فواید چای سبز برای سلامتی

فواید چای سبز توسط فرهنگ های چینی و آسیایی برای قرن ها تبلیغ شده است. سرانجام، غرب در حال کشف و کشف خواص درمانی این نوشیدنی ساده است. در گذشته از آن برای کمک به سردرد، افسردگی، ضعف عمومی و سایر اختلالات استفاده می شده است. چینی ها حداقل 4000 سال است که از چای سبز به عنوان دارو استفاده می کنند.

در حال حاضر، تحقیقاتی برای یافتن شواهدی از فواید سلامتی مرتبط با چای سبز در حال انجام است. شواهد تکان دهنده است.

تحقیقات در دانشگاه پردو نشان داد که ترکیبی در چای سبز وجود دارد که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای سبز ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان، آرتریت روماتوئید، عفونت، بیماری های قلبی عروقی، کلسترول بالا و کاهش عملکرد سیستم ایمنی مفید باشد.

انتشاری در مجله موسسه ملی سرطان در سال 1994، نشان داد که مصرف چای سبز در واقع 60 درصد خطر ابتلا به سرطان مری را در مردان و زنان چینی کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای سبز باعث کاهش کلسترول و بهبود کلسترول “خوب” (HDL) و کاهش کلسترول “بد” (LDL) می شود!

چای سبز دارای خواص خاصی است که به آن توانایی های درمانی می دهد. این بسیار غنی از پلی فنول های کاتچین، به ویژه EGCG است. EGCG، اپی گالوکاتچین گالات، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. رشد سلول های سرطانی را مهار می کند و در واقع می تواند آنها را از بین ببرد، اما به بافت های سالم آسیبی نمی رساند. همچنین نشان داده شده است که در کاهش کلسترول LDL – کلسترول “بد” کاملاً مؤثر است. همچنین نشان داده شده است که از تشکیل غیرطبیعی لخته های خون که علت اصلی حمله قلبی و سکته هستند، جلوگیری می کند.

در این زمان، تنها عیب چای سبز، تنها عارضه منفی آن، این است که حاوی کافئین است. این می تواند منجر به بی خوابی شود، به خصوص اگر به کافئین حساسیت بیشتری داشته باشید. خبر خوب این است که چای سبز کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. نسخه های بدون کافئین چای سبز نیز موجود است. اما اگر چای را در اوایل روز، قبل از ساعت 4 بعد از ظهر بنوشید، مشکلی برای به خواب رفتن ندارید. یک نگرانی در مورد کافئین این است که ممکن است اعتیادآور شود. پس از بهترین قضاوت خود استفاده کنید.

ممکن است برای شما جالب باشد که چای سبز ممکن است به رژیم غذایی نیز کمک کند. دانشگاه ژنو مطالعه‌ای انجام داد که در آن به مردان کافئین و چای سبز دادند.

چای سیاه و چای سبز یکی نیستند. در حالی که همه آنها از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس می آیند، تفاوت در نحوه پردازش آنها است. چای اولانگ و سیاه از برگ های تخمیر شده به دست می آیند. این باعث می شود EGCG به ترکیبات دیگر تبدیل شود. این ترکیبات در درمان بیماری چندان موثر نیستند. از طرف دیگر، برگ های چای سبز بخارپز می شوند. این فرآیند از اکسید شدن EGCG جلوگیری می کند. بنابراین، چای سبز غنی تر از EGCG است و به هیچ وجه فاسد نمی شود.

مکمل های Glyconutrients راه دیگری برای کمک به بدن شما برای دریافت آنتی اکسیدان های سالم به بدن هستند. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که گلیکون‌ها به بدن کمک می‌کنند تا آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی خود را بسازد.