هیپنوتیزم و رسانه های اجتماعی

زمانی که Geocities در سال 1994 تاسیس شد، یکی از سایت های شبکه اجتماعی پیشگام در وب بود. پس از آن Friendster در سال 2002 با 90 میلیون کاربر، MySpace در سال 2003 با 260 میلیون کاربر، فیس بوک در سال 2004 با 600 میلیون کاربر و Twitter در سال 2006 با 190 میلیون کاربر تاسیس شد. با ظهور این فناوری، رسانه های اجتماعی به روندی تبدیل شده اند که متخصصان بازاریابی می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، کسانی که علاقه مند به یادگیری هیپنوتیزم و اصول اولیه آن هستند، می توانند با تایپ کلمات کلیدی “Hypnosis” یا حتی دانلود فایل های صوتی یا تصویری با قرار دادن “دانلود رایگان هیپنوتیزم” به عنوان کلمات کلیدی در موتور جستجو، به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. سپس تعدادی لینک و گزینه برای مرجع کاربر نهایی ظاهر می شود. آسان است، نه؟

تعدادی از رسانه های اجتماعی و سایت های انجمن وجود دارد که به گروه خاصی با علایق یکسان اختصاص داده شده است. اطلاعات را می توان آزادانه به صورت آنلاین در دسترس قرار داد، با یک کلیک ماوس با شخصی از هزاران مایل دورتر مبادله کرد و در عرض چند دقیقه در سراسر جهان پخش شد. سایت هایی وجود دارند که دانلود رایگان ارائه می دهند،

آموزش های آنلاین هیپنوتیزم و حتی فهرست کلینیک های هیپنوتیزم به راحتی در دسترس است. با بیش از دو میلیارد کاربر اینترنت در روز، از جمله تعدادی از علاقه مندان به هیپنوتیزم، شبکه و ارجاعات اکنون منابع قابل اعتمادی در نظر گرفته می شوند. از این رو، برای کسانی که فایل ها را برای دانلود رایگان کیت های خودیاری هیپنوتیزم و آموزش های ویدیویی آپلود می کنند، رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار عالی استفاده می شود.

از سوی دیگر، بازاریابان رسانه های اجتماعی برخی از تکنیک های هیپنوتیزم را در بازاریابی آنلاین اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال، هیپنوتیزم‌کننده‌های صحنه زمانی را برای جستجوی مخاطبانی با شخصیت پیشنهادی پیدا می‌کنند که می‌توانند او را برای شرکت روی صحنه بیاورند، و این نیز در بازاریابی آنلاین استراتژیک از طریق بازاریابی ویروسی مانند درخواست از کاربران نهایی برای وارد کردن آدرس پستی و به یک لیست پستی بپیوندید، ایمیل ها را فوروارد کنید، پیوندها را دوباره توییت کنید و آدرس ایمیل مرجع دوستان یا همکاران خود را بدهید.

در هیپنوتیزم، سه قانون مثبت، جزئی و خاص بودن در شبکه های اجتماعی نیز اعمال می شود. یک هیپنوتراپیست حرفه ای که با هدف کاهش فوبیا به سوژه کمک می کند، مکرراً به سوژه می گوید “شما نمی ترسید”، و به این ترتیب که بازاریابان آنلاین خستگی ناپذیر بروشورهای ایمیل، نمایش اسلایدها و پروفایل ها را برای کاربران نهایی ارسال می کنند.

با توجه به تمام منابع و قدرت اینترنت، موضوعات مربوط به هیپنوتیزم و شاید موارد دیگر که ممکن است مورد علاقه کاربران نهایی باشد را می توان به صورت آنلاین از طریق مطالعه شخصی آموخت. گوگل بهترین دوست ما شده است، در حالی که نسخه های چاپی کتاب های موجود در کتابخانه ها منسوخ می شوند. آموزش مجازی، کتاب های الکترونیکی، دوستیابی مجازی، مشاغل آنلاین و حتی هیپنوتیزم آنلاین وجود دارد!

چالش در اینجا در تعیین اینکه کدام منابع دقیق و قابل اعتماد هستند نهفته است. و اینجاست که بازاریابی رسانه های اجتماعی نقشی حیاتی ایفا می کند. کاربران نهایی نظرات و نظرات سایر کاربران نهایی را به عنوان یکی از گزینه های ترجیحی خود برای تأیید اطلاعات می خوانند. تجربیات شخصی نوشته شده در توصیفات، وبلاگ ها و بررسی های افراد، این روزها از تبلیغات تجاری موثرتر است.