فواید کنگر فرنگی – چربی سوز طبیعی!

فواید باورنکردنی کنگر فرنگی برای کاهش وزن، نحوه تهیه بهترین آنها و میزان مصرف آن برای بهره مندی از حداکثر سود از کنگر فرنگی – یکی از غذاهای شگفت انگیز چربی سوز طبیعت را کشف کنید.

کنگر فرنگی که یک سبزی بسیار مورد علاقه است، در واقع یک غنچه گل است و نزدیک به گیاه خار است. اگر به آنها اجازه دهید گل بدهند، شکوفه کنگر تقریباً هفت اینچ وسعت دارد و یک بنفش مایل به آبی بسیار زیبا است.

دو نوع کنگر فرنگی وجود دارد، گلوب سبز، که در تمام طول سال یافت می شود، و گلوب صحرا، که فقط از دسامبر تا مارس و دوباره از جولای تا سپتامبر در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

برگ های کنگر فرنگی که بافتی تا حدودی خاردار دارند، از پایه ای شروع می شوند که از ساقه بیرون می زند. بخش های خوراکی این گیاه قلب و برگ است.

فواید چربی سوزی کنگر فرنگی

کنگر فرنگی تعدادی از خواص مبارزه با چربی را ارائه می دهد که این سبزی را به یک سبزی واقعا عالی تبدیل می کند تا در وعده های غذایی هفتگی خود بگنجانید.

به دلیل داشتن اثر ادرارآور، سموم به سرعت از بدن خارج می شوند.

کنگر فرنگی که سرشار از مواد مغذی است، 16 ماده مغذی ضروری را فراهم می کند، اما در هر کنگر با اندازه متوسط ​​تنها تقریباً 25 کالری دارد.

این سبزی راه خوبی برای دریافت فیبر مورد نیاز است تا احساس سیری و رضایت کنید. همچنین یک منبع عالی از ویتامین C است که متابولیسم شما را افزایش می دهد تا به بدن در سوزاندن چربی ها کمک کند و فولات را فراهم می کند که به هضم کمک می کند.

مواد معدنی کلیدی، منیزیم، منگنز، پتاسیم، فسفر، کلسیم و آهن در هر کنگر فرنگی به وفور یافت می شود و خواص سالم و چربی سوزی دارد.

ویژگی های آنتی اکسیدانی قوی ترکیب سیلیمارین به کبد شما در بازسازی بافت سالم کمک می کند.

بسیاری از فیتوکمیکال های موجود در کنگر فرنگی در حال حاضر به دلیل خواص آنها که به حفظ سلامت و همچنین دفع بیماری کمک می کند، مورد بررسی قرار می گیرند.

تهیه کنگر فرنگی

بخارپز و جوشاندن آنها بهترین راه برای لذت بردن از کنگر فرنگی است. کنگر فرنگی باید قبل از انجام هر کار دیگری تمیز و کوتاه شود.

بسته به مقدار آرتیشو که قصد پختن آن را دارید، به یک قابلمه و درب سنگین نیاز دارید. بین 1-1/2 تا 2 فنجان آب در کف تابه بریزید. درب را روی آن بگذارید تا آب به جوش بیاید. هنگامی که آب به جوش آمد، حدود 30 تا 40 دقیقه روی حرارت کم بپزید. آنها زمانی انجام می شوند که شما به راحتی می توانید یک برگ را از ردیف مرکزی برگ ها خارج کنید. کنگر فرنگی را از ماهیتابه خارج کرده و اجازه دهید آب آن کاملا خارج شود. کنگر فرنگی ممکن است گرم یا سرد سرو شود، اما کنگر فرنگی طعم‌دارتر است.

کنگر یک ماده عالی برای تهیه سوپ است. همچنین می توانید آنها را پر کنید یا قلب ها را در روغن و لیمو ترش کنید. این همان چیزی است که می خواهید هنگام خرید کنگر فرنگی به دنبال آن باشید. کنگر دلچسب باید سبز تیره، سنگین و دارای برگهای تنگ باشد. اگر خشک هستند یا قهوه ای می شوند، آنها را خریداری نکنید.

برای تمیز کردن کنگر، آنها را در سینک زیر و رو کنید. با رد کردن آب جاری روی آنها بشویید و مطمئن شوید که از شر تمام کثیفی ها و باقی مانده های دیگر خلاص می شوید.

می توانید کل ساقه را بردارید، یا در صورت تمایل، اجازه دهید حدود 1-1/2 اینچ یا بیشتر باقی بماند و پوست بیرونی را جدا کنید. همچنین می‌خواهید برگ‌های ریز پایینی را که در امتداد قسمتی که به آن «چوک» می‌گویند رشد می‌کنند، بردارید. برخی از آشپزها نوک خاردار برگ ها را برمی دارند. برخی قسمت‌های بالای کنگر فرنگی را قبل از پر کردن آن‌ها جدا می‌کنند. اگر ساقه ها را جدا کردید، آنها را کنار بگذارید. آنها در سوپ عالی هستند!

وقتی کنگر فرنگی را آماده کردید، آنها را در یک تابه حاوی آب قرار دهید و قبل از پختن، آب 1 یا 2 لیمو را اضافه کنید. این به تازه نگه داشتن آنها کمک می کند.

چند مرحله آسان در خوردن کنگر وجود دارد. هر برگ را با کشیدن آن از چوک جدا کنید. انتهای نوک تیز را در انگشتان خود نگه دارید، سپس انتهای برگ را از طریق دندان های خود بتراشید. باور کنید یا نه، بخش خوراکی برگ در یک سوم پایین هر برگ یافت می شود. بعد از اینکه آنها را خوردید، می توانید برگ ها را در ظرف دوم بریزید.

یک سرویس روزانه چقدر است؟

یک کنگر فرنگی با اندازه متوسط ​​نشان دهنده وعده مصرف یک روز است.