منوی رژیم غذایی کتوژنیک برای مبتدیان: درک SKD، TKD و CKD

اگر تصمیم گرفته اید در بهار امسال وزن کم کنید، ممکن است بخواهید رژیم کتوژنیک را در نظر بگیرید. این رژیم برای مدت طولانی وجود داشته است و زمانی برای درمان بیماران مبتلا به صرع یا مشکلات تشنج، به ویژه در میان کودکان خردسال استفاده می شد. امروزه با ظهور داروهای تجویزی که مشکل سلامتی را درمان می کنند، این رژیم محبوبیت خود را از دست داده است. با این حال، این رژیم غذایی توسط بسیاری از رژیم گیرندگان در سراسر جهان به دلیل اثربخشی آن استفاده می شود و اگرچه رژیم های غذایی دارای عوارض جانبی هستند، اما دانستن رژیم غذایی و پیروی از قوانین می تواند به کاهش وزن کمک کند بدون اینکه به سلامت کلی آنها آسیبی وارد شود.

به خصوص مبتدیان باید یک مرور مختصر از رژیم غذایی و برنامه غذایی داشته باشند تا به آنها کمک کند در صورتی که تصمیم بگیرند رژیم را به تنهایی انجام دهند، تصمیمی آگاهانه بگیرند. مانند همیشه، کسانی که مشکلات سلامتی دارند باید با ارائه دهنده سلامت پزشکی خود مشورت کنند تا بتوانند به بیماران کمک کنند تا با برنامه غذایی خود سازگار شوند یا آنها را تحت نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که درمان کتوژنیک بر سلامت آنها تأثیر نمی گذارد.

3 نوع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب کم کربوهیدرات با پروتئین کافی در وعده غذایی است. بیشتر به سه نوع تقسیم می شود و بسته به کالری مورد نیاز روزانه فرد، درصد آن متفاوت است. رژیم ها اغلب در یک سطح نسبتی مانند 4:1 یا 2:1 تهیه می شوند که عدد اول نشان دهنده مقدار کل چربی در رژیم در مقایسه با پروتئین و کربوهیدرات ترکیب شده در هر وعده غذایی است.

استاندارد – SKD

اولین رژیم غذایی استاندارد یا SKD است و برای افرادی طراحی شده است که فعال نیستند یا سبک زندگی کم تحرکی دارند. برنامه غذایی رژیم گیرنده را به خوردن خالص 20 تا 50 گرم کربوهیدرات محدود می کند. میوه ها یا سبزیجاتی که نشاسته ای دارند از رژیم غذایی محدود می شوند. برای اینکه رژیم غذایی موثر باشد، باید برنامه غذایی را به شدت رعایت کرد. کره، روغن نباتی و خامه های سنگین به شدت برای جایگزینی کربوهیدرات ها در رژیم غذایی استفاده می شود.

هدفمند – TKD

TKD سختگیری کمتری نسبت به SKD دارد و به فرد اجازه می دهد کربوهیدرات ها را فقط در یک بخش یا مقدار معینی مصرف کند که تأثیری بر کتوزی که در حال حاضر در آن وجود دارد ندارد.

چرخه ای – CKD

CKD برای کسانی که به تمرینات وزنه یا تمرینات فشرده می پردازند و نه برای مبتدیان ترجیح داده می شود، زیرا نیاز دارد که فرد تحت رژیم غذایی به مدت پنج روز در هفته به برنامه غذایی SKD پایبند باشد و در طول هفته کربوهیدرات بخورد/مصرف کند. دو روز آینده مهم است که رژیم گیرندگان از رژیم سختگیرانه پیروی کنند تا مطمئن شوند که رژیم غذایی آنها موفق است.

اینها فقط یک مرور مختصر از رژیم کتوژنیک است و امیدواریم به فرد کمک کند تصمیم بگیرد که آیا به رژیم غذایی علاقه مند است یا خیر. برای بحث عمیق در مورد فواید و اثرات برنامه رژیم غذایی، بهتر است با ارائه دهنده سلامت پزشکی خود مشورت کنید.

رژیم لاغری سریع