غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


برنج

سیب زمینیها

سیب زمینیها
سیب زمینیها

رتبه سیب زمینی فقط در بالای شاخص سیری قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: با روش پخته ، احساس می کنید در غربال طولانی تر هستید. اما پخته شده ، با یک غذای جانبی سالم مانند کلم بروکلی بو داده ، یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، بیشتر از موز حاوی پتاسیم است و منبع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات انجام شده بر روی افرادی که از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده می کنند (غذاهایی که به مرور زمان قند خون را افزایش می دهند) نشان می دهد که مقدار متوسط ​​ماکارونی مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان هنوز می توانند هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی غلات کامل بخورید. هرچه بیشتر ماکارونی را استنشاق کنید ، قند خون شما بیشتر افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن لازم نیست آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که یک وعده آجیل دو بار یا بیشتر در هفته مصرف می کنند ، حدود 25 درصد کمتر چاق هستند و وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، دارند.

آقا

آقا
آقا

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب و غنی از کلسیم در رژیم کم چرب در واقع می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

فقط یک فنجان قهوه در روز از کاهش وزن جلوگیری نمی کند. در حقیقت ، محققان بر این باورند که کافئین موجود در قهوه می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. حتی ممکن است با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر که به شما احساس سیری می دهد ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. اگرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما با مصرف مقدار معقول و محدود ، همچنان می توانید بدون نگرانی برای افزایش وزن از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

مصرف شکلات در مقادیر تلخ و کم اهمیت است. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که احساس گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود یک دسر ایده آل برای حذف یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت

ذرت
ذرت

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و به سرعت گرسنگی شما را برطرف می کند ، بنابراین اگر با روغن و نمک کمتری تهیه شود ، احتمال زیاد پرخوری وجود ندارد.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

اگر می خواهید وزن کم کنید ، شیر کامل بنوشید؟ شاید عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان معتقدند اینطور است. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر کامل اغلب باعث افزایش وزن نمی شود و حتی می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند. اگرچه آنها هنوز مطمئن نیستند که مکانیسم چیست ، اما این امر امکان پذیر است زیرا مقدار زیادی شیر به سرعت شما را سیر می کند و شما را از پرخوری در جاهای دیگر باز می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید