میانگین افزایش وزن در دوران قاعدگی – کاهش وزن به دلیل قاعدگی

مشکلات متعددی در رابطه با قاعدگی وجود دارد مانند گرفتگی عضلات، تنبلی و ناراحتی. مشکل دیگر افزایش وزن در دوران قاعدگی است. چندین زن گزارش می دهند که در طول “قاعدگی” خود با افزایش ناگهانی وزن خود مواجه می شوند. اما مشاهده شده است که افزایش وزن در این مدت معمولاً بسیار جزئی و موقتی است. با این حال، راه های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از شر آن خلاص شوید.

در اینجا تعداد کمی از آنها هستند:

· از رژیم غذایی گیاهی استفاده کنید. تا حد امکان میوه و سبزیجات مصرف کنید. ممکن است از رژیم غذایی آکای بری استفاده کنید. این میوه واقعا برای کاهش وزن مفید است. همچنین تمام مواد مغذی ضروری را در اختیار شما قرار می دهد. این رژیم سطح انرژی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

· باید فعال بمانید. ممکن است در طول دوره های قاعدگی احساس تنبلی کنید، اما اگر خودتان را در برخی فعالیت ها افراط کنید، می توان از افزایش وزن جلوگیری کرد.

· چیز دیگری که ممکن است برای خلاص شدن از اضافه وزن در دوران قاعدگی مفید باشد، پاکسازی روده بزرگ است. این به شما کمک می کند تا تمام ناخالصی ها و سموم مضر را از بدن خود خارج کنید. با این حال، در این مرحله نباید از پاک کننده های خشن مبتنی بر شیمیایی استفاده کنید. شما می توانید برخی از درمان های خانگی را برای همین انتخاب کنید. به عنوان مثال، مصرف نوشیدنی سم زدایی لیمو عسل، نوشیدن 10 لیوان آب در روز، نوشیدن چای سبز و غیره.

عوامل متعددی در افزایش وزن در دوران قاعدگی نقش دارند. درک این موارد به شما کمک می کند تا از این مشکل جلوگیری کنید. در اینجا به شرح مختصری از برخی از آنها می پردازیم:

* پرخوری: برخی از زنان احساس می کنند در آن روزها عادات غذایی آنها تغییر می کند. واقعیت این است که تغییرات چندان اساسی نیستند. به عنوان مثال، زنان در طول روزهای قبل از خونریزی شروع به مصرف حدود 100 تا 200 کالری بیشتر می کنند. این به دلیل افزایش اندک در متابولیسم آنها است.

* هوس های غذایی: مطالعات نشان داده است که میل به غذا در زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) بیشتر دیده می شود. سندرم پیش از قاعدگی گروهی از چند علامت است که 1 تا 2 هفته قبل از پریودها رخ می دهد. اینها معمولاً با شروع دوره های بعد از مدتی از بین می روند. با بدتر شدن این علائم میل به غذا افزایش می یابد. اما این باعث افزایش زیادی در کالری نمی شود.

* احتباس آب: یکی از دلایل مهم افزایش وزن در دوران قاعدگی است. با پیروی از یک برنامه غذایی با ساختار مناسب می توان از این امر جلوگیری کرد. افزایش وزن جزئی و موقتی است. احتباس آب را می توان با ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی مانند کاهش مصرف سدیم و افزایش مصرف مایعات کاهش داد.