ویژگی ها و فواید رژیم مدیترانه ای – این برنامه کاهش وزن را به حداکثر برسانید

رژیم غذایی مدیترانه ای یک روش بسیار معقول برای بهبود سلامتی است. این رژیم غذایی که برگرفته از سبک زندگی و رفتارهای غذایی مردمی است که در منطقه مدیترانه زندگی می‌کنند، ترکیبات بومی غذاهای مدیترانه‌ای را که عمدتاً از میوه‌های سالم، سبزیجات، غلات، حبوبات، علف‌های معطر، زیتون و روغن زیتون تشکیل شده است، در خود جای داده است. شراب. برای درک واضح ماهیت این رژیم، لطفاً ویژگی ها و مزایای آن را در زیر بررسی کنید:

مشخصات

– تاکید بیشتری بر مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، لوبیا و مغزها، روغن زیتون به عنوان روغن رژیمی، غذاهای غلات کامل مانند نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی و کوسکوس و همچنین ماست و پنیر به صورت روزانه دارد. . فعالیت بدنی بخشی ذاتی و طبیعی از فعالیت های روزانه است، اگرچه این رژیم غذایی مشخص نمی کند که چه نوع فعالیت هایی توصیه می شود. به صورت هفتگی، گوشت مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیرینی مجاز است. گوشت قرمز باید به صورت دوره ای و در حد اعتدال مصرف شود. همچنین مصرف بیش از 6 لیوان آب در روز را توصیه می کند و نیاز به نوشیدن شراب و سایر انواع الکل با هر وعده غذایی دارد، همچنین در حد اعتدال.

– بر لذت بردن و مزه کردن غذاها به جای مصرف آنها به روشی تقریباً شبیه روباتیک تأکید دارد.

– غذاهای این رژیم اساساً سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

– این یک رژیم غذایی نسبتاً سخت است.

– این رژیم اساساً برای کاهش وزن ایجاد نشده است، اگرچه پیروی از این رژیم قطعاً به کاهش جدی پوند از طریق یک روند ثابت و آهسته کمک می کند.

فواید

– سلامت سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند زیرا مصرف منظم غذاهایی با خواص مفید برای قلب مانند فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها را توصیه می کند.

– خطر ابتلا به بیماری های مزمن و اغلب کشنده مانند دیابت، سرطان سینه و روده بزرگ، فشار خون بالا و سایر بیماری های مرتبط با قلب و بیماری های التهابی را کاهش می دهد.

– خطر ابتلا به اختلالات دژنراتیو مانند بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.