ماه آبی: چگونه در بدنی قوی ذهنی قوی بسازیم؟

هیچ ورزشکاری که وزنش را از نظر آهن می ارزد، فکر نمی کند که تمریناتش فقط به نفع بدنش است – یا به وسیله آن سوخت می شود. شما می دانید که با هر تکرار، عضلات و ذهن خود را برای قوی و قدرتمند بودن تمرین می دهید و از هر دو برای رسیدن به نتایج دلخواه خود استفاده می کنید.

احتمالاً ترکیبی از این دو بود که در وهله اول به شما انگیزه داد تا ورزش را شروع کنید. تعیین هدف برای بودن از نظر فیزیکی قوی و مناسب معمولاً ناشی از تمایل به عدم احساس مخالف است ذهنی. شاید شما مدت ها پیش تصمیم خود را گرفته اید که هرگز (یا دیگر هرگز) نمی خواهید احساس کنید که قادر به انجام کاری نیستید. شما راهی سالم برای دستیابی به کنترل بیشتر بر زندگی و احساس خود پیدا کردید و شروع به کار ذهن و بدن کردید. ورزش کردن راهی برای – و راهی برای کنار آمدن با – زندگی شد.

کیت هیز، روانشناس ساکن تورنتو که روانشناسی ورزشی می‌کند، می‌گوید در حالی که ورزش به طور کلی می‌تواند به شما کمک کند تا از احساسات منفی غلبه کنید و احساسات منفی را از خود دور کنید، “تضمین نمی‌کند که همه چیز در زندگی به آرامی پیش خواهد رفت.”

در مواجهه با یک عامل استرس‌زای بزرگ، می‌توانید درست مانند قبل از شروع تمرین احساس کنید: ناتوانی در انجام کاری. در این مواقع است که ممکن است در برابر افسردگی آسیب پذیر باشید. اگر افکار منفی یا خلق افسرده مکرر، شدیدتر یا بیشتر از حد معمول طول بکشد، مهم است که به دنبال کمک حرفه ای باشید. مطالعات نشان داده است که ترکیبی از ورزش و روان درمانی بهترین نسخه برای افسردگی است. مانند رفتن به باشگاه، جستجوی کمک برای افسردگی مستلزم تعهد به این فرآیند و صبر برای دیدن نتایج است. و درست مانند شروع یک رژیم تمرینی، اکثر افراد بلافاصله به خاطر برداشتن اولین قدم احساس بهتری دارند.

بیشتر از بلوز

مطمئناً، شما معتقدید که می توانید با تمرین کردن، از پس هر چیزی برآیید. اما حتی سرسخت ترین افراد نیز باید در مورد برخی از محرک های رایج افسردگی بدانند:

جراحت: از آنجایی که ورزش کردن بخشی از استراتژی، روال، هویت و حتی شبکه اجتماعی شماست، آسیب جسمی می تواند یک آسیب واقعی باشد. ذهنی عقب گرد. علاوه بر این، از آنجایی که ورزش می تواند به عنوان یک ضد افسردگی عمل کند، هیز می گوید: “وقتی نمی توانید ورزش کنید، از بهبود فیزیولوژیکی در خلق و خوی شما جلوگیری می شود.”

تمرین بیش از حد: «یکی از نشانه‌های فردی که بیش از حد تمرین می‌کند، این است [his or her] هیز خاطرنشان می‌کند که خلق و خو بدتر می‌شود. ممکن است متوجه شوید که در تمرکز کردن مشکل دارید یا مشکل خواب دارید یا تحریک‌پذیر هستید. هیز هشدار می‌دهد که اگر بخواهید با تمرین بیشتر این علائم را کاهش دهید، ممکن است یک “مارپیچ منفی” ایجاد شود.

ضرر شخصی: یک رویداد ناگهانی یا غم انگیز می تواند روال، منابع و در نهایت خلق و خوی شما را تغییر دهد.

سابقه خانوادگی افسردگی: به گفته هایس، شما می توانید با ورزش کردن، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهید، اما ورزش از بروز افسردگی جلوگیری نمی کند.

ادراکات منفی مزمن: ورزشکارانی که در مواجهه با عوامل استرس زا پاسخ منفی می دهند در معرض خطر افسردگی هستند. نتایج دلخواه را در باشگاه نمی بینید؟ اگر شکست را منفی تفسیر کنید، افسردگی می تواند شروع شود. به خود بگویید “اگر اهداف واقع بینانه تعیین نکرده باشم” به جای “من ضعیف هستم”.