نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تناسب اندام Armoni


منیزیم چهارمین ماده معدنی شایع در بدن است و در بیش از 600 واکنش سلولی از ساخت DNA تا کمک به انقباض ماهیچه ها نقش دارد.

سطوح پایین منیزیم با بسیاری از پیامدهای منفی سلامتی از جمله ضعف ، افسردگی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی همراه است.

در اینجا رایج ترین انواع منیزیم در بدن آمده است:

1. عملکرد مغز

منیزیم به عنوان دروازه ای برای گیرنده های NMDA که در رشد ، حافظه و یادگیری سالم مغز نقش دارند ، عمل می کند. منیزیم از تحریک بیش از حد سلول های عصبی جلوگیری می کند ، که می تواند باعث مرگ یا آسیب مغز شود.

2. ضربان قلب

منیزیم برای حفظ ضربان قلب سالم مهم است. منیزیم به طور طبیعی با کلسیم که برای انقباض قلب ضروری است رقابت می کند. وقتی کلسیم

وارد سلولهای ماهیچه قلب می شود ، فیبرهای عضلانی را منقبض می کند. منیزیم از این اثر جلوگیری کرده و به سلول ها کمک می کند تا آرام شوند

و آرام باش. این حرکت کلسیم و منیزیم از طریق سلول های قلب ، ضربان قلب سالم را حفظ می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

کلسیم می تواند سلول های عضله قلب را بیش از حد تحریک کند. یکی از علائم شایع ضربان قلب سریع یا نامنظم است که می تواند تهدید کننده باشد

بخشنده زندگی باشید. علاوه بر این ، پمپ سدیم-پتاسیم ، پمپ تولید کننده ضربه های الکتریکی ، برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. تکانه ها

برق بر ضربان قلب تأثیر می گذارد.

منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث انقباض می شود ، به سلول های ماهیچه های قلب کمک می کند تا آرام شوند. این مواد معدنی برای اطمینان از انقباض و آرامش مناسب سلولهای قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3. تنظیم انقباض ماهیچه ها

منیزیم نقش مهمی در تنظیم انقباض ماهیچه ها دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک مهار کننده طبیعی کلسیم برای آرامش عمل می کند

ماهیچه ها کمک می کنند. در عضله ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند شکل این پروتئین ها را تغییر می دهد

این باعث کوچک شدن می شود. منیزیم با کلسیم به دلیل این نقاط اتصال به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم دارد

بسیار کم برای رقابت با کلسیم ، ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و باعث گرفتگی یا اسپاسم شوند. به خاطر همین منیزیم

معمولاً درمان گرفتگی عضلات زیر نظر پزشک در دوزهای مناسب توصیه می شود.

منیزیم به عنوان یک مهار کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از انقباض کمک می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و علائمی مانند گرفتگی عضلات یا اسپاسم ایجاد کنند.

4. کنترل قند خون در دیابت نوع 2

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب سطح منیزیم پایینی دارند ، که می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین کمک می کند و قند خون را کاهش می دهد.

استخراج و انتقال به سلول های ذخیره سازی به عنوان مثال ، سلول های شما به گیرنده هایی نیاز دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. اگر

اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند به طور م insulinثر از انسولین استفاده کنند و سطح قند خون افزایش می یابد. افزایش مصرف منیزیم امکان پذیر است

قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح گلوکز را افزایش می دهد

خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. با این حال ، اثرات مفید منیزیم بر کنترل قند خون فقط در مطالعات کوتاه مدت مشاهده شده است.

بود.

5. بهبود کیفیت خواب

کم خوابی یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. مصرف منیزیم می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد زیرا به آرامش ذهن و بدن کمک می کند.

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه اسفناج

برگ سگ

کامل و تصفیه نشده

ماهی

دانه کدو تنبل

محصولات لبنی: شیر ، ماست ، کفیر

گردو مخصوصا بادام

لوبیا

آووکادو

شکلات تلخ

میوه های خشک ، به ویژه انجیر

موز

مژده رحمانیان ، عضو انجمن غذای ایران
کلینیک زیبایی و کاهش وزن آرمونی

دیدگاهتان را بنویسید