار از سبزیجات تازه یا منجمد، آجیل، دانه ها، مقادیر متوسط ​​میوه تازه و مقداری پروتئین از تخم مرغ، لبنیات، گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ باشد. کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید بهتر است در اشکال پرفیبر از سبزیجات، میوه‌ها، دانه‌ها و مغزها به‌جای غلات تصفیه‌شده به دست آیند.

برخی از برنامه های رژیم غذایی مصرف کم کربوهیدرات را توصیه می کنند، با این حال پیشنهاد می کنند که به خود اجازه دهید یک “پاداش” از برخی مواد غذایی پر کربوهیدرات مانند یک کلوچه یا شیرینی های دیگر را حتی یک بار در هفته دریافت کنید. من با این توصیه مخالفم زیرا می تواند برنامه کاهش وزن طبیعی شما را در دو سطح خراب کند. اول، همانطور که در مورد آن بحث کردیم، کربوهیدرات ها باعث ترشح انسولین بالایی می شوند که توانایی شما را برای سوزاندن چربی تا دو روز متوقف می کند. بنابراین، یک بار در هفته، می توانید تا 8 روز در ماه چربی سوزی بالقوه را از دست بدهید – که اثربخشی رژیم غذایی خود را تا 25٪ کاهش می دهد! مشکل دیگر این است که خوردن کربوهیدرات تمایل شما به کربوهیدرات را افزایش می دهد. حداقل، چنین هوس‌هایی قدرت اراده شما را آزمایش می‌کند و می‌تواند باعث شود که به طور مکرر رژیم غذایی خود را تقلب کنید. این در نهایت می تواند رژیم غذایی شما را به شکست کامل محکوم کند. توصیه من این است که مصرف کربوهیدرات خود را فقط برای موارد خاص ذخیره کنید – که باید به یک بار در ماه یا کمتر محدود شود.

امیدواریم اکنون درک بهتری از اینکه چرا مصرف کربوهیدرات زیاد برای یک برنامه کاهش وزن طبیعی بسیار مضر است، داشته باشید. اگر به یک رژیم غذایی سالم متعهد شوید و به مدت 2 تا 3 هفته از کربوهیدرات ها اجتناب کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که بعد از این مدت زمان واقعاً آنها را از دست نمی دهید و بنابراین اجتناب از آنها بسیار آسان تر می شود. با کمی تلاش بیشتر در اوایل، متوجه خواهید شد که خوردن یک رژیم غذایی سالم برای شما طبیعی می شود و می توانید به اهداف بلند مدت وزن خود برسید.