نحوه کنترل دیابت نوع 2/علائم و عوارض و بهترین غذاها برای دیابت

دیابت یک اختلال متابولیک دژنراتیو مادام العمر است، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید هورمون انسولین تولید کنند، اما هورمون انسولین آنها نمی تواند متابولیسم گلوکز را به روش مناسب کنترل کند.

بنابراین در نتیجه مقدار اضافی گلوکز در خون می تواند شروع به زوال در بافت های بدن و اندام های حیاتی کند، گلوکز اضافی در این روش به عنوان سم آهسته عمل می کند.

علائم مرتبط با دیابت

تشنه بودن زیاد

تاری دید

گزگز یا بی حسی در دست یا پا

گلوکز خون بالا

چربی اضافی دور کمر

سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا

بهبود آهسته زخم ها

احتمال بازگشت عفونت های قارچی و قارچی به شکل بیماری های پوستی بیشتر است

تکرر ادرار

افزایش گرسنگی

کاهش وزن

عوارض مرتبط با دیابت

1- بیماری قلبی

2- سکته مغزی (سکته قلبی)

3- رتینوپاتی دیابتی – منجر به نابینایی می شود

4- نارسایی کلیه

5- قطع عضو (جریان ضعیف خون در اندام ها) منجر به بی حسی می شود.

عادات و سبک زندگی نادرست که باعث دیابت می شود

1- ورزش کم یا بدون ورزش

2- سیگار کشیدن

3- استرس

4- افسردگی

5- کم یا زیاد خوابیدن

نحوه کنترل و پیشگیری

با پیروی از برخی نکات و عادات

1- سعی کنید وزن بدن افزایش نیابد، زیرا اضافه وزن باعث مقاومت به انسولین می شود.

۲- ورزش های روزانه از جمله دویدن قلبی مانند، این نوع فعالیت ها می توانند سطح گلوکز اضافی بدن را بسوزانند.

3- رژیم غذایی مناسب و بسیار سفارشی‌شده مانند مصرف پروتئین‌های بالا، کربوهیدرات‌های کم و چربی کم با مقدار زیادی از وگان‌ها به شکل پالت.

بهترین غذا برای دیابت|نکات بهداشتی

دانستن بهترین غذا/غذاهای سالم برای دیابت مهم است، زیرا دیابت یک بیماری مادام العمر است، تنها یک چیز می تواند زندگی را نجات دهد: آگاهی از بیماری با آگاهی از علائم دیابت نوع 2، سطح قند خون، نشانه دیابت. , چگونه دیابت را با کمک بهترین غذاها برای دیابت / غذا برای دیابتی ها درمان کنیم.

بهترین غذا برای دیابت

کدام نوع غذاها را مصرف می کنیم؟

خوردن غذاهای حاوی غلات کامل، سبزیجات تازه و سبز، میوه و پروتئین برای سلامتی مهم هستند. و همچنین در صورت ابتلا به دیابت مفید است.

به عنوان یک دیابتی، بسیار ضروری است که مراقب آنچه می خورید باشید و تمام اقدامات پیشگیری را برای کنترل سطح قند خون خود انجام دهید.

برای کمک به دیابت و مدیریت آن، در اینجا لیستی از غذاهای شگفت انگیز آورده شده است که تحقیقات نشان داده اند برای مدیریت سطح قند خون بسیار مفید هستند و به تناسب اندام و سلامت شما کمک می کنند. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، مواد معدنی، ویتامین ها، فیبر هستند و به راحتی در همه جا در دسترس هستند.

بهترین غذاها برای دیابت

سیر

سیر فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد و برای بیماران دیابتی بسیار توصیه می‌شود، مصرف منظم سیر خام می‌تواند به ترشح انسولین کمک کند که مستقیماً در روند تنظیم سطح قند خون نقش دارد.

ترکیبات گوگردی موجود در سیر مانند آلین که نقش حیاتی در افزایش سطح انسولین دارد. سیر پتانسیل کاهش اثرات عوارض ناشی از دیابت را دارد.

تحقیقات نشان داده است که کلسترول بد (لیپید با چگالی کم) را کاهش می دهد، با عفونت ها مبارزه می کند و گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون را حفظ می کند.

دانه شنبلیله

استفاده از شنبلیله برای درمان دیابت از قدیم الایام بهترین منبع فیبرهای بسیار محلول بوده است، در طب سنتی تصور می شد شنبلیله باعث بهبود هضم و کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی و جذب کربوهیدرات ها برای کاهش سطح قند خون می شود.

دانه شنبلیله منبعی غنی از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر غذایی، ویتامین B، آهن، کلسیم و فسفر است. دانه ها می توانند بهبود قابل توجهی در علائم متابولیک دیابت نشان دهند.

تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و همچنین سطح گلوکز خون را کاهش می دهد. گنجاندن دانه‌های شنبلیله در رژیم غذایی روزانه‌تان ممکن است جذب چربی و کلسترول را کاهش دهد، همچنین از بیماری‌های قلبی و چاقی محافظت می‌کند.

بادام ها

بادام بهترین غذا برای بیماران دیابتی است زیرا حاوی مقادیر زیادی اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب امگا 3، طیف کاملی از مواد معدنی، منبع عالی ویتامین E و منیزیم است که احتمالاً بیماران دیابتی با کمبود آن مواجه هستند. علاوه بر این، بادام حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن و چربی های تک غیراشباع است.

مطالعات نشان داده اند که مصرف بادام باعث کاهش شاخص گلیسمی و جلوگیری از افزایش سطح قند خون می شود.

خربزه تلخ

خربزه تلخ یک سبزی بسیار محبوب است که در چندین بخش از آسیا، شرق آفریقا و آمریکای جنوبی کشت می شود. در هند و چین از خربزه تلخ از زمان های قدیم در طب سنتی قرن ها برای درمان دیابت استفاده می شده است.

این حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، آهن، روی، پتاسیم، کلسیم و فسفر است که حاوی فیبرهای زیادی است. همچنین دارای سبزیجات کم کالری است و در کاهش وزن بسیار موثر است. همچنین شامل یک ماده شیمیایی به نام فیتوکمیکال است که سطح بالای گلوکز خون را کاهش می دهد. این ماده بسیار موثر و بالقوه در منبع مواد مختلف حمایت کننده سلامت مانند فلاونوئیدها مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است.

خربزه تلخ برای پیشگیری از دیابت استفاده می شود، خربزه تلخ احتمالا قند خون را کاهش می دهد.

خربزه تلخ سرشار از مواد هیپوگلیسمی است که سطح قند را در جریان خون کاهش می دهد، مصرف منظم آب آن به طور قابل توجهی تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی را بدون افزایش سطح انسولین تقویت می کند.

زردچوبه

زردچوبه بهترین گیاه ضد التهابی است که بدن را به روشی طبیعی التیام می بخشد و گیاهان شفابخش بسیار قوی است که به دلیل چندین توانایی درمانی خود شناخته شده است، اما چیزی که ممکن است ندانید این است که به تنظیم گلوکز خون در بدن نیز کمک می کند.

اگر مقداری زردچوبه را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید، به طور موثری سطح قند خون را متعادل می کند، از ایجاد حساسیت به انسولین جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، چربی و کلسترول بدن را کاهش می دهد و از عفونت و التهاب جلوگیری می کند، در نتیجه به پیشگیری و درمان دیابت کمک می کند. .

اسفناج

اسفناج تازه از باغ اغلب برای سالاد و به جای کاهو روی ساندویچ استفاده می شود.

اسفناج حاوی نیاسین و روی، پروتئین، فیبر، ویتامین های A، C، E و K، تیامین، ویتامین B6، برگ برگ، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس و منگنز است.

به عبارت دیگر، اسفناج نیروگاهی از مواد مغذی است، اسفناج همچنین حاوی فلاونوئیدها است، آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند، برگ های موجود در اسفناج برای سیستم قلبی عروقی سالم مفید است و منیزیم به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که اسفناج به حفظ عملکرد مغز، حافظه و سلامت روان شما کمک می کند.

بهترین غذا برای دیابت

امیدوارم در اینجا اطلاعات مفیدی در رابطه با علائم و عوارض دیابت و بهترین غذاها برای دیابت پیدا کنید.