چرا متخصصان رژیم غذایی مدیترانه ای را توصیه می کنند؟

اخیراً کارشناسان مواد غذایی رژیم غذایی مدیترانه ای را مورد مطالعه، تجزیه و تحلیل و آزمایش قرار داده اند تا فواید، ویژگی ها و مزایای آن را نسبت به سایر انواع برنامه های رژیم غذایی تعیین کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که تقریباً برای همه کسانی که سعی می کنند وزن خود را کاهش دهند و بدنی سالم بسازند، این برنامه غذایی عالی است.

رژیم غذایی مشخص می کند که چه چیزی بخوریم، چه زمانی بخوریم، چه مقداری بخوریم و چه چیزی نخوریم. بسیاری از پزشکان این برنامه غذایی را به دلیل اثرات مثبت آن انتخاب کرده و به بیماران خود توصیه می کنند. این به دلیل نتایج موفقیت آمیز تحقیقات انجام شده برای این رژیم است. آنها مزایای آن را در روند کاهش وزن به شرح زیر بیان کردند:

o چربی اشباع تا حد امکان حداقل است.

بدون در نظر گرفتن تمام جنبه های مربوط به رژیم غذایی مدیترانه ای، ممکن است افراد به دلیل داشتن درصد بالایی از چربی، آن را یک رژیم غذایی سالم بدانند. حقیقت این است که کالری موجود در چربی های اشباع شده که سالم نیستند، با کالری چربی های غیراشباع مانند روغن زیتون جایگزین می شوند.

o مصرف بیشتر میوه و سبزیجات.

همه مردم سبزیجات و میوه های تازه و پخته می خورند. چیزی که این رژیم را متفاوت می کند این است که افراد مجبورند مقدار زیادی سبزیجات و میوه های تازه را بیشتر با مقادیر زیاد و بیشتر از غذاهای پخته مصرف کنند.

o خطرات گوشت قرمز

وقتی جلوی پزشکتان از گوشت قرمز یاد می کنید، اولین چیزی که به شما می گوید «کلسترول» است. این یک ماده بسیار خطرناک است زیرا ماده پرچرب در رگ‌های خونی قرار دارد و باعث بیماری‌های کشنده مانند حملات قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا می‌شود. گوشت قرمز غنی از کلسترول خطرناک است.

o حداقل محدودیت فرآورده های لبنی چرب.

این رژیم غذایی به کاربران خود توصیه می کند مصرف لبنیات به ویژه نوع چرب آن مانند تخم مرغ، شیر پرچرب و متوسط ​​چرب و غذاهای خامه ای سنگین را کاهش دهند. روی یادداشت های کم چرب مانند شیر کم چرب تمرکز کنید.

o پیشگیری از بیماری

مزیت نهایی رژیم غذایی مدیترانه ای این است که احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از غذاهای چرب و عادات بد غذایی را کاهش می دهد. برخی از بیماری هایی که از آن جلوگیری می کند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی از انواع سرطان ها هستند.

o استفاده از فیبر غذایی و غلات کامل.

برخی از اجزای موثر این رژیم، تاکید بر فیبر و غلات به عنوان غذاهای عالی برای کاهش وزن و به دست آوردن بدنی حیاتی و فعال است. فیبرها در برخی از انواع گیاهان قابل خوردن یافت می شوند و غلات کامل مانند آجیل هستند.