نکات تغذیه سالم برای شما

تغذیه سالم به ذهن، جسم و روح شما کمک می کند. بدن شما شروع به قدردانی از تغییر در رژیم غذایی شما خواهد کرد و احساس بسیار بهتری خواهید داشت. تغذیه سالم واقعا سالم ترین راه برای کاهش وزن است. و یک رژیم غذایی سالم و کم کالری و یک رژیم ورزشی، به کنترل بیماری و پیری کمک می کند.

می‌دانید که دلیل اینکه ما شروع به افزایش وزن می‌کنیم این است که کالری بیشتری نسبت به کالری‌هایی که سوزانده‌ایم مصرف می‌کنیم. و بسیاری از ما به دلیل عوامل مختلفی با عادات غذایی خود دست و پنجه نرم کرده ایم. کمیت و کیفیت کالایی که مصرف می کنیم چیزی است که ما را ناسالم می کند. هر دوی این عوامل را به اضافه برنامه کاری پر مشغله همراه کنید، و خوردن یک رژیم غذایی سالم بسیار دشوار می شود. ما باید تغذیه سالم را در اولویت زندگی خود قرار دهیم. پس بیایید یک رژیم را شروع کنیم.

با تهیه نمودار جدید غذایی ایالات متحده که به شکل یک هرم است، شروع کنید. این را راهنمای خود برای شروع تغذیه سالم قرار دهید. ابتدا دسته های غذایی و مقادیر قابل خوردن را مشخص کنید. یاد بگیرید که کدام میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی و گوشت توصیه می شود.

هنگام خرید مواد غذایی سعی کنید تازه ترین میوه ها و سبزیجات را تهیه کنید و در صورت امکان محصولات ارگانیک را خریداری کنید. سعی کنید نوشیدنی های گازدار و غذاهای ناسالم را از لیست مواد غذایی خود محدود یا حذف کنید. این مشکل اصلی ما در ایالات متحده است. بسیار آسان است که به یک فست فود بروید و یک غذای سریع دریافت کنید.

صبحانه

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است. شما باید روز خود را با یک وعده غذایی مغذی شروع کنید. وعده صبحانه شما باید شامل میوه یا آب میوه، غلات (کم قند)، شیر کم چرب و تخم مرغ باشد. سعی کنید بیکن را سبک نگه دارید، اما اگر لازم است، به یاد داشته باشید که می خواهید کلسترول خود را کنترل کنید. اگر صبح وقت کافی برای درست کردن یک وعده غذایی سالم ندارید، صبحانه بخورید. مقدار زیادی از آنها موجود است که مغذی و کم کالری هستند.

ناهار

در زمان ناهار از خوردن غذای فست فود خودداری کنید. ناهار خود را درست کنید یا یک سالاد با مرغ از بازار یا رستوران بخورید. شما می توانید در رستوران ها بیرون از خانه غذا بخورید فقط حواس تان به چیزی باشد که می خورید و وعده های غذایی که می خورید را محدود کنید. تعجب خواهید کرد که چگونه در یک وعده غذایی می توانید تمام کالری هایی را که باید در کل روز بخورید بخورید.

شام

سعی کنید شام خود را در اوایل عصر یا اواخر بعد از ظهر میل کنید. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بسیاری از افراد مرتکب می شوند. آنها شام را دیروقت می خورند و کمی بعد به خواب می روند. اگر زود شام سالم می خورید و بعد از ظهر گرسنه می شوید، فقط یک میان وعده کم کالری بخورید و آب بنوشید.

نکات مهم برای خوردن وعده های غذایی سالم

طرز تهیه غذاهای سالم را بیاموزید. شما باید وعده های غذایی خود را کم نمک و چربی تهیه کنید. سعی کنید گوشت های خود را به جای سرخ کردن کباب کنید و از مصرف مقادیر زیاد شکر و نمک در دستور غذاها خودداری کنید. چاشنی های زیادی وجود دارد که به افزایش طعم غذاها کمک می کند و در عین حال آنها را سالم و کم کالری نگه می دارد.

حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید. این به سوخت و ساز بدن شما کمک می کند تا کالری بسوزاند و سموم را از بدن شما دفع کند. نوشیدن آب همچنین به سیستم گوارش شما کمک می کند. مراقب نوشیدن زیاد آب میوه باشید. اگرچه آب میوه ها سالم هستند، اما اغلب قند و کالری بالایی دارند.

یخچال و انبار خود را با مواد غذایی سالم پر کنید و از شر تمام غذاهای ناسالم خلاص شوید. اگر در خانه غذای ناسالم دارید، احتمالاً در نهایت آن را خواهید خورد. بهترین راه برای حفظ یک رژیم غذایی سالم این است که فقط غذای سالم در خانه داشته باشید. تنقلات سالم زیادی برای خرید وجود دارد.

هنگام صرف غذا در رستوران نظم و انضباط خود را حفظ کنید. از سبد نان دوری کنید یا به گارسون بگویید آن را از روی میز بردارید. رستوران های زیادی وجود دارند که مجموعه ای از وعده های غذایی سالم را ارائه می دهند. برخی حتی کالری غذا و اطلاعات تغذیه ای را در منو ارائه می دهند.

هنگامی که عادات غذایی شما در خانه تغییر کرد، متوجه خواهید شد که حفظ عادات سالم هنگام غذا خوردن در خارج از خانه بسیار آسان تر است. نمک کم، شکر کم و سرخ کردن نکردن باید یکی از دغدغه های اصلی شما در تهیه وعده های غذایی باشد. کنترل بخش دیگری است.

یک وعده غذایی را حذف نکنید. حذف وعده های غذایی سالم نیست. بدن شما به حالت گرسنگی می رود و این امر متابولیسم شما را کند می کند. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، این کار تلاش شما را خراب می کند. سه وعده غذایی در روز و چند میان وعده سالم‌تر است. برخی از پزشکان حتی پنج وعده غذایی کوچک در روز را توصیه می کنند.

هنگامی که یک رژیم غذایی سالم را اجرا کنید، متوجه خواهید شد که میل به خوردن فست فود یا غذاهای ناسالم را از دست خواهید داد. هوسی که زمانی برای چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده داشتید دیگر وجود ندارد. روزهای گذراندن شما از آن رانندگی به پایان رسیده است.

مهم است که مصرف الکل خود را محدود کنید. نوشیدن الکل نه تنها متابولیسم شما را کند می کند، بلکه دارای کالری هایی است که می نوشید. سعی کنید نوشیدن الکل را حذف کنید یا آن را به چند نوشیدنی در آخر هفته محدود کنید. اگر اهل نوشیدن آبجو هستید، آبجوی سبک بنوشید یا سعی کنید به شراب قرمز تغییر دهید، سالم تر است.

در نهایت، به هدف خود یعنی خوردن غذاهای سالم پایبند باشید. اگر سال‌هاست که غذای ناسالم می‌خورید، ممکن است تغییر سختی باشد، اما اگر وعده‌های غذایی‌تان را زودتر از موعد برنامه‌ریزی کنید و نکاتی را که در اینجا یافت می‌شود دنبال کنید، باید به‌خوبی به سمت تغذیه سالم بروید.

تمام مطالعات پزشکی اثرات مثبت یک رژیم غذایی سالم را نشان داده اند. این می تواند به شما در کنترل دیابت، کاهش سطح کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کمک به مشکلات وزن و موارد دیگر کمک کند. خوردن یک رژیم غذایی سالم همچنین به اختلالات خواب کمک می کند و ذهن شما را متمرکزتر می کند. از همین امروز تغذیه سالم را شروع کنید، از این کار خوشحال خواهید شد.