مزایای سلامتی وزنه برداری و تمرینات قدرتی

تمرینات مقاومتی به عنوان تمرینات قدرتی یا وزنه نیز شناخته می‌شود که به یکی از ورزش‌های محبوب هم برای افزایش آمادگی جسمانی افراد و هم برای آماده‌سازی ورزشکاران تبدیل شده است. به ورزش کاردیو بی احترامی نمی‌کنید، اما اگر می‌خواهید چربی‌ها را از بین ببرید و به هر چیزی که سر راهتان می‌آید را تکان دهید، وزنه‌برداری همان جایی است که باید انجام شود. کارشناسان موافق هستند. بلند کردن سنگین در راه است! این روزها نمی‌توانید زنگ کتری را بچرخانید بدون اینکه به یک مربی تمرینی، برنامه ورزشی یا کتابی که به زنان توصیه می‌کند نه تنها وزنه بزنند، بلکه وزنه‌های سنگین‌تر هم بلند کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که وزنه زدن مداوم نه تنها توده استخوانی را حفظ می‌کند، بلکه به ساخت استخوان‌های جدید کمک می‌کند، و بلند کردن وزنه‌های سنگین باعث می‌شود عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تر بسازند، عضلات اطراف را تقویت کرده و از مفاصل حمایت کنند و از آسیب‌ها جلوگیری کنند. اگر به پوکی استخوان مبتلا هستید باید از یک مربی شخصی مشاوره بگیرید و اگر توانایی مالی ندارید نگران آن نباشید. سوزی هاتاوی، یک مربی شخصی معتبر به شما آموزش می دهد که چگونه در دو تمرین در هفته بدون ورزش کاردیوی مسافت طولانی، به طور ایمن تمرینات قدرتی و کاهش سرعت تحلیل استخوان را انجام دهید. فقط چند مرحله ساده را در DVD همراه با کتاب او دنبال کنید و از مزایای وزنه برداری بهره مند شوید…

یکی دیگر از مزایای وزنه برداری افزایش سطح تستوسترون در مردان و زنان است. هنگامی که وزنه می زنید، بدن شما شروع به ترشح هورمون رشد طبیعی و سطح سالم تستوسترون می کند. تستوسترون به شما کمک می کند تا چربی بدن را بسوزانید و عضله سازی کنید، خلق و خوی خوبی داشته باشید و عملکرد جنسی را افزایش دهید. این دارو یا هورمون های بیولوژیکی نیست، اینها راز هستند تا به شما کمک کنند سالم بمانید.

فواید وزنه برداری

اگر می دانستید که نوع خاصی از ورزش می تواند برای قلب شما مفید باشد، تعادل شما را تقویت کند و به کاهش وزن کمک کند و در عین حال ظاهر و احساس بهتری داشته باشید، نمی خواهید شروع کنید؟ خب، مطالعات نشان می‌دهد که تمرینات قدرتی می‌تواند تمام این مزایا و بیشتر را فراهم کند. اکثر ورزشکاران تمرینات قدرتی را به عنوان بخشی از برنامه تمرینی کلی خود انجام می دهند. علاقه اصلی آنها این نیست که چقدر وزنه می توانند بلند کنند، بلکه این است که آیا افزایش قدرت ناشی از تمرین باعث عملکرد بهتر در ورزش آنها می شود یا خیر.

تمرینات قدرتی و بیماری های مزمن

مطالعات بسیاری از مزایای سلامتی تمرینات قدرتی، از جمله کمک به کاهش وزن، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را برای مدیریت شرایط خود ثبت کرده‌اند. اگر آرتریت دارید، تمرینات قدرتی می تواند به اندازه دارو در کاهش درد موثر باشد. و برای 14 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت نوع 2، تمرینات قدرتی همراه با سایر تغییرات سبک زندگی سالم می تواند به بهبود کنترل گلوکز کمک کند.

چگونه وزنه برداری را به روتین خود اضافه کنیم

اگر به دنبال اضافه کردن تمرینات وزنه برداری به روتین خود هستید، چندین گزینه دارید. می توانید یک مربی شخصی استخدام کنید، به باشگاه بروید یا یک برنامه تمرین قدرتی دریافت کنید که به شما امکان می دهد در خلوت خانه خود تمرین کنید. حتی می توانید از وزن بدن خود به عنوان مقاومت استفاده کنید، چمباتمه زدن روی صندلی، فشار دادن، پلانک بسیار موثر است. اگر مشکلات سلامتی دارید از پزشک خود بپرسید که چه نوع تمرین قدرتی برای شما بهتر است. طبق گفته شورای آمریکایی ورزش، وقتی تمرینات قدرتی، وزنه یا مقاومتی انجام می دهید، بدن شما انرژی بیشتری می خواهد. هر چه سخت تر کار کنید، انرژی بیشتری مورد نیاز است. این بدان معناست که کالری بیشتری در طول تمرین سوزانده شده است. فواید وزنه برداری و تمرینات قدرتی برای سلامتی شما وجود دارد،