پروتکل تاباتا – یک تمرین سریع و موثر

آیا می توانید در کمتر از 4 دقیقه یک تمرین هوازی و بی هوازی عالی داشته باشید؟… شرط می بندید که می توانید!

پروتکل تاباتا توسط دکتر ایزومی تاباتا در موسسه ملی تناسب اندام و ورزش در توکیو، ژاپن ایجاد شد.

مفهوم اصلی این روش تمرین اینتروال کاردیو انجام تمرینات شدید به مدت 20 ثانیه، 10 ثانیه استراحت و تکرار برای 8 سیکل است.

کل تمرین فقط 4 دقیقه طول می کشد… به طور دقیق ساعت 3:50.

درست مانند تمرینات اینتروال کاردیو، دوره استراحت می تواند یا استراحت کامل یا کاهش شدت باشد.

این همه چیز است… یک روش تمرینی آماده سازی متابولیک بسیار سریع و موثر که ظرفیت هوازی و بی هوازی را به طور همزمان بهبود می بخشد.

من شخصا عاشق پروتکل تاباتا هستم… این یک راه عالی برای به دست آوردن یک تمرین بسیار شدید در مدت زمان بسیار کوتاه است.

در واقع، من آنقدر آن را دوست دارم که از پروتکل تاباتا نه تنها برای روش‌های آماده‌سازی متابولیک مانند دوی سرعت، دوچرخه‌سواری، پارویی، طناب زدن و ورزش‌های ورزشی استفاده می‌کنم. ، باشگاه های هندی، توپ های پزشکی و غیره.

حالا… بعضی ها از شدت پروتکل می ترسند.

بگذار این ترس ها را کنار بگذارم…

شما مجبور نیستید با شدت بسیار زیاد کار کنید که باعث شود روی زمین دراز بکشید و هوا نفس بکشید همانطور که دوستانتان با امدادگران تماس می گیرند.

اصل اضافه بار بیان می کند که استرس وارد شده بر بدن فقط باید کمی بیشتر از حد طبیعی باشد تا تغییرات بدنی را برای بهبود عملکرد تحریک کند.

به عبارت دیگر، همچنان می‌توانید با پروتکل تاباتا نتایج عالی کسب کنید، در حالی که با سرعت مطمئن خود حرکت می‌کنید.

تمرینات اینتروال کاردیو از هر نوع که باشد، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی به بدن فشار وارد می کند.

این همان چیزی است که پروتکل تاباتا را بسیار عالی می کند… استراحت کوتاه 10 ثانیه ای به شما استراحت فیزیکی و ذهنی می دهد و به شما امکان می دهد فواصل کاری 20 ثانیه ای را شدید نگه دارید.

اگر با پروتکل تاباتا آزمایش نکرده اید… پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید.