فواید و فواید خوردن غذای سالم

هرگز نباید اهمیت خوردن غذای سالم را دست کم گرفت. فواید زیادی وجود دارد، اما چرا بسیاری از مردم هنوز درست غذا نمی خورند؟ چرا چاقی و بیماری های قلبی به یک عامل بزرگ تبدیل شده است؟ اگرچه آمار واضح است، اما مردم هنوز از تغییر سبک زندگی خودداری می کنند.

خوردن غذای سالم ممکن است به یک مشکل تبدیل شود، به خصوص زمانی که رستوران های فست فود زیادی به هر کجا که می رویم وجود دارد. اغلب مردم بهانه می آورند مثل اینکه وقت ندارند غذای سالم تهیه کنند، در دسترس نیست یا اینکه طرز تهیه آن را نمی دانند. با این حال، به همان اندازه سوپرمارکت‌هایی وجود دارند که محصولات تازه را ذخیره می‌کنند، به همان اندازه که فست فودها وجود دارند، بنابراین دسترسی به آن بهانه‌ای ضعیف است.

نرخ افزایش چاقی در کودکان تکان دهنده تر از بزرگسالان است. اما ریشه این مشکل چیست. واقعاً نمی توان کودکان را همانطور که از والدین خود می آموزند سرزنش کرد. اگر والدینشان این کار را انجام دهند، کودکان احتمال بیشتری دارد که غذاهای ناسالم بخورند.

مزایای داشتن یک رژیم غذایی سالم شامل زندگی طولانی تر، احساس شادی بیشتر، به دست آوردن شادابی، کاهش وزن و ظاهری سالم است. غذاهای فرآوری شده کیفیت زندگی ما را کاهش می دهند، بنابراین خوردن غذاهای سالم به این معنی است که می توانیم بهتر با بیماری ها مبارزه کنیم و عمر طولانی تری داشته باشیم. وقتی صحبت از شادی می شود، مطالعات نشان داده اند که خوردن غذاهای سالم یک ضد افسردگی طبیعی عالی است.

وقتی سالم غذا می خورید سطح انرژی شما افزایش می یابد. از آنجایی که غذاهای چرب باعث افزایش وزن می شوند، با یک رژیم غذایی سالم شانس بیشتری برای کاهش وزن خواهید داشت. شما نه تنها احساس سلامتی خواهید کرد، بلکه سالمتر نیز به نظر خواهید رسید. از اینکه پوست، مو و ناخن‌هایتان چقدر سالم‌تر می‌شوند شگفت‌زده خواهید شد.

گاهی فقط خوردن یک سیب در روز کافی نیست. برای اینکه واقعاً از مزایای خوردن غذاهای سالم بهره مند شوید، باید یک رژیم غذایی کامل را برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.

بهترین زمان برای تغذیه سالم صبح است. صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است، بنابراین حداقل داشتن صبحانه سالم شروع خوبی است. نوشیدن اسموتی در صبح یک گزینه سالم خوب است. پر از خوبی هاست و طعم بسیار خوبی دارد. ماست همچنین یک صبحانه سالم را ایجاد می کند، اما از ماست کم چرب و بدون شیرینی استفاده کنید. خوردن ماست ساده با تکه های میوه تازه ممکن است گزینه سالم تری باشد. تخم مرغ و نان سبوس دار یا کلوچه سبوس دار سیر کننده تر است. خوردن غلات یا بلغور جو دوسر نیز بهتر از خوردن یک صبحانه چرب یا حتی بدون صبحانه است.

در طول روز باید غذاهایی بخورید که حاوی مقدار زیادی نشاسته هستند زیرا حاوی انرژی هستند. نان، غلات، برنج، سیب زمینی و ماکارونی این کار را انجام می دهند، اما در محدوده محدودیت ها باقی می مانند. زیاده روی نکنید؛ فقط کافی غذا بخورید تا انرژی خود را حفظ کنید.

همچنین باید سعی کنید در طول روز تا حد امکان میوه و سبزیجات مصرف کنید. حداقل باید در 5 قسمت بسته بندی شود. از خوردن گوشت زیاد خودداری کنید؛ در عوض ماهی را به عنوان یک جایگزین سالم انتخاب کنید. از بسیاری از غذاهای چرب و فرآوری شده دوری کنید اما آن را به طور کامل حذف نکنید. در نهایت، مقدار زیادی آب بنوشید.