نکات سبک زندگی برای کاهش وزن در زنان بالای 40 سال

اکثر مردم بر این باورند که کاهش وزن برای زنان بالای 40 سال تقریباً غیرممکن است و دستیابی به این شانس اندک برای موفقیت مستلزم تلاشی هرکول است. اولین چیزی که باید بدانید این است که این اصلا درست نیست. این یک افسانه خطرناک است که به جای اینکه به آنها کمک کند اهداف کاهش وزن خود را بپذیرند، زنان 40 ساله را می ترساند.

بله، درست است که کاهش وزن برای زنان 40 ساله دشوارتر از افراد 20 ساله است، اما این کاملاً طبیعی است و به این معنی نیست که کاهش وزن برای زنان بالای 40 سال بسیار دشوار است.

بزرگترین چالش ها

چالش اصلی زنان در این سن، عدم تعادل هورمونی و کاهش توده عضلانی است. عدم تعادل هورمونی بیشتر به دلیل نزدیک شدن به یائسگی ایجاد می شود، در حالی که از دست دادن توده عضلانی پیامد ناگوار پیری است. هر دو این تغییرات فیزیکی منجر به متابولیسم کندتر می شود. به عبارت دیگر، بدن شما کالری کمتری نسبت به قبل می سوزاند. به طور طبیعی، این کاهش وزن را دشوارتر می کند. با این حال، اگر برای برداشتن گام‌های درست آماده باشید، دشوار به دور از غیرممکن است.

برای شروع، فکر کردن به یک رژیم غذایی کوتاه مدت یا برنامه ورزشی را متوقف کنید. این مراحل به سختی به کاهش وزن زنان 40 ساله کمک می کند. در عوض، باید تغییرات طولانی مدت و پایداری در سبک زندگی ایجاد کنید که متابولیسم شما را تسریع کند.

داشتن خواب خوب

این یک عامل بسیار مهم است و با افزایش سن به تدریج به دست آوردن آن سخت تر می شود. تنها زمانی که بدن شما 6 تا 8 ساعت خواب خوب داشته باشد، متابولیسم شما با ظرفیت بهینه کار می کند. تا آنجا که ممکن است سعی کنید به یک چرخه خواب منظم پایبند باشید و مطمئن شوید که هنگام آماده شدن برای رفتن به رختخواب، ذهن شما آرام و آرام است. شب زمان زیادی برای تحمل استرس اضافی نیست. همچنین سعی کنید محیط خانه خود را طوری کنترل کنید که برای خواب خوب مساعد باشد.

چالش استرس

استرس عامل اصلی تشدید کننده عدم تعادل هورمونی و انفجارهای عاطفی است و می تواند هم رژیم غذایی و هم سبک زندگی شما را مختل کند. یکی از بزرگترین دلایل استرس، برنامه فشرده است، و این چیزی است که اکثر زنان در دهه 40 خود باید با آن دست و پنجه نرم کنند. رشد کودکان، فشارهای شغلی سطح بالا و چالش های مدیریت خانه زندگی را آسان نمی کند.

با این حال، تا آنجا که ممکن است، باید در برنامه خود کمی به خود بدهید. شما توانایی های خود را می دانید، پس اهداف خود را بر اساس آن تعیین کنید. نیروهایی در این دنیا وجود دارند که اگر بخواهید بیش از حد کار کنید، کار شما را زیاد می کنند. این شما هستید که باید گاهی اوقات “نه” بگویید، بار خود را تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی به نفع سلامتی شماست.

ورزش

استرس دشمن شماست و ورزش استرس را از بین می برد. علاوه بر این، هرچه بیشتر ورزش کنید، کالری بیشتری می سوزانید، و توده عضلانی و سرعت متابولیسم شما بهتر می شود، که همگی نتایج مطلوبی برای کاهش وزن در 40 سالگی شما هستند.

ممکن است گنجاندن سفر به باشگاه در برنامه خود دشوار باشد، بنابراین با گنجاندن ورزش در حجم کاری فعلی خود شروع کنید. می توانید این کار را با پیاده روی سریع برای کارهای خود یا استفاده از پله ها به جای آسانسور انجام دهید.

با این تنظیمات مثبت سبک زندگی، کاهش وزن برای زنان بالای 40 سال یک هدف بسیار واقعی و دست یافتنی است. به طور طبیعی، شما به یک رژیم غذایی سالم و کم کالری نیز نیاز خواهید داشت. با این حال، اگر بتوانید این دو عامل را کنار هم بگذارید، ترکیبی مقاومت ناپذیر برای موفقیت در کاهش وزن خواهید داشت!

شما آزاد هستید که این مقاله را بدون هیچ گونه تغییری در محتوا به صورت الکترونیکی، چاپی، در کتاب الکترونیکی یا در وب سایت خود، تا زمانی که جزئیات منبع نویسنده گنجانده شده باشد، به صورت رایگان منتشر کنید.