وقتی خجالت می کشید چقدر بهتر است از خودتان مراقبت کنید


وقتی سلامت عاطفی ما به هم می خورد ، احساس برتری می تواند به سرعت بوجود آید. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، خسته کننده و حتی ترسناک باشند. ممکن است ضربان قلب شما شروع شود ، قفسه سینه شما متشنج شود ، یا ممکن است احساس عصبانیت یا سرخوردگی کنید. در حالی که این احساسات ایده آل نیستند ، شما تنها نیستید – در واقع شگفت زده خواهید شد اگر بدانید مبارزه شما چقدر تقسیم می شود. مطالعه اخیر نویسنده انجمن روانشناسی آمریکا آنها دریافتند که در حال حاضر 67 درصد از آمریکایی ها با احتقان روبرو هستند و بیش از 80 درصد آنها دارای علائم استرس طولانی مدت هستند. همانطور که می بینید ، همه به حمایت کمی نیاز دارند! بنابراین اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید یا نمی دانید در مواقع ناراحتی چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در مقابل شما نکات مفیدی در مورد نحوه مراقبت از خود بدون توجه به آنچه که تجربه می کنید ، خواهید یافت.

نکات سریع که می تواند سلامت روانی را افزایش دهد ، مهم نیست که چگونه احساس می کنید

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما موقعیت های بزرگی را تجربه کرده ایم که به سادگی ما را به حاشیه می رساند (و اگر سرتان را تکان می دهید ، نه ، اسرار خود را به ما بگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (فکر کنید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، شروع تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از بروز موقعیت های استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل ما استراتژی ها و نکات مدیریتی را به شما ارائه می دهیم که می توانید هر زمان که نیاز به پشتیبانی دارید از آنها استفاده کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس کردید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید و یا چیزی کمتر از خود متعادل خود دارید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به شما در تنظیم سیستم عصبی کمک کرده و به شما احساس آرامش بدهند.

وقتی احساس اضطراب می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، به نفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، به یک صندلی راحت بیایید و یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. برای شمارش 1-2-3-4 از طریق بینی نفس بکشید ، متوقف شوید ، سپس دهان خود را به آرامی به همان تعداد بازدم کنید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک در دست داشته باشید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید تا خودتان را زمین گیر کرده و دوباره ذهن خود را آرام کنید.

پیاده روی پیوسته داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و بدون وقفه به پیاده روی بروید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند با هدایت ذهن از حالت کشمکش یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را کاهش دهد.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این کار را پنج دقیقه امتحان کنید مدیتیشن آرام داشته باشید توسط آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه کار کنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

نمی دانید وقتی غرق شده اید و در یک الگوی فکری منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. ممکن است نظر خود را تغییر دهید ، وعده های غذایی سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در روال صبح خود در یک جنبه ذهنی قرار بگیرید. تغییرات کوچک در طول زمان به تغییرات بزرگ می افزایند!

ذهنیت منفی را برای ذهنیت مثبت حذف کنید

تغییر دیدگاه می تواند فوراً بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد. هنگامی که افکار منفی بر شما غلبه می کنند ، به چیزی فکر کنید که از آن سپاسگزار هستید و نحوه تغییر ذهنیت خود را مشاهده کنید.

مربوط: 3 ترفند حرفه ای برای شکستن چرخه تفکر منفی

بیش از حد فکر نکنید و به خود شک کنید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه-اگر” را در ذهن خود تکرار کنید و بدترین را تصور کنید. اما اگر نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن رسیده است که احساسات خود را کنترل کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت در حال تحقق است. شما به سادگی ذهن خود را تغییر می دهید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که این الگوهای تفکر منفی را “قطع” کنید.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به پرورش انگیزه کمک کرده و شما را تشویق به اقدام کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

هنگامی که در مشکل هستید ، سرگرمی جدیدی پیدا کنید که علاقه شما را برانگیزد. فکر کنید: آموزش یوگا ، دوره آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (همچنین در کوچکترین) ممکن است باعث احساس خستگی و بی حالی شود. این امر علاوه بر انرژی شما می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما نیز تأثیر بگذارد. صبح ، ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و بطری را در طول روز با خود حمل کنید. وقتی احساس خستگی می کنید ، یک جرعه بنوشید!

یک میان وعده غنی از انرژی بخورید

یک میان وعده پر انرژی و سرشار از مواد مغذی برای رفع استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های سرشار بخورید مواد مغذی برای افزایش انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین عضلات ملتهب و تسریع بهبودی ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد باعث افزایش خلق و خو و کاهش خستگی می شود. در حالی که در سرمای سرد ایستاده اید ، همیشه اینطور نیست اکثر خوشایند ، ما نمی توانیم انکار کنیم که پس از آن احساس سرزندگی می کنیم!

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه پیاده روی کنید یا تمرین سبک انجام دهید ، یک تمرین با شدت کم می تواند انرژی شما را افزایش دهد ، استرس را از بین ببرد و حتی شما را مولدتر کند.

مربوط: 10 کاری که باید در صورت خستگی دائمی انجام دهید

وقتی غمگین هستید چه کار کنید

احساسات خود را بنویسید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما دوست داریم از این به عنوان “تخلیه مغز” یاد کنیم – فقط آنچه را که در ذهن شما است بنویسید و این احساسات را برطرف کنید!

گریه کردن

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان چیزی است که شما باید هنگام ناراحتی یا ناراحتی انجام دهید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد گریه باعث آزاد شدن مواد شیمیایی خوب اکسی توسین و مواد مخدر درون زا می شود که بیشتر با نام اندورفین شناخته می شوند. این می تواند درد جسمی و روحی را تسکین دهد!

اتاق یا منطقه را تمیز کنید

آیا می دانید نظافت و سلامت روانی است مربوط؟ فضای تمیز می تواند به کاهش احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند ، در حالی که به عنوان راهی مiveثر برای پاکسازی سر نیز عمل می کند.

یک دفتر خاطرات قدردانی را شروع کنید

حتی در بدترین روزها ، همیشه باید قدردان بود. فهرستی از شکرگزاری را شروع کنید و آن را به روز نگه دارید. وقتی احساس می کنید کم ، گم شده یا غمگین هستید ، دفتر خاطرات خود را دوباره بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خاطر بسپارید!

اگر عصبانی یا ناامید هستید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ به موارد اینجا بازگردید. هنگامی که ناامید یا عصبانی هستید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس بیقراری می کنید؟ نفس بکشید تا تنش شروع به فروکش کند. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

تمام این انرژی آتشین را به قلب هدایت کنید آموزش HIIT!! شما احساسات منفی را با آن هورمون های بهزیستی که بعد از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورد اشتباه می گیرید.

فعالیت ذهنی مورد علاقه خود یا تکنیک کاهش استرس را تمرین کنید

شاید تنفس عمیق باشد ، الف یوگای فعلییا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس سرما ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

اینها می توانند خانواده ، دوستان ، سازمانهای محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشند. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! بنابراین بسیاری از مردم مایل و مایل به ارائه کمک هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

اگر شخص دیگری را خوشحال کنید ، احساس خوشبختی (و کمتر تنها) می کنید. این برنامه رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

لغو اشتراک در رسانه های اجتماعی

گاهی اوقات شبکه های اجتماعی چندان اجتماعی نیستند. در حقیقت ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات احساس انزوا بیشتری می کنید. مراقب سم زدایی از رسانه های اجتماعی باشید و در لحظه حال زنده شوید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در کافی شاپ بنشینید و ارتباطات واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار را در آغوش بگیرید

شاید سگی را به فرزندی بپذیرید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شوید یا با حیوان خانگی خزدار خود وقت بگذرانید! آنها علاوه بر اینکه عشق بی قید و شرط به ما می باریدند ، حیوانات خانگی نیز بودند نشان داده شده افزایش خلق و خو ، کاهش استرس و احساس تنهایی کمتر.

در یک دوره ورزشی جدید شرکت کنید

اگر می توانید ، تعریق در کلاس ورزش یا آمادگی جسمانی گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر شما باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با مشاوره و راهنمایی متخصصان ، آموزش مربیان برتر و موارد دیگر ، احساس خواهید کرد که بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام برای FitOn PRO به دستور العمل های تأیید شده توسط متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام که در صفحه فیس بوک و خود را به دیگر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای افزایش سلامت روان در یک لحظه

اجازه ندهید احساسات بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در دسترس داشته باشید و دفعه بعد که به کمی پشتیبانی نیاز دارید ، نکات مفید ما را بررسی کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به کمک یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، با پزشک خود ، مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. اگرچه این نکات به عنوان مکانیسم های مقابله موثر عمل می کنند ، اما همه آنها متفاوت است. به هر حال ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات ورزشی برای هر سطح تناسب اندام ، مدیتیشن پایه دار و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید