نکات عملی کاهش وزن: برای کاهش وزن از این عادت های بد اجتناب کنید و آن را حفظ کنید

آیا چند عادت بد شما را چاق نگه می دارد؟ اکنون آنها را اصلاح کنید و به خوبی در مسیر رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن برای مادام العمر خواهید بود.

در اینجا راه های معقول و واقعی برای کاهش وزن و جلوگیری از آن با ترک این 10 عادت بد آورده شده است:

1. حذف وعده های غذایی

حذف وعده‌های غذایی فقط باعث می‌شود که میل شدید به غذا و بعداً پرخوری کنید. بزرگترین اشتباه افراد چاق؟ حذف صبحانه است. شما باید روز را با یک صبحانه سالم شروع کنید تا متابولیسم خود را از خواب بیدار کنید، مغز و ماهیچه های خود را تغذیه کنید، و به شما کمک کند با انرژی و ذهن روشن با چالش های روز روبرو شوید. حتی اگر فکر می کنید واقعا گرسنه نیستید، اگر می خواهید وزن کم کنید، عادت کنید که یک صبحانه کم حجم و متعادل بخورید.

برای صبحانه چه بخوریم؟ بلغور جو دوسر با انواع توت ها یا ماست ساده و یک سیب یا یک تکه نان تست گندم کامل یا یک نان شیرینی کامل با کره آجیل چطور؟ همه اینها مغذی هستند، سریع آماده می شوند، به راحتی با خود حمل می شوند و برای یک وعده غذایی یا میان وعده سالم عالی هستند.

2. پیگیری نکردن آنچه می خورید

اگر به سختی متوجه آنچه در دهانتان می گذرد، جمع آوری کالری و افزایش وزن بسیار آسان است! با نگه داشتن یک دفترچه غذایی با این موضوع مقابله کنید. در داخل، بنویسید که چه چیزی خورده اید، چه زمانی، چه مقدار و چه احساسی در آن زمان داشتید. برای یادگیری الگوهای غذایی خود مرور کنید و به راحتی می توانید عادات بدی مانند حذف وعده های غذایی یا میان وعده های زیاد را شناسایی کنید.

3. نادیده گرفتن ترازو

آیا مجموعه خوبی از ترازو حمام ندارید؟ آنها در فروشگاه های بزرگ به طور گسترده در دسترس و ارزان هستند. حداقل چند بار در هفته از آنها برای ردیابی پیشرفت خود برای وزن کردن خود استفاده کنید. هنگامی که به کاهش وزن ایده آل خود رسیدید، اگر حتی چند پوند یا کیلوگرم افزایش پیدا کرد، بلافاصله می توانید کالری دریافتی خود را تنظیم کرده و از شر آنها خلاص شوید.

4. فراموش کردن ورزش

همه ما بیش از حد مشغول هستیم، یا بیش از حد درگیر مسئولیت های زندگی هستیم یا برای ورزش تنبل هستیم، اما برای سلامتی و همچنین حفظ وزن مناسب بسیار مهم است. به خودتان قول دهید که هیچ چیزی بین شما و انجام حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی که شما را وادار می کند، هر روز و در عرض سه ماه (با تغذیه مناسب) 10 درصد از وزن فعلی خود را از دست بدهید و به سلامت برسید راهی برای رسیدن به وزن ایده خود، یا به آن رسیده اید.

5. استراحت نکردن کافی

آیا می دانستید افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند؟ درسته. شما هر شب به 8 ساعت خواب نیاز دارید، مگر اینکه باردار، بیمار یا کودک یا نوجوان باشید که 9 ساعت هر شب بهتر است. اگر می خواهید وزن کم کنید و آن را حفظ کنید، استراحت بیش از حد (از جمله زمان روی کاناپه) نیز یک عادت بد است.

6. خوردن بیش از حد مواد غذایی بسته بندی شده

فست فود تنها غذای پر نمک، چربی ترانس و قند بالا نیست که وزن بالایی دارد. بسیاری از غذاهای کنسرو شده و بسته بندی شده نیز دارای مقدار زیادی از این تولید کننده چربی هستند، مانند تقریباً همه غذاهای راحت و بیشتر وعده های غذایی رستوران. برای کاهش وزن، بیشتر وعده های غذایی خود را در خانه تهیه کنید و از مواد تازه به ویژه سبزیجات، میوه ها، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی و محدود کردن لبنیات، غلات (غلات کامل را انتخاب کنید) و آجیل استفاده کنید و احساس بهتری خواهید داشت، عمر طولانی تری خواهید داشت. مدیریت وزن خود را آسان تر کنید.

7. میان وعده در تمام طول روز

زمانی که خسته، بی حوصله، استرس یا ناراضی هستید، به ویژه مستعد خوردن تنقلات بی فکر هستید. برای کمک به ترک این عادت بد، 5 یا 6 وعده غذایی کوچکتر را با فاصله در طول روز بخورید، 3 ساعت قبل از خواب غذا را ترک کنید و تمام کراکرها، چیپس، چوب شور، آجیل برشته شده، بستنی، کیک، کلوچه، پای و کیک را از بین ببرید. سایر میان وعده ها در یخچال یا قفسه های غذایی شما.

8. تکیه بر “قدرت اراده”

قدرت اراده یک ویژگی بسیار خوب برای داشتن است، اما قرار ندادن خود در مسیر وسوسه هوشمندانه تر است. فقط با نخریدن آن خوراکی‌های «مضر برای شما» وزن کم کنید و آن را حفظ کنید، زیرا اگر آنها در خانه شما باشند، زمانی فرا می‌رسد که نام شما را صدا می‌زنند و شما نمی‌توانید مقاومت کنید.

9. غذا خوردن جلوی تلویزیون

یا وقتی با تلفن صحبت می کنید ایده بدی است زیرا وقتی روی چیز دیگری تمرکز می کنید خیلی راحت می توانید زیاد غذا بخورید. تلویزیون را خاموش کنید، پشت میز بنشینید و یک وعده غذایی مناسب بخورید که به مغز شما کمک می کند این پیام را دریافت کند که خوب سیر شده اید.

10. خوردن غذا

استرس، ساعت‌های کوتاه ناهار، نداشتن زمانی برای شام – همه این‌ها باعث می‌شوند که ما قورت بدهیم و بدویم، که نه تنها می‌تواند باعث مشکلات سلامتی مانند سوزش سر دل شود، بلکه در واقع خیلی بیشتر از نیازمان غذا می‌خوریم. برای کاهش وزن، سرعت خود را کم کنید! غذای خود را بجوید. چنگال یا قاشق را بین لقمه ها بگذارید. به خود اجازه دهید هر لقمه ای را بچشید و لذت ببرید!