هفت نکته سالم و موثر برای کاهش وزن که باید در نظر بگیرید

اگر در مورد کاهش وزن ناامید هستید، پس به جای درستی آمده اید. در این مقاله قصد دارید هفت نکته موثر کاهش وزن را کشف کنید که نه تنها سالم هستند، بلکه در دراز مدت نیز موثر هستند. بیایید نگاهی به نکات داشته باشیم:

• صبحانه را از دست ندهید – مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه به شما در مدیریت وزن کمک می کند. برخی از افراد صبحانه را حذف می کنند زیرا معتقدند این به آنها در کاهش پوندهای اضافی کمک می کند، اما از دست دادن وعده های غذایی به روند کاهش وزن کمک نمی کند و برای سلامت کلی خوب نیست زیرا مواد مغذی حیاتی را از دست می دهید. علاوه بر این، ممکن است باعث شود که در طول روز بیشتر غذا بخورید، زیرا احساس گرسنگی می کنید.

• مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید – میوه ها و سبزیجات دارای چربی و کالری کم و همچنین فیبر بالا هستند – 3 جزء حیاتی برای کاهش وزن موثر. علاوه بر این، آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.

• فعال باشید – مطالعات نشان می دهد که فعال نگه داشتن خود بهترین راه برای کاهش وزن است. ورزش منظم می تواند کالری های اضافی را بسوزاند که نمی توانید تنها با رژیم غذایی از بین ببرید. سعی کنید فعالیتی را پیدا کنید که از انجام آن لذت می برید و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

• نوشیدن آب زیاد می تواند این کار را انجام دهد – گاهی اوقات افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. زمانی که یک لیوان آب سرد تمام چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارید، ممکن است در نهایت کالری بیشتری مصرف کنید. شما باید هر روز حداقل 6 تا 8 لیوان مایع، ترجیحا آب بنوشید.

• غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید – غذاهای حاوی مقدار بیشتری فیبر مطمئناً برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید داشت که برای کاهش وزن ایده آل است. فیبر را می توان در غذاهایی مانند جو، سبزیجات و میوه ها، نان سبوس دار، لوبیا، نخود، برنج قهوه ای، پاستا و عدس یافت.

• همیشه برچسب های مواد غذایی را قبل از مصرف بخوانید – دانستن نحوه شناسایی برچسب های مواد غذایی مطمئناً می تواند به شما در انتخاب جایگزین های سالم تر و همچنین در پیگیری میزان کالری، قند، نمک و چربی مصرفی شما کمک کند. از اطلاعات کالری استفاده کنید تا بفهمید که چگونه غذا در تخصیص کالری معمولی شما برای برنامه های کاهش وزن شما قرار می گیرد.

• وعده های غذایی خود را به درستی برنامه ریزی کنید – برنامه ریزی صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های خود برای کل هفته تضمین می کند که به میزان کالری خود پایبند باشید. سعی کنید از قبل برای وعده های غذایی و میان وعده های 4 تا 7 روزه آماده کنید. یک لیست خرید تهیه کنید، اما در حالی که گرسنه هستید، خرید نکنید، زیرا این امر می تواند منجر به خرید سریع کالری شود.

اگر تمام این نکات کاهش وزن را به شدت دنبال کنید، حتی نیازی به جستجوی بهترین مکمل ها یا قرص های چربی سوز موجود در بازار ندارید.