فواید آب، شیر و روغن نارگیل

فواید آب نارگیل و سایر محصولات مشتق شده از نارگیل چیست؟ نه چندان دور، مگر اینکه در مناطق استوایی زندگی می کردید، احتمالاً به ندرت به نارگیل فکر می کردید. شاید شما هر چند وقت یکبار یک نوشیدنی با طعم نارگیل می خوردید (به احتمال زیاد، نوشیدنی حاوی الکل!) – اما هرگز نارگیل را یکی از سالم ترین مواد غذایی روی کره زمین نمی دانستید. اما اکنون، به نظر می رسد که هر محصول دیگری که در یک فروشگاه مواد غذایی طبیعی به فروش می رسد، نارگیل دارد!

بله، ما همیشه در مورد فواید آب نارگیل، شیر نارگیل و روغن نارگیل می شنویم. روغن نارگیل نه تنها برای پخت و پز مفید است، بلکه در انواع محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. آب نارگیل اکنون به عنوان یک نوشیدنی ورزشی جایگزین محبوب شده است. در همین حال، شیر نارگیل در حال تبدیل شدن به یک جایگزین پیشرو برای شیر است، به خصوص که محصولات مبتنی بر سویا از بسیاری جهات مشکوک می شوند. پس بیایید نگاهی دقیق‌تر به این شوق نارگیل بیندازیم و ببینیم چه فوایدی می‌توان از این میوه شگفت‌انگیز از مناطق استوایی گرفت!

آب نارگیل

آب نارگیل مایع شفافی است که وقتی یک نارگیل جوان را باز می کنید پیدا می کنید. به طور طبیعی شیرین است، اما کالری کمی دارد و بدون چربی و کلسترول است. به همین دلیل یک نوشیدنی ورزشی عالی می سازد. این سازش ایده آل بین افرادی است که آب ساده را خیلی کسل کننده می دانند اما نمی خواهند قند و کالری خالی که در نوشیدنی های ورزشی تجاری یافت می شود، زیاد کنند.

شیر نارگیل

شیر نارگیل مایع سفید غلیظ تر و خامه ای است که از گوشت نارگیل تهیه می شود. به عبارت دیگر، شما نمی توانید یک نارگیل را بشکنید و شیر نارگیل دریافت کنید – فقط آب نارگیل را از این طریق دریافت می کنید. شیر نارگیل باید درست شود.

شیر نارگیل شیرین تر و غنی تر از آب نارگیل است و آن را جایگزین خوبی برای شیر معمولی یا شیر سویا می کند. در حالی که بسیاری شیر نارگیل را بسیار سالم می دانند، این ادعاها گاهی اوقات به دلیل داشتن چربی اشباع بالا مورد مناقشه قرار می گیرند (همانطور که به زودی خواهیم دید در مورد روغن نارگیل نیز صادق است). با این حال، بسیاری از متخصصان تغذیه در مورد کل فلسفه “چربی های اشباع بد هستند” تجدید نظر می کنند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از یک رنسانس واقعی در جامعه مواد غذایی سالم برخوردار است، احتمالاً حتی بیشتر از آب یا شیر نارگیل. ناگهان می شنویم که این روغن، اگرچه چربی اشباع شده بالایی دارد، اما برای پخت و پز و همچنین برای مراقبت از پوست ایده آل است.

به نظر می رسد تحقیقات قبلی که ظاهراً ثابت کرده بود روغن نارگیل باعث افزایش کلسترول می شود، بر اساس استفاده از روغن نارگیل هیدروژنه بوده است. همانطور که بسیاری از مردم اکنون می‌دانند، این فرآیندی است که باعث تولید «چربی‌های بد» یا چربی‌های ترانس می‌شود که علت بسیاری از مشکلات سلامتی هستند. چربی های ترانس موجود در هر چیزی LDL یا کلسترول بد را بالا می برند. با این حال، روغن نارگیل خالص چنین اثراتی ندارد – درست برعکس.

یکی از مهمترین فواید روغن نارگیل این است که حاوی اسید لوریک است که دشمن طبیعی بسیاری از میکروارگانیسم های مضر و احتمالاً سلول های سرطانی است. اسید لوریک به محافظت از بدن در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند، بنابراین ویژگی‌های سالم زیادی دارد.

محصولات نارگیل و کاهش وزن

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، کدام محصولات نارگیل را باید مصرف کنید؟ پاسخ کوتاه این است: “همه آنها!” با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از طلوع غذا زیاده روی کنید و محصولات نارگیل را از صبح تا غروب بنوشید یا بخورید. اگرچه شیر و روغن نارگیل هر دو حاوی چربی‌های سالم هستند، اما اگر می‌خواهید کالری دریافتی خود را کاهش دهید، بدیهی است که نمی‌خواهید در مصرف آن با هیچ نوع چربی زیاده روی کنید.

شما می توانید از تمام محصولات در حد اعتدال استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. این برای همه صادق است، چه بخواهید وزن کم کنید، چه وزن اضافه کنید یا وزن فعلی خود را حفظ کنید. شما می توانید آب نارگیل را به عنوان یک نوشیدنی ورزشی یا درست زمانی که می خواهید یک نوشیدنی خنک با طراوت بنوشید. با این حال، آن را به جای آب معمولی ننوشید. H20 خالص همچنان باید نوشیدنی اصلی انتخابی شما باشد!

اگر گیاهخوار هستید یا عدم تحمل لاکتوز دارید، احتمالاً شیر نارگیل بهترین جایگزین شیر است. حتی اگر لبنیات می خورید، دلیلی وجود ندارد که شیر نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه نکنید. شما می توانید بسیاری از دستور العمل های سالم را پیدا کنید که در آنها از شیر نارگیل استفاده شده است، یا می توانید آن را به عنوان یک نوشیدنی با طراوت بنوشید که کمی بیشتر از آب نارگیل است.

روغن نارگیل برای پخت و پز ایده آل است. این یک مزیت بزرگ نسبت به روغن فوق العاده سالم دیگر – روغن زیتون است. من هرگز پیشنهاد نمی کنم روغن زیتون را کنار بگذارید، زیرا این نه تنها خوشمزه است، بلکه یکی از سالم ترین غذاهای “چربی خوب” است که می توانید مصرف کنید. با این حال، روغن زیتون برای پخت و پز خوب نیست، زیرا فواید خود را از دست می دهد و در واقع سمی می شود. بنابراین، اگر یک فرمول ساده می خواهید، روغن زیتون را به صورت خام و روغن نارگیل را برای پخت و پز مصرف کنید (اگرچه روغن نارگیل نیز نپخته خوب است).

روغن نارگیل فواید بسیار دیگری نیز دارد و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده و حتی برای موهایتان استفاده کرد. شما می توانید محصولات زیادی را در بازار پیدا کنید که حاوی روغن نارگیل هستند، اما اغلب اوقات استفاده مستقیم از آن بی خطرتر است. بسیاری از محصولات، حتی محصولاتی که در فروشگاه های مواد غذایی سالم و به صورت آنلاین از شرکت های بهداشتی و تغذیه فروخته می شوند، حاوی انواع مواد مشکوک هستند.

تحقیقات خود را انجام دهید – وب سایت دکتر مرکولا اطلاعات خوبی در مورد خطرات بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ظاهراً سالم و طبیعی، شامپوها و غیره دارد. با روغن نارگیل ساده، چنین نگرانی ای ندارید! شما واقعا نمی توانید از روغن نارگیل خالص به عنوان شامپو استفاده کنید، اما می توانید آن را روی موهای خود به عنوان حالت دهنده استفاده کنید و سپس آن را با یک شامپوی ملایم و ترجیحا ارگانیک بشویید.

در نتیجه، مزایای بیشتری از محصولات مشتق شده از نارگیل همیشه در حال کشف است. البته، مردم بومی مناطقی که نارگیل رشد می کند – بسیاری از مناطق گرمسیری از آفریقا تا اقیانوس آرام جنوبی – مدت هاست که می دانند این میوه چقدر سالم و خوشمزه است. با این حال، اکنون، تمدن مدرن بالاخره در حال رسیدن است. بنابراین، آب نارگیل، شیر نارگیل، روغن نارگیل – و البته فقط نارگیل ساده – همه غذاهایی هستند که می توانید با لذت و بدون احساس گناه بخورید!