پیاده روی برای کاهش وزن

وقتی به تمام افرادی که در طول 7 سال گذشته در راهپیمایی با آنها ملاقات کرده‌ام فکر می‌کنم، به یاد نمی‌آورم که کسی گفته باشد که برای کاهش وزن در حال پیاده روی بوده‌اند. شاید برخی از اعتراف آن راحت نبودند، اما من فکر می‌کنم که به طور کلی، کاهش وزن عامل مهمی در چرایی رفتن مردم به کوهنوردی نیست. اما راستش را بخواهید، چرا اینطور نیست؟ بنابراین بسیاری از دوستان من تقریباً وسواس زیادی برای کاهش وزن و حفظ فرم بدن ایده آل دارند. من حدس می زنم این یک موضوع ذهنی است. یا شاید آنقدر شیک نیست که برای کوهنوردی در طبیعت به اندازه رفتن به یک باشگاه مد روز برای تمرین یک یا دو ساعتی، گاهی اوقات. خدا می داند… اما حقیقت این است که پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است! باور نمی کنی؟ ادامه مطلب

وقتی در باشگاه ورزش می‌کنید، ورزش‌های هوازی یا ورزش‌های پرانرژی انجام می‌دهید، می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 4 تا 800 کالری در ساعت بسوزانید. آن را با کوهنوردی مقایسه کنید و متوجه خواهید شد که کوهنوردی در سطح پایینی از این محدوده قرار دارد. در حین پیاده روی، یک “کوهنورد معمولی” حدود 4 تا 500 کالری در ساعت می سوزاند. پس چرا پیاده روی برای کاهش وزن بسیار عالی است؟

دو دلیل اصلی عبارتند از:

1. هنگامی که پیاده روی می کنید، آن را تمام روز انجام می دهید. شما از صبح تا عصر کالری می سوزانید، نه فقط برای چند ساعت در باشگاه.

2. در مسیر پیاده روی، از وسوسه های زندگی روزمره، کوکی ها، رستوران های مواد غذایی ناسالم و غیره دور هستید.

بیایید به ریاضی نگاه کنیم.

فرض کنید شما تا حدودی شبیه من هستید، مرد، 30 ساله، حدود 160 پوند / 72 کیلوگرم.

1. شما به کوهنوردی می روید و 15 تا 20 پوند (7 تا 10 کیلوگرم) چیز اضافی در کوله پشتی خود حمل می کنید. شما به یک سفر خوب می روید که کمی سخت است، اما همچنان لذت بخش است. شما 8 ساعت در روز پیاده روی می کنید و 500 کالری در ساعت می سوزانید. این 4000 کالری است که شما همانجا می سوزانید. شما احتمالاً 1500 کالری دیگر در حین استراحت برای باقیمانده روز می سوزانید.

کل کالری سوزانده شده: 5500 کالری در روز

2. به طور متوسط ​​یک ساعت در روز ورزش یا تمرین شدید انجام می دهید. که 800 کالری می سوزاند. علاوه بر این، شما یک زندگی معمولی، با فعالیت متوسط، رفتن به مدرسه، اداره یا کارهای فیزیکی سبک، خرید، کارهای خانه و غیره دارید. بدن شما روزانه حدود 2700 کالری می سوزاند.

کل کالری سوزانده شده: 3500 کالری در روز

نظر من را می بینید؟

در حین پیاده روی، در مقایسه با انجام تمرینات ورزشی شدید، روزانه 2000 کالری بیشتر می سوزانید! خوب، حداقل در این مثال. ارقام دقیق به شما بستگی دارد. اگر سنگین‌تر هستید، بسته‌ای سنگین‌تر حمل می‌کنید، طولانی‌تر پیاده‌روی می‌کنید، در زمین‌های سخت‌تر و غیره، حتی کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر کوچکتر باشید و راحت تر باشید، کمتر می سوزید. اما این اعداد کاملاً معمولی هستند.

درست است، احتمالاً هنگام پیاده روی کمی بیشتر غذا می خورید. اما مقدار زیادی از کالری اضافی سوزانده شده معمولاً از سوزاندن چربی بدن شما حاصل می شود. کوهنوردی یک فعالیت پایدار است، بنابراین سوزاندن چربی بدن برای بدن آسان تر است، با سرعتی آهسته اما ثابت.

و علاوه بر اینکه برای کاهش وزن عالی است، پیاده روی شما را در تماس نزدیک با برخی از مناظر طبیعی دیدنی و همچنین با بدن خود به ارمغان می آورد. من کوهنوردی نمی کنم چون می خواهم وزن کم کنم. من این کار را برای لذت و احساسی که به من دست می دهد، هر زمان که چند روز تعطیل یا چند هفته فرصت دارم، انجام می دهم. و اگرچه اضافه وزن ندارم، اما همیشه بسیار لاغرتر و بنا به دلایلی با نگاهی تازه و مثبت تر به زندگی برمی گردم!