فواید سلامتی یوگای داغ چیست؟

یوگا ممکن است تصاویری از ژست های چوب شور را به تصویر بکشد که در مکانی سایه دار و آرامش بخش در کنار دریا احاطه شده توسط گل های زیبا و فضای سبز سرسبز انجام می شود. با این حال، برخی از افراد ترجیح می دهند گرما را افزایش دهند. یوگای داغ دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: انجام یوگا در اتاقی با دمای حدود 105 درجه فارنهایت. این نوع یوگا به نام بیکرام یوگا نیز شناخته می شود که به خاطر خالق آن، Bikram Choudhury نامگذاری شده است. جدا از گرما، که باعث می‌شود چند پوند وزن آب عرق کنید، آیا یوگای داغ مزایای بیشتری نسبت به یوگای معمولی دارد؟

ورزش دمای بدن شما را افزایش می دهد و ورزش در محیط گرم دمای بدن شما را بیش از پیش افزایش می دهد. افزایش دما می تواند منجر به متابولیسم بالاتر برای سوزاندن کالری بیشتر شود. یوگا با کشش و نگه داشتن حالت های مختلف به تقویت ماهیچه ها و تقویت بدن کمک می کند. انعطاف پذیری و دامنه حرکتی شما می تواند با ادامه انجام منظم یوگا بهبود یابد. دامنه حرکتی بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر، حساسیت شما را به آسیب‌هایی مانند کشیدگی عضلات و رگ به رگ شدن مفاصل کاهش می‌دهد. به یک تمرین از قبل موثر مانند یوگا گرما اضافه کنید و می توانید انعطاف پذیری را بهبود ببخشید زیرا عضلات گرم عملکرد بهتری دارند و کمتر از عضلات سرد آسیب می بینند. به همین دلیل باید قبل از ورزش بدن خود را گرم کنید.

عرق کردن پاسخ طبیعی بدن شما به گرما است. بدن شما عرق می کند تا با تبخیر عرق، گرما را از بدن خارج کند. سموم نیز در عرق ترشح می‌شوند و در نتیجه بدن شما را از سمومی که به طور طبیعی از اکسیداسیون مواد مغذی در سلول‌ها ناشی می‌شود، پاک می‌کنند. برای کسانی که به گزینه های سم زدایی علاقه دارند، یوگای داغ ممکن است راه حلی باشد.

یوگای داغ علاوه بر بهبود وضعیت بدنی شما می تواند سلامت کلی شما را نیز بهبود بخشد. ورزش تمرکز، قدرت ذهنی، اراده و اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد. مغز شما در حین ورزش و مدتی بعد از آن اندورفین ترشح می کند. اندورفین ها هورمون های “احساس خوب” هستند که به ایجاد احساس آرامش و رفاه کمک می کنند. متوجه خواهید شد که اعتماد به نفس شما بعد از هر تمرین موفق یوگا کمی بیشتر بهبود می یابد.

قبل از شروع یوگای داغ یا هر برنامه ورزشی، برای معاینه کامل به پزشک مراجعه کنید. مطمئن شوید که از نظر بدنی برای مقابله با چالش یوگای داغ آماده هستید. برخی از شرایط پزشکی ممکن است با ورزش استرس به علاوه گرما که می تواند بر بدن شما وارد شود تشدید شود. حتما قبل، حین و بعد از یوگای داغ آب فراوان بنوشید. تعریق شدید می تواند منجر به کم آبی بدن شود. ممکن است برای مدتی بعد از جلسه یوگای گرم به عرق کردن ادامه دهید. به آرامی خنک شوید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. علائم شرایط مرتبط با گرما، مانند گرمازدگی و گرمازدگی را بیاموزید. در صورت احساس سبکی سر، سردرد، حالت تهوع یا اضطراب فوراً آن را متوقف کنید. در صورت تداوم این علائم فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.