غذاهای مبارزه با سرطان که هزینه زیادی ندارند

وقتی کتابچه دستور العمل کوچکی به نام “غذاهای سالم با قیمت کمتر از 10 دلار” را دیدم که توسط فروشگاه مواد غذایی محلی من برای من ارسال شده بود، به معنای واقعی کلمه از وحشت نفس نفس زدم. پیشنهادات آنها برای سرو ماکارونی و پنیر خانواده ام با چوب های نان سفید تصفیه شده یا خورش گوشت گاو و بیسکویت از قوطی برای شام، از دقت نظر تغذیه ای من دور نماند. اما در مورد همسایگان من چه می شود – آیا آنها معتقدند که این توصیه های غذایی کم هزینه واقعاً سالم هستند؟

در اقتصاد سخت امروزی، به یک بازمانده از سرطان که کاملاً از تغذیه آگاه است نیاز است تا غذاهای سالم و ضد سرطانی را سرو کند که ضرری ندارند. در اینجا چند پیشنهاد برای غذاهای فوق العاده کم هزینه وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند:

لوبیا.

چه یک قوطی لوبیا چیتی، سیاه یا سیاه در کمد خود داشته باشید، یک وعده غذایی تقریبا فوری دارید که برای سلامتی شما مفید است. ثابت شده است که افزودن لوبیاهای غنی از فیبر به رژیم غذایی روزانه باعث کاهش کلسترول، کاهش خطر سرطان، تثبیت قند خون و کمک به کاهش وزن می شود. لوبیا حاوی مواد مغذی گیاهی مانند آنتوسیانین، اسید فیتیک و ساپونین است. یک مطالعه اخیر نشان داد که لوبیاهای تیره حاوی بیشترین مقدار از این آنتی اکسیدان های محافظت کننده از سلول هستند، بنابراین روی لوبیا دریایی و لوبیا چشم بلبلی بارگیری می شود! یک انبوه لوبیا را به عنوان غذای جانبی به بشقاب خود اضافه کنید، یک قاشق سخاوتمندانه را روی سالاد خود بپاشید یا یک سوپ یا کاسه لوبیا درست کنید. اگر در مورد مصرف سدیم خود نگران هستید، به دنبال لوبیاهای کنسرو شده کم سدیم یا بدون نمک باشید. برای صرفه جویی بیشتر در هزینه، حبوبات را به صورت عمده بخرید و قبل از پختن یک شب خیس کنید.

بلغور جو دوسر.

مصرف جو و سایر غلات کامل می تواند نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان داشته باشد. قدرت غلات کامل زمانی آشکار شد که مطالعه ای در دانشگاه یوتا نشان داد که مصرف زیاد میوه ها، سبزیجات و غلات کامل خطر ابتلا به سرطان را به ترتیب 28، 27 و 31 درصد کاهش می دهد. مطمئن شوید که جو دوسر فوری و 1 دقیقه ای را برای پخت طولانی تر جو دوسر کنار بگذارید تا اجزای مهم فیبر و ویتامین های B را دریافت کنید. سعی کنید صبح ها نیز دانه کتان آسیاب شده را روی جو خود بپاشید. فقط دو قاشق غذاخوری در روز اسید آلفا لینولنیک یا اسیدهای چرب امگا 3 مشتق شده از گیاه را فراهم می کند که دارای مزایای ضد التهابی و حمایت کننده سیستم ایمنی است. کتان همچنین رشد را کند کرده و اندازه تومورهای سرطان سینه را در انسان کاهش داده است. اگر کتان از قبل آسیاب شده خریداری می کنید، حتما آن را در یخچال یا فریزر برای حداکثر ماندگاری نگهداری کنید.

چای.

چای بدون کالری، کم هزینه و انبوهی از مواد شیمیایی ضد سرطان به نام کاتچین یا داغ را فراهم می کند، چای نقش چشمگیری در مبارزه با سرطان دارد، خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و ممکن است فشار خون را کاهش دهد. یک مطالعه یک ساله روی افرادی که به طور منظم چای می‌نوشیدند، نشان داد افرادی که بیش از 2 و نیم فنجان در روز می‌نوشیدند، 65 درصد کاهش فشار خون بالا را تجربه کردند. اگر وزوز کافئین را دوست ندارید، چای بدون کافئین همچنان حدود 85 درصد از مواد شیمیایی گیاهی موجود در چای معمولی را ارائه می دهد. برای حداکثر فواید مبارزه با سرطان، 3 تا 4 فنجان چای در روز مصرف کنید. چای های کنسرو شده، سرد و پودر شده همگی فوایدی دارند، اما تازه دم کرده، بیشترین ارزش غذایی را برای شما فراهم می کند. از چای های شیرین خودداری کنید، زیرا نه تنها هزینه بیشتری دارند، بلکه قندهای غیر ضروری را نیز به شما می دهند.

سیر.

در حالی که نمی توانید با لامپ سیر یک وعده غذایی درست کنید، می توانید تقریباً هر وعده غذایی را با کمی سیر تقویت کنید. چندین مطالعه جمعیتی ارتباط بین سیر در رژیم غذایی و کاهش خطر ابتلا به سرطان را نشان داده است. در واقع، در بررسی بیش از سی و پنج مقاله تحقیقاتی، مشخص شد که سیر در حدود 75 درصد از مطالعات، اثر محافظتی در برابر سرطان دارد. می دانم که مکمل ها در دسترس هستند، اما معتقدم سیر تازه بهترین انتخاب شماست. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی، سیر تازه خرد شده حاوی آلیسین – عنصر اصلی فعال پیاز – بیشتر از پودر و قرص سیر است. و سیر ذخیره شده در روغن نباتی تا 50 درصد از قابلیت های خود را در مبارزه با سرطان از دست می دهد. فقط با یک سنت به ازای هر حبه، منطقی است که سیر خرد شده را به تقریباً هر وعده غذایی اضافه کنید، از کاسرول، سوپ و سس پاستا گرفته تا سبزیجات سرخ شده یا سیب زمینی پخته. فراموش نکنید که کمی سیر به سس سالاد اضافه کنید تا مزه بیشتری داشته باشد.

سالمون وحشی.

بله درست خواندید در حالی که قیمت ماهی قزل آلا تازه اقیانوس آرام بسیار زیاد است، اما همچنان می‌توانید با انتخاب ماهی سالمون جورابی در یک قوطی، دوز سالمی از امگا 3 دریافت کنید و از هزینه‌های آن جلوگیری کنید. ماهی سالمون حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند از سیستم ایمنی بدن حمایت کند و شواهد فعلی نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند مرگ سلولی سلول های سرطانی را تحریک کنند، که یکی از مکانیسم های پیشنهادی برای مهار رشد و تکثیر تومور است. با قیمت های پایین ماهی قزل آلا پرورش یافته گمراه نشوید – نه تنها اسیدهای چرب امگا 3 از شما سلب می شود (بیشتر ماهی های پرورش یافته در مزرعه از ذرت تغذیه می کنند – که مشخصات اسیدهای چرب ماهی را به نسبت بالاتری تغییر می دهد. اسیدهای چرب امگا 6)، اما به احتمال زیاد ماهی مملو از آنتی بیوتیک است. ماهی سالمون اقیانوس آرام را حداقل یک بار در هفته با خرد کردن و اضافه کردن به سالاد، مخلوط کردن با کرفس و پیاز و ماست کم‌چرب برای تهیه ساندویچ مصرف کنید، یا برای افزایش پروتئین بالا در طول روز مستقیماً از قوطی مصرف کنید.

اگر می خواهید در مورد تغذیه روی سلامتی خود سرمایه گذاری کنید، باید زمان، انرژی و پول صرف کنید. اجازه ندهید اقتصاد پتانسیل درمانی شما را تعیین کند. تلاش های سالم خود را بدون شکستن بانک به حساب بیاورید!

رژیم لاغری سریع