فواید دانه های چیا – همچنین به عنوان دانه های در حال اجرا شناخته می شود

اگر در مورد دانه های چیا چیزی نشنیده اید و به دنبال کاهش وزن و به دست آوردن عضلات بدون چربی هستید، بهتر است از این دانه ها استفاده کنید. دانه ها فواید زیادی برای خود دارند که به طور مستقیم به کاهش وزن و افزایش عضلات کمک می کند.

· دانه ها برای گرسنگی عالی هستند و ریز هستند و خوردن آنها نیز آسان است. می توانید آنها را به غذاهای دیگر اضافه کنید و همچنین می توانند طعم هر چیزی را که می خواهید داشته باشند. آنها منحصر به فرد هستند زیرا تبدیل به ژل می شوند و این به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر نگه دارید، در حالی که همچنان مغذی و سالم هستند. دانه ها زمانی که آب به آنها اضافه می شود و ژل در اطراف آنها تشکیل می شود، اندازه و وزن آنها افزایش می یابد. هیچ کالری در آب وجود ندارد و بدن شما با خوردن آنها مدت بیشتری احساس سیری می کند.

آنها به متعادل کردن سطح قند خون در بدن کمک می کنند. وقتی قند خون شما به دلیل خوردن غذاهای نشاسته ای یا شیرین بالا می رود، این امر بعداً با از بین رفتن میزان بالا منجر به کاهش انرژی می شود. در نهایت احساس خستگی می کنید و انرژی ندارید. زمانی که قند خون شما در سطح بالا باشد، انرژی بیشتری خواهید داشت و شانس کمتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 خواهید داشت. وقتی دانه های چیا را می خورید، ژل اطراف دانه و همچنین این واقعیت که از فیبرهای نامحلول و محلول تشکیل شده است به این معنی است که تبدیل نشاسته به قند در بدن را کند می کند. دانه‌ها وقتی با سایر غذاها خورده می‌شوند، با سرعت کمتر تبدیلی که در حال وقوع است، جریان ثابتی از انرژی به بدن ایجاد می‌کنند.

· هنگام خوردن دانه ها منظم تر خواهید بود زیرا آنها مخلوطی از فیبرهای نامحلول و محلول هستند و این دقیقاً همان چیزی است که برای کمک به منظم نگه داشتن فرد لازم است. فیبرهای نامحلول هضم نمی شوند اما در عوض به حرکت روان غذاها در سیستم گوارش کمک می کنند. همچنین فیبر محلول در دانه های چیا و پوشش ژلی که در اطراف آن قرار دارد به هیدراته شدن روده بزرگ و حفظ حرکت روان غذا کمک می کند.

· افراد در رژیم غذایی خود به روغن امگا 3 نیاز دارند و دانه های چیا سرشار از این ویتامین هستند. دانه های چیا حتی نسبت به ماهی امگا 3 بیشتری دارند. این روغن ها برای بهبود قلب و کلسترول در بدن مهم هستند. همچنین به کاهش وزن و کاهش وزن بیشتر در طول زمان کمک می کند.

· شما در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت زیرا دانه های چیا منبع پروتئین های گیاهی نیز هستند. دانه‌های چیا دارای پروتئین گیاهی کاملی هستند و این بدان معناست که برای بهره‌مندی از فواید کامل، لازم نیست آن‌ها را با سایر مواد غذایی ترکیب کنید.

· دانه های چیا را می توان برای پخت و کاهش مقدار کره و روغن مورد استفاده در محصولات پخته استفاده کرد. می توانید مقدار روغن یا کره استفاده شده در دستور غذا را کاهش دهید و سپس به نصف دیگر دانه های چیا اضافه کنید.

در دانه های چیا نیز آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که به کند کردن روند پیری بدن کمک می کند. و همچنین این واقعیت که دانه های چیا به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در آنها تا دو سال تازه می مانند. مصرف این ها به از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن که آسیب می رسانند کمک می کند، زیرا مصرف آنتی اکسیدان خود را افزایش می دهید.

دانه‌های چیا یک غذای فوق‌العاده برای بهبود سلامت، کاهش وزن و افزایش عضله است. با ادامه خوردن آنها انرژی بیشتری خواهید داشت و با گذشت زمان احساس بهتری خواهید داشت.

رژیم لاغری سریع