فواید سلامتی اسموتی سبز

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که خوردن میوه‌ها و سبزیجات در روز بسیار زیاد است. فکر کردن به خوردن سالاد هر روز یا چند دسته کاهو و اسفناج می تواند برای منصرف کردن افراد از پیروی از یک رژیم غذایی سالم کافی باشد. خوشبختانه، چند راه بدون درد وجود دارد که می توانید سبزیجات برگدار بیشتری را وارد رژیم غذایی خود کنید، بدون اینکه نیازی به احساس خرگوش خرگوش داشته باشید. بسیاری از افرادی که در خوردن سبزی‌های برگ‌دار مشکل دارند، ترجیح می‌دهند آنها را به شکل اسموتی سبز بنوشند. اسموتی های سبز اسموتی های میوه ای هستند که دارای سبزی های برگ دار مانند اسفناج یا کلم پیچ هستند. عادت کردن به طعم می تواند کمی طول بکشد، اما زمانی که این کار را انجام دادید، می توانید معادل یک سالاد کامل را به شکل یک اسموتی سبز بنوشید.

نوشیدن اسموتی های سبز راهی عالی برای افزایش مصرف سبزیجات است. برخی از سبزیجات رایجی که می توان به راحتی به اسموتی ها اضافه کرد عبارتند از: کاهوی رومی، اسفناج، کلم پیچ، هویج، کرفس و خیار. البته نباید همه اینها را یکجا اضافه کنید. اکثر افرادی که اسموتی های سبز می نوشند، نسبت 40 درصد سبزیجات به 60 درصد میوه ها را توصیه می کنند تا طعم خوبی داشته باشند. اگر تازه شروع به نوشیدن اسموتی های سبز کرده اید، یک سبزی ملایم مانند اسفناج را انتخاب کنید و مقدار کمی به اسموتی خود اضافه کنید. زمانی که بیشتر به طعم آن عادت کردید، می توانید مقدار سبزی را که مخلوط می کنید افزایش دهید.

علاوه بر افزایش مصرف سبزیجات، اسموتی های سبز می توانند به شما در خوردن میوه های بیشتر نیز کمک کنند. اسموتی ممکن است حاوی یک هلو، یک مشت توت فرنگی، یک موز، مقداری زغال اخته و یک سیب باشد. این مقدار حداقل سه یا چهار وعده میوه در یک نوشیدنی خوشمزه می شود. اکثر مردم اسموتی های خود را با آب میوه 100% رقیق می کنند، اگرچه برخی از افراد ترجیح می دهند از آب یا شیر استفاده کنند تا اسموتی هایشان به قوام نوشیدنی برسد.

علاوه بر فواید خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات، نوشیدن آنها نیز راهی عالی برای وارد کردن چربی های سالم به رژیم غذایی شماست. به راحتی می توان چربی های سالم را بدون تغییر طعم یا بافت نوشیدنی به آن اضافه کرد. افزودن گوشت آووکادو به اسموتی سبز به میزان قابل توجهی محتوای چربی سالم را بدون تغییر طعم افزایش می دهد. اگر آووکادو در منطقه شما به سختی یافت می شود، سعی کنید دانه های کتان آسیاب شده را به اسموتی خود اضافه کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که بذر کتان را به طور کامل بخرید و خودتان آنها را کمی آسیاب کنید. حتی چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل که به اسموتی اضافه می‌شود، به میزان قابل‌توجهی طعم تغذیه‌ای نوشیدنی شما را افزایش می‌دهد.

بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا نوشیدن اسموتی سبز بهتر از آب میوه و سبزیجات است یا خیر. اگرچه هیئت منصفه هنوز خارج است، اما آنها مزایای قابل توجهی دارند. وقتی آبمیوه می گیرید، فیبر میوه و سبزیجات را از دست می دهید که بخشی از آن چیزی است که آنها را برای شما مفید می کند. آنها به شما اجازه می دهند تمام آن فیبر را به راحتی بنوشید. همچنین برای تهیه یک اسموتی سبز نسبت به تهیه یک فنجان آب میوه کمتری مصرف می شود و این امر باعث می شود اسموتی سبز برای بسیاری از مردم مقرون به صرفه تر باشد.