لیست غذاهای با کالری منفی

در زیر لیستی از غذاهای دارای کالری منفی را خواهید یافت، اما ابتدا بیایید معنی این را در نظر بگیریم. چیزی به نام کالری منفی وجود ندارد – کالری یک واحد گرما است و نمی تواند منفی باشد. بنابراین وقتی مردم در مورد غذاهای کالری منفی صحبت می کنند، این فقط به معنای غذایی است که سطح کالری آن به اندازه کافی کم است که خوردن و هضم آن انرژی بیشتری نسبت به غذای موجود می خواهد.

به عنوان مثال، اگر آب را یک غذا می دانید، مطمئناً آب سرد یک غذای کالری منفی است. به هیچ وجه کالری ندارد و بدن باید انرژی صرف کند تا آن را به دمای خون برساند. بنابراین هر بار که یک لیوان آب سرد می نوشیم، چند کالری می سوزانیم و کمی وزن کم می کنیم. اما چنین غذاهایی بسیار کم است. اکثر غذاهایی که در این لیست هستند واقعاً کالری بیشتری از آنچه اضافه می کنند مصرف نمی کنند یا اگر این کار را انجام دهند تأثیر آن ناچیز است… تا زمانی که به یاد بیاورید که در همان زمان بدن انرژی صرف می کند تا زنده بماند و نفس بکشد. به عنوان مثال، کرفس کالری کافی به ما نمی دهد تا هم انرژی لازم برای هضم آن را پوشش دهیم، هم انرژی ای را که مصرف می کنیم، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهیم. به همین دلیل است که مردم آن را یک غذای کالری منفی می نامند.

غذاهای با کالری منفی برای افراد بی اشتها جذابیت بیشتری دارد. یک رژیم غذایی با کالری منفی بدیهی است که در درازمدت منجر به گرسنگی می شود و کمبودهای تغذیه ای می تواند به طرز شگفت انگیزی سریع رخ دهد. کالری سوزانده شده معمولاً از توده عضلانی ناشی می شود و نتیجه آن ناتوانی و هدر رفتن است.

یک راه سالم تر برای استفاده از یک رژیم غذایی با کالری منفی، نوعی روزه داری یا سم زدایی است. این کاری است که می توانید یک تا سه روز بعد از فصل کریسمس یا زمانی دیگر که رژیم غذایی بیش از حد غنی دارید انجام دهید. به شرطی که در غیر این صورت سالم باشید، می تواند راهی عالی برای پاکسازی سیستم باشد. با این حال، هنوز هم بهتر است قبل از انجام این کار از توصیه های پزشکی استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید از سم زدایی کالری منفی استفاده کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1. خوردن مقادیر زیادی از یک نوع غذا، به ویژه میوه ها، هرگز ایده خوبی نیست. بسیاری از غذاها حاوی موادی هستند که مصرف بیش از حد آنها می تواند مضر باشد. به عنوان مثال، اسید موجود در گریپ فروت و آناناس می تواند به پوشش معده شما آسیب برساند. سایر غذاها بار زیادی بر روی کبد وارد می کنند یا ممکن است باعث اسهال شوند. بنابراین سعی کنید از تمام غذاهای مختلف در مقادیر کم استفاده کنید.

2. تمام روز را صرف غذا خوردن نکنید. شما فقط نفخ خواهید کرد و احساس بیماری خواهید کرد. اگر فقط چند روز این کار را انجام می دهید، نباید خیلی احساس گرسنگی کنید. هر روز چهار یا پنج وعده غذای سالاد را برنامه ریزی کنید و در زمان های دیگر اجازه دهید هضم غذا استراحت کند.

3. اگر آهسته غذا بخورید و غذای خود را کاملا بجوید احساس سیری بیشتری خواهید داشت. همچنین از این طریق کالری بیشتری مصرف خواهید کرد. بنابراین اگر بتوان غذاها را به صورت خام مصرف کرد، موثرتر از پختن آنها خواهد بود. غذاهایی مانند هویج و چغندر نیز اگر آنها را رنده شده بخورید، سیر کننده تر خواهند بود.

4. زمانی را برنامه ریزی کنید که هیچ تعهد مهمی ندارید. مانند روزه داری یا هر نوع سم زدایی، ممکن است از علائم ناراحت کننده ای مانند سردرد، خستگی، افسردگی و تحریک پذیری رنج ببرید. اگر این موارد شدید شد، رژیم را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

5. هنگامی که سم زدایی را پایان دادید، برنامه ریزی کنید که به تدریج به غذا خوردن عادی برگردید.

اگر تمام نکات بالا بررسی و پاس شد، به سراغ لیست غذاها می رویم.

* سیب

* مارچوبه

* چغندر

* بلوبری

* کلم بروکلی

* طالبی

* هویج

* گل کلم

* ساقه کرفس

* ریشه کرفس

* کران بری

* خیارها

* بادمجان

* اندیوها

* شاهی باغ

* سیر

* گریپ فروت

* لوبیا سبز

* کلم سبز

* کاهوی بره

* لیمو

* کاهو

* پیازها

* پاپایا

* آناناس

* آلو خشک

* تربچه

* تمشک

* اسفناج

* توت فرنگی

* نارنگی

* گوجه فرنگیها

* شلغم

* کدو سبز

لطفا از فهرست غذاهای با کالری منفی عاقلانه استفاده کنید.