مزایای سلامتی افزایش متابولیسم

افزایش متابولیسم فواید زیادی دارد. شما می توانید در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید، بسیار بهتر می خوابید و احتمالاً مهمترین مزیت سلامتی از همه اینها این است که وزن خود را کاهش می دهید و سپس می توانید آن وزن را حفظ کنید. و این یک مزیت است که اکثر مردم به آن فکر نمی کنند. با افزایش متابولیسم خود، حتی در هنگام خواب نیز کالری بیشتری می سوزانید.

با افزایش آهسته اما پیوسته در متابولیسم، می توان به کاهش وزن توصیه شده یک تا دو پوند در هفته رسید. نکته جالب در مورد افزایش متابولیسم این است که بدن برای سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد. در واقع کاهش کالری می تواند متابولیسم شما را تا حدی کند کند که دیگر کالری اضافی را بسوزانید و بدن شما شروع به ذخیره چربی بیشتری کند.

همانطور که همه می دانند ورزش یک راه خوب برای کاهش وزن است. همچنین راه خوبی برای افزایش متابولیسم است. اما درست مانند هر چیز دیگری، این نوع ورزش است که برای اهداف بلند مدت کاهش وزن شما مهم است. بسیاری از “گوروهای” تناسب اندام و کاهش وزن، عموم مردم را به این باور رسانده اند که تمرینات هوازی یا کاردیو بهترین راه برای کاهش وزن است. در حالی که انجام این نوع ورزش ها هیچ ایرادی ندارد و در واقع مزایای سلامتی زیادی برای انجام آن ها وجود دارد، اما تمام آن ها پایان کار نیستند و همه کاهش وزن هستند.

در اینجا دلیل آن است. هنگامی که تمرینات هوازی انجام می دهید متابولیسم شما افزایش می یابد و کالری بیشتری می سوزانید تا اینکه روی مبل بنشینید و تلویزیون تماشا کنید. اما وقتی تمرین شما تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ متابولیسم شما کند می شود. شما دیگر آن کالری های اضافی را نمی سوزانید. کلید افزایش متابولیسم افزایش متابولیسم در هنگام استراحت است.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ تمرین با وزنه. ساختن توده عضلانی بدون چربی یک دستگاه کالری سوزی است نه تنها در طول تمرین، بلکه پس از تمرین، زمانی که در حال استراحت هستید، عضلات شما در حال بازسازی هستند و این کار کالری می گیرد. زیبایی تمرین با وزنه در این است که می توانید تمرین خود را طوری تنظیم کنید که بدن خود را هر طور که می خواهید شکل دهید. وزنه‌برداری باعث ایجاد ماهیچه‌های برآمده نمی‌شود مگر اینکه تمرین و سبک زندگی خود را برای این کار تنظیم کنید. برای خانم‌ها تمرینات با وزنه یک راه عالی نه تنها برای افزایش متابولیسم بلکه برای فرم دادن و تقویت بدنشان است. مزیت دیگر تمرین با وزنه، توانایی حفظ وزن پس از کاهش وزن است. توده عضلانی بدون چربی برای حفظ خود به مقادیر زیادی انرژی کالری نیاز دارد.

این دو برنامه تمرینی تقویت کننده متابولیسم را با هم ترکیب کنید و واقعاً در مسیر کاهش هر مقدار وزنی که می خواهید و به راحتی آن را حفظ خواهید کرد، خواهید بود. تنها چیزی که کم است، میل و تعهد برای تحقق آن است و این چیزی است که باید از درون نشات بگیرد.